Мотивація як необхідний фактор організації наукової роботи студентів немовних факультетів
Анотація
Наукова робота студентів є невід’ємним елементом підготовки творчих спеціалістів, тому мотивація до виконання цього виду роботи є актуальним та необхідним завданням на сучасному етапі розвитку освіти. У статті представлено підходи до наукової роботи (педагогічний прийом за допомогою якого викладач підтримує та скеровує освітню діяльність студентів з метою поглиблення та розширення їх знань та умінь; активна педагогіка, яка сприяє розвитку студентських досліджень; активне навчання студентів з акцентом на розвиток їх інтелектуальних та дослідницьких умінь під час якого відбувається обмін думками; один із найважливіших засобів підвищення якості підготовки і виховання майбутніх спеціалістів, тощо). Визначено основні рушійні мотиваційні фактори студентів до виконання наукової роботи (прагнення до суб’єктивно нових знань; розвиток пізнавальних та творчих здібностей; бажання зрозуміти сутність певних явищ та розкрити їх іншим учасникам навчального процесу; прагнення до самореалізації тощо). Виділено основні види наукової роботи під час вивчення курсу англійської мови зі студентами немовних факультетів (реферування та анотування матеріалів англійською мовою; підготовка та захист рефератів з відповідних тем; підготовка тез або статей з їх подальшою публікацією у виданнях; залучення студентів до участі у наукових конференціях англійською мовою). Висвітлено власний досвід з організації наукової роботи студентів (визначення теми реферату відповідно до робочих програм факультетів, проведення конференцій на факультетах та Всеукраїнської наукової студентської конференції “Academic and scientific challenges of diverse fields of knowledge in the XXI-st Century”. Наукова робота такого формату сприяє формуванню у студентів позитивних мотивів до самоосвіти та саморозвитку, а регулярна участь у науковій роботі розвиває потребу у самоосвіті, творчому рості, можливість самостійного рішення проблем.
Завантаження
Посилання
/Посилання
«Professyonalno-oryentyrovannoe obuchenye ynostrannim yazikam Anderson, J., Priest С. (2014) Developing an Inclusive Definition, Typological Analysis and Online Resource for Live Projects’. Architecture Live Projects. Pedagogy into Practice. Р. 9–17.
Healey, Lopatto D. (2003) The Essincial Features of Undergraduate Research. Council on Undergraduate Research Quaterly. March. P. 139–142.
Hutching, W. Enquiry-based learning: definitions and rationale. Centre for Excellence in Enquiry-Based Learning Essays and Studies. URL : http:// ac.uk/ceebl/recources/papers/hitchings2007definingebl.pdf
Jenkins, A., Healey M. (2007) Developing the student as a researcher through the curriculum. Improving Student Learning through the Curriculum. Р. 6–19.
McCarthy, M, O’Dell F. (2008) Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press. P. 63.
Walkington, H. (2015) Students as Researchers : Supporting Undergraduate Research in the Disciplines in Higher Education. The Higher Educational Establishement. 34 p.
Honcharenko, S. U Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogic Dictionnary]. K. 1997. 375 р.
Zaniuk, S. S. (2002) Psykholohiia motyvatsii [Phycology of Motivation]: navch. posib. K. 304 р.
Mykytiuk, O.M. (2004) Teoriia i praktyka orhanizatsii naukovo-doslidnoi roboty u vyshchykh zakladakh osvity Ukrainy XX st. [Theory and Practice of Organization of Research Work in Higher Education Establishments of Ukraine in the XX-th century.] avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia d-ra ped. Nauk. 42 р.
Pukhno, S. (2018) Motyvatsiia do navchannia yak faktor uspishnosti adaptatsii pershokursnykiv zakladiv vyshchoi osvity [Motivation to Study as a Factor in the Success of Freshmen Adaptation in Higher Education]. Zbirnyk naukovykh prats «Problemy suchasnoi psykholohii. 1 (13). Р. 121–126.
Iarullyna, A. Sh. (2012) Osobennosty obuchenyia ynostrannomu yaziku studentov neiazikovikh spetsialnostei v pedahohycheskom Vuze [Specific Features of Teaching a Foreign Language to Students of Non-Language Specialties in the Pedagogical University]. : sb. ma-v VI nauch-pr. konf. ». Р. 159–164.
Anderson J., Priest С. Developing an Inclusive Definition, Typological Analysis and Online Resource for Live Projects’. Architecture Live Projects. Pedagogy into Practice. 2014. Р. 9–17.
Healey, Lopatto D. The Essincial Features of Undergraduate Research / David Lopatto.- Council on Undergraduate Research Quaterly. – March 2003. – P. 139–142.
Hutching W. Enquiry-based learning: definitions and rationale. Centre for Excellence in Enquiry-Based Learning Essays and Studies. URL : http:// ac.uk/ceebl/recources/papers/hitchings2007definingebl.pdf
Jenkins A., Healey M. Developing the student as a researcher through the curriculum. Improving Student Learning through the Curriculum. Oxford. Oxford Centre for Staff and Learning Development. 2007. Р. 6–19.
McCarthy M, O’Dell F. Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press. 2008. P. 63.
Walkington H. Students as Researchers : Supporting Undergraduate Research in the Disciplines in Higher Education. The Higher Educational Establishement, Yourk, 2015. 34 p.
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. К. 1997. 375 с.
Занюк С. С. Психологія мотивації : навч. посіб. К. : Либідь. 2002. 304 с.
Микитюк О. М. Теорія і практика організації науково-дослідної роботи у вищих закладах освіти України XX ст.: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук.К. 2004. 42 с.
Пухно С. Мотивація до навчання як фактор успішності адаптації першокурсників закладів вищої освіти. Збірник наукових праць «Проблеми сучасної психології». № 1 (13). 2018. С. 121–126.
Яруллина А. Ш. Особенности обучения иностранному языку студентов неязыковых спецыальностей в педагогическом Вузе. : сб. ма-в VI науч-пр. конф. «Профессионально-ориентированное обучение иностранным языкам». С. 159–164.