Специфіка викладання латинської мови та медичної термінології у медичних ЗВО в умовах дистанційного навчання під час воєнного стану
Анотація
У статті проаналізовано основні перспективи впровадження дистанційного навчання та визначено ефективність використання електронних навчальних програм та пристроїв у навчальному процесі у медичних закладах вищої освіти. Визначено складові дистанційного навчання: адаптовані електронні засоби навчання, створені викладачем; соціальні мережі; мобільні додатки навчальних програм. Охарактеризовано позитивні та негативні сторони використання платформ Moodle, Google Meet, едукаційних електронних додатків Kahoot!, Quizlet. Описано переваги та недоліки дистанційного навчання у складних умовах, використання навчальних та ігрових платформ під час викладання дисципліни «Латинська мова та медична термінологія». Доведено, що в сучасному інформаційному суспільстві важливу роль у процесі навчання мовних дисциплін виконують мобільні, ігрові та навчальні додатки, які підвищують ефективність засвоєння лексичного матеріалу, допомагають активізувати пізнавальну діяльність студентів, сформувати навички творчого аналізу навчального матеріалу під час самостійного опрацювання розв`язків проблемних питань, підвищити інтерес до навчання тощо. Проаналізувавши шляхи реалізації дистанційного навчання під час воєнного стану, з`ясовано, що впровадження в освітній процес електронних навчальних платформ характеризується мобільністю та забезпечує ефективний процес навчання.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Horban, Yu. & Skachenko, O. (2020). The experience using digital tool Kahoot! in university library practice. Ukrainskyi zhurnal z bibliotekoznavstva ta informatsiinykh nauk, 5. 66–79. doi: https://doi.org/10.31866/2616-7654.5.2020.205730
Standing order for distance learning: Order by Ministry of Education and Science from 2013, April 25. Retrieved from http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13
On the imposition of marital law in Ukraine : Order of the President of Ukraine from 2022 February 24. Retrieved from https://www.president.gov.ua/documents/642022-41397
On higher education: Law of Ukraine from 2022 May 12. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
On education : Law of Ukraine from 2017 September 15. Retrieved from http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/110-zakon-ukrayiny-pro-osvitu
Osadchyi, V. V. (2010). The distance learning system of the university. Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. № 5, 7–16.
Samoilenko, O.M. (2011). Concepts of distance education and discussions around it. Zbirnyk naukovykh prats. Kherson. 61.
Tkachenko, L. V.; Khmelnytska, O. S. (2021). Peculiarities of distance learning implementation into the educational process of institutions of higher education. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. 75, T. 3. S. 91-96. doi https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.75-3.18.
Tryus, Yu. V., Herasymenko, I. V. (2012). Blended learning as an iinovative educational technology in higher education. Teoriia ta metodyka elektronnoho navchannia : zb. nauk. prats. Kryvyi Rih, III, 299–308.
Anderson, T. (Ed.) (2018). The Theory and Practice of Online Learning, 2nd ed.; Athabasca University Press: Edmonton, AB, Canada.
Bryson, J.R.; Andres, L. (2020). Covid-19 and rapid adoption and improvisation of online teaching: Curating resources for extensive versus intensive online learning experiences. J. Geogr. High. Educ. 44, 608–623.
Chong, C.S. (2018). Ten trends and innovations in English language teaching for 2018. Retrieved from https://www.britishcouncil.org/voices-magazine/ten-trends-innovations-english-language-teaching-2018
Watermeyer, R.; Crick, T.; Knight, C.; Goodall, J. (2021) COVID-19 and digital disruption in UK universities: Afflictions and affordances of emergency online migration. High. Educ. 81, 623–641.
Davis, N.L.; Gough, M.; Taylor, L.L. (2019). Online teaching: Advantages, obstacles and tools for getting it right. J. Teach. Travel Tour. 19, 256–263.
Dumford, A.D.; Miller, A.L. (2018). Online learning in higher education: Exploring advantages and disadvantages for engagement. J. Comput. High. Educ. 30, 452–465.
Education 2030: Incheon Declaration and Framework for Action for the implementation of Sustainable Development. Retrieved from https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000245656.
Garrison, D.R. (2011). E-Learning in the 21st Century: A Framework for Research and Practice, 2nd ed.; Routledge: New York, NY, USA.
Grønhaug, K. (2018. May 31) Education during wartime Retrieved from https://www.nrc.no/perspectives/2018/education-during-wartimenew-page
Henderson, M.; Selwyn, N.; Aston, R. (2017). What works and why? Student perceptions of ‘useful’ digital technology in university teaching and learning. Stud. High. Educ. 42, 1567–1579.
Kukulska-Hulme, A. (2019). Mobile Language Learning Innovation Inspired by Migrants. Journal of Learning for Development, 6(2), 116-129.
Palvia, S.; Aeron, P.; Gupta, P.; Mahapatra, D.; Parida, R.; Rosner, R.; Sindhi, S. (2018) Online Education: Worldwide Status, Challenges, Trends, and Implications. J. Glob. Inf. Technol. Manag. 21, 233–241.
Paris Communiqué. Paris, May 25th 2018. Retrieved from https://ehea2018.paris
Park, Y., Yu, J. H., & Jo, I. H. (2016). Clustering blended learning courses by online behavior data case study in a Korean higher education institute. Internet and Higher Education, 29, 1–11.
Peimani, N.; Kamalipour, H. (2021) Online education and the COVID-19 outbreak: A case study of online teaching during lockdown. Educ. Sci. 11, 72.
Read, T., & Kukulska-Hulme, A. (2015). The role of a mobile app for listening comprehension training in distance learning to sustain student motivation. Journal of Universal Computer Science, 21(10), 1327–1338.
The Digital Education Action Plan (2021-2027). Retrieved from https://education.ec.europa.eu/focus-topics/digital-education/about/digital-education-action-plan.
The importance of education during conflict (2015, May 24). Retrieved from https://www.borgenmagazine.com/importance-education-conflict/
Горбань Ю., Скаченко О. Досвід використання цифрового інструменту навчання Kahoot! у діяльності бібліотеки університету. Український журнал з бібліотекознавства та інформаційних наук, 2020. 5. 66–79. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7654.5.2020.205730.
Положення про дистанційне навчання: Наказ МОНУ від 25 квітня 2013 року (№ 466). URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 (дата звернення: 01.06.2022).
Про введення воєнного стану в Україні : Указ Президента України від 24.02.2022 р. №64/2022. https://www.president.gov.ua/documents/642022-41397 (дата звернення: 06.06.2022).
Про вищу освіту : Закон України від 12.05.2022. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (дата звернення: 01.06.2022).
Про освіту: Закон України від 15.09.2017. URL: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/110-zakon-ukrayiny-pro-osvitu (дата звернення: 01.06.2022).
Осадчий В. В. Система дистанційного навчання університету. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. 2010. № 5. С. 7–16.
Самойленко О.М. Поняття дистанційної освіти та дискусії навколо неї. Збірник наукових праць. Херсон. 2011. С. 61.
Ткаченко Л. В., Хмельницька О. С. Особливості впровадження дистанційного навчання в освітній процес закладу вищої освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. № 75, Т. 3. 2021. С. 91-96. DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.75-3.18.
Триус Ю. В., Герасименко І. В. Комбіноване навчання як інноваційна освітня технологія у вищій школі. Теорія та методика електронного навчання : зб. наук. праць. Випуск ІІІ. Кривий Ріг, 2012. С. 299–308.
Anderson T. The Theory and Practice of Online Learning, 2nd ed.; Athabasca University Press: Edmonton, AB, Canada, 2008. 484 p.
Bryson J.R.; Andres L. Covid-19 and rapid adoption and improvisation of online teaching: Curating resources for extensive versus intensive online learning experiences. J. Geogr. High. Educ. 2020, 44, 608–623.
Chong C.S. Ten trends and innovations in English language teaching for 2018. URL: https://www.britishcouncil.org/voices-magazine/ten-trends-innovations-english-language-teaching-2018 (дата звернення: 01.06.2022).
COVID-19 and digital disruption in UK universities: Afflictions and affordances of emergency online migration / Watermeyer, R.; Crick, T.; Knight, C.; Goodall, J. High. Educ. 2021, 81. P. 623–641.
Davis N.L., Gough M., Taylor L.L. Online teaching: Advantages, obstacles and tools for getting it right. J. Teach. Travel Tour. 2019, 19. P. 256–263.
Dumford A.D., Miller A.L. Online learning in higher education: Exploring advantages and disadvantages for engagement. J. Comput. High. Educ. 2018, 30. P. 452–465.
Education 2030: Incheon Declaration and Framework for Action for the implementation of Sustainable Development. URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000245656 (дата звернення: 01.06.2022).
Garrison D.R. E-Learning in the 21st Century: A Framework for Research and Practice, 2nd ed.; Routledge: New York, NY, USA, 2011. 142 p.
Grоnhaug K. Education during wartime 31.08.2018. URL: https://www.nrc.no/perspectives/2018/education-during-wartimenew-page (дата звернення: 01.06.2022).
Henderson M., Selwyn N., Aston R. What works and why? Student perceptions of ‘useful’ digital technology in university teaching and learning. Stud. High. Educ. 2017, 42. P. 1567–1579.
Kukulska-Hulme A. Mobile Language Learning Innovation Inspired by Migrants. Journal of Learning for Development, 2019. 6(2). P. 116-129.
Online Education: Worldwide Status, Challenges, Trends, and Implications / Palvia, S. et al. J. Glob. Inf. Technol. Manag. 2018, 21. P. 233–241.
Paris Communiqué. Paris, May 25th 2018. URL: https://ehea2018.paris (дата звернення 25.5.2022).
Park Y., Yu J. H., Jo I. H. Clustering blended learning courses by online behavior data case study in a Korean higher education institute. Internet and Higher Education, 2016. 29, 1–11.
Peimani N. Kamalipour H. Online education and the COVID-19 outbreak: A case study of online teaching during lockdown. Educ. Sci. 2021, 11. https://doi.org/10.3390/educsci11020072.
Read T., Kukulska-Hulme A. The role of a mobile app for listening comprehension training in distance learning to sustain student motivation. Journal of Universal Computer Science, 2015. 21(10). P. 1327–1338.
The Digital Education Action Plan (2021-2027). URL: https://education.ec.europa.eu/focus-topics/digital-education/about/digital-education-action-plan (дата звернення: 01.06.2022).
The importance of education during conflict 24.05.2015. URL: https://www.borgenmagazine.com/importance-education-conflict/ (дата звернення: 07.06.2022).