Занурення в іншомовне середовище як ефективний засіб розвитку комунікативної компетенції у процесі вивчення іноземних мов
Анотація
У статті розглядається характеристика та аналіз впливу іншомовного середовища на людину у процесі вивчення іноземних мов. Актуальність цього дослідження полягає в тому, що в останні роки занурення в іншомовне середовище набуває все більшої популярності у всьому світі завдяки розвитку інформаційно‑комунікаційних технологій. У статті було виділено такі поняття, як «занурення в іншомовне середовище», «соціокультурний підхід», «психологічні аспекти», «соціокультурна адаптація», «мовний бар’єр», а також розглянуто ефективність занурення в іншомовне середовище у якості засобу розвитку комунікативної компетенції. Наведена стаття висвітлює результати інтерв’ювання серед учасників, що у різних часових проміжках та за різних обставин мали можливість опинитися в іншомовному середовищі, у якому їм потрібно було відповісти на десять питань, які стосувалися їхнього досвіду, внутрішніх переживань і психологічних труднощів, з якими вони зіштовхнулися під час перебування в іншомовному середовищі. Респонденти поділилися своїми враженнями та виразили свою думку щодо ефективності поглиблення в іншомовне середовище як засобу розвитку комунікативної компетенції. Спираючись на результати інтерв’ю, автори дослідження виділили найважливіші моменти, на які слід звернути увагу та детально проаналізувати.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Zinchenko, V. & Meshcheryankov, B. (2008). Big psychological dictionary: AST. Moscow: Prime-Evroznak.
Kalinin, V. (2003). Features of the formation of socio-cultural competence of the future teacher of a foreign language in the process of professional and pedagogical training. Bulletin of Zhytomyr Pedagogical University, № 12, 154-157.
Kucheruk, O. (2014). Sociocultural development of students as a linguistic methodological problem. Ukrainian language and literature at school. №2(112), 2-7.
Mazur, J. (2018). Socio-cultural component of foreign language teaching methods. Current trends in the teaching of foreign languages in the world: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, November 29, 2018, Sumy.
Malska, M., Pankiv, N., Khovalko, A. (2016). History of tourism development: Textbook. Lviv.
Nemov, R., Altunina, I. (2008). Social psychology: a Tutorial. SPb: Peter.
Passov, E. (1998). Communicative foreign language education (the concept of the development of individuality in the dialogue of cultures). Lipetsk.
Professional adaptation. Retrieved from http://psihdocs.ru/lekcii-po-kursu-psihologiya-truda.html?page=7
Safonova, V. (2004). Communicative competence: modern approaches to multilevel description for methodological purposes. What is argued in language pedagogy. Moscow: Euroschool,.
Smirnov, A., Zhivaev, N. (2010). Adaptation of students and the image of the University: Monograph. Yaroslavl: YarSU.
Bardus, I., Herasymenko, Y., Nalyvaiko, O., Rozumna, T., Vaseiko, Y., & Pozdniakova, V. (2021). Organization of Foreign Languages Blended Learning in COVID-19 Conditions by Means of Mobile Applications. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13(2), 268-287. https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/421
Croucher, S. M., Sommier, M. & Rahmani, D. (2015) Intercultural communication: Where we’ve been, where we’re going, issues we face, Communication Research and Practice, 1(1), 71-87, https://doi.org/10.1080/22041451.2015.1042422
De La Garza, A. T., & Ono, K. A. (2015). Retheorizing adaptation: Differential adaptation and critical intercultural communication. Journal of International and Intercultural Communication, 8(4), 269-289.
Kamalova, L. A., Umbetova, M. Z., & Putulyan, N. S. (2021). Technologies and Practices of Linguistic and Sociocultural Adaptation of Foreign Students during Their Studies at the University. Contemporary Educational Technology, 13(1), ep288. https://doi.org/10.30935/cedtech/9312
Kim, Y. Y. (2017). Cross-cultural adaptation. In Oxford Research Encyclopedia of Communication.
Leung, A., Maddux, W., Galinsky, A., & Chiu, C.-Y. (2008). Multicultural experience enhances creativity: The when and how. American Psychologist, 63(3), 169-181. https://doi.org/10.1037/0003-066X.63.3.169
Lewthwaite, M. (1996). A study of international students' perspectives on cross-cultural adaptation. International Journal for the Advancement of Counselling, 19(2), 167-185.
Lyster, R. (1987). Speaking immersion. Canadian Modern Language Review, 43(4), 697-713.
Nalyvaiko, O. Reznichenko, H., Kulakova. I., Kudaieva O., Bondarenko, A. (2020). Learning chinese using digital applications. Scientific Notes of the Pedagogical Department, 1(47), 64-77. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-08
Perrez, M. & Reicherts, M. Stress, coping, and health: A situation-behavior approach: Theory, methods, applications. 1992.
Shi, X. (2006). Intercultural transformation and second language socialization. Journal of Intercultural Communication, 11(1), 4-18.
Triandis, H. C. (1994). Culture and social behavior. New-York: McGraw-Hill.
Ward, C., Okura, Y., Kennedy, A., & Kojima, T. (1998). The U-curve on trial: A longitudinal study of psychological and sociocultural adjustment during cross-cultural transition. International Journal of Intercultural Relations, 22(3), 277-291.
Winkelman, M. (1994). Cultural shock and adaptation. Journal of Counseling & Development, 73(2), 121-126.
Зинченко В., Мещерянков Б. Большой психологический словарь: АСТ. Москва: Прайм-Еврознак, 2008. 852 с.
Калінін В. Особливості формування соціокультурної компетенції майбутнього вчителя іноземної мови у процесі професійно-педагогічної підготовки. Вісник Житомирського педагогічного університету. 2003. № 12. С. 154-157.
Кучерук О. Соціокультурний розвиток учнів як лінгвометодична проблема. Українська мова і література в школі. 2014. №2 (112). С. 2–7.
Мазур Я. Соціокультурний компонент методики викладаннѐ іноземної мови. Сучасні тенденції у викладанні іноземних мов у світі: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції, 29 листопада, 2018 р., м. Суми. 2018. С. 107-109.
Мальська М., Паньків Н., Ховалко А. Історія розвитку туризму: Навч. посібник / Марта Мальська, Наталія Паньків, Анна Ховалко. Львів, 2016. 117 с.
Немов Р., Алтунина И. Социальная психология: учебное пособие. СПб: Питер, 2008. 432 с.
Пассов Е. Коммуникативное иноязычное образование (концепция развития индивидуальности в диалоге культур). Липецк, 1998. 158с.
Професійна адаптація [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://psihdocs.ru/lekcii-po-kursu-psihologiya-truda.html?page=7 (дата звернення – 03.10.2021).
Сафонова В. Коммуникативная компетенция: современные подходы к многоуровневому описанию в методических целях. О чем спорят в языковой педагогике. Москва: Еврошкола, 2004. 236 с.
Смирнов А., Живаев Н. Адаптация студентов и образ ВУЗа: монография. Ярославль: ЯрГУ, 2010. 168 с.
Bardus I., Herasymenko Y., Nalyvaiko O., Rozumna T., Vaseiko Y., & Pozdniakova V. Organization of Foreign Languages Blended Learning in COVID-19 Conditions by Means of Mobile Applications. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2021. 13(2). pp. 268-287. https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/421
Croucher S.M., Sommier M. & Rahmani D. Intercultural communication: Where we’ve been, where we’re going, issues we face. Communication Research and Practice. 2015. 1(1). pp. 71-87. https://doi.org/10.1080/22041451.2015.1042422
De La Garza A. T., & Ono K. A. Retheorizing adaptation: Differential adaptation and critical intercultural communication. Journal of International and Intercultural Communication. 2015. 8(4).pp. 269-289.
Kamalova L. A., Umbetova M. Z., & Putulyan N. S. Technologies and Practices of Linguistic and Sociocultural Adaptation of Foreign Students during Their Studies at the University. Contemporary Educational Technology. 2021. 13(1). ep288. https://doi.org/10.30935/cedtech/9312
Kim Y. Y. Cross-cultural adaptation. In Oxford Research Encyclopedia of Communication. 2017.
Leung A., Maddux W., Galinsky, A., & Chiu C.-Y. Multicultural experience enhances creativity: The when and how. American Psychologist. 2008. 63(3). pp. 169-181. https://doi.org/10.1037/0003-066X.63.3.169
Lewthwaite M. A study of international students' perspectives on cross-cultural adaptation. International Journal for the Advancement of Counselling. 1996. 19(2). pp. 167-185.
Lyster R. Speaking immersion. Canadian Modern Language Review. 1987. 43(4). pp. 697-713.
Nalyvaiko O. Reznichenko H., Kulakova I., Kudaieva O., Bondarenko A. Learning chinese using digital applications. Scientific Notes of the Pedagogical Department. 2020. 1(47), 64-77. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-08
Perrez M. & Reicherts M. Stress, coping, and health: A situation-behavior approach: Theory, methods, applications. 1992.
Shi, X. Intercultural transformation and second language socialization. Journal of Intercultural Communication. 2006. 11(1). pp. 4-18.
Triandis H.C. Culture and social behavior. New-York: McGraw-Hill, 1994.
Ward C., Okura Y., Kennedy A., & Kojima T. The U-curve on trial: A longitudinal study of psychological and sociocultural adjustment during cross-cultural transition. International Journal of Intercultural Relations. 1998. 22(3). pp. 277-291.
Winkelman, M. Cultural shock and adaptation. Journal of Counseling & Development. 1994. 73(2). pp. 121-126.