Конкурентоспроможність майбутніх фахівців фармацевтичної галузі у процесі професійної підготовки: результати експериментальної роботи за мотиваційним критерієм
Анотація
Актуальність зазначеної проблеми посилюється необхідністю підготовки фахівців фармацевтичної галузі, конкурентоспроможних на ринку праці. Їх основною ознакою є фундаментальний рівень фахової підготовки, сформовані предметні й загальні компетентності, здатність приймати рішення у складних ситуаціях. Мета дослідження: висвітлення сутності моделі підвищення конкурентоспроможності майбутніх фахівців фармацевтичної галузі у процесі професійної підготовки. Завдання дослідження: уточнення сутності поняття «конкурентоспроможність фахівця»; акцент на специфіці змісту дефініції «конкурентоспроможність фахівця фармацевтичної галузі»; надання короткої характеристики етапам упровадження моделі підвищення конкурентоспроможності фахівця фармацевтичної галузі (мотиваційно-цільовому, процесуальному, результативно-оцінному); висвітлення результатів експериментальної роботи за мотиваційним критерієм. Методи дослідження: теоретичні - аналіз наукових джерел для характеристики стану розробленості вказаної нами проблеми; моделювання – для характеристики компонентів моделі підвищення конкурентоспроможності майбутніх фахівців фармацевтичної галузі у процесі професійної підготовки та критеріїв її сформованості; емпіричні – анкетування, тестування, спостереження – для виявлення рівнів сформованості конкурентоспроможності здобувачів освіти; методи математичної статистики – для кількісного та якісного аналізу обробки емпіричних даних; педагогічний експеримент – для перевірки дієвості моделі підвищення конкурентоспроможності майбутніх фахівців фармацевтичної галузі. Результати проведеного дослідження дали змогу зробити наступні висновки: сутність поняття «конкурентоспроможність фахівця» розглядається нами як здатність до конкуренції, що обумовлює досягнення людиною найкращих результатів за рахунок задіяння її особистісних й професійних якостей у суперництві на ринку праці»; специфіка змісту дефініції «конкурентоспроможність фахівця фармацевтичної галузі» визначається через особливості набуття знань й професійного досвіду у процесі фахової підготовки за обраною спеціальністю; підвищення конкурентоспроможності фахівця фармацевтичної галузі можливе за умов упровадження певної моделі, що складається з низки послідовних та взаємообумовлених етапів: мотиваційно-цільового, процесуального, результативно-оцінного; результати експериментальної роботи за мотиваційним критерієм вказують на ефективність упровадженої автором методики підвищення конкурентоспроможності студентів-фармацевтів.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Bykova, V.O. (2013) Refleksia [Reflection]. Visnyk Dnepropetrovskoho universitetu imeni Alfreda Nobelya. Seria: Pedagogika i psykhologiya. N1 (3). P. 9. [in Ukrainian].
Zeer, E.F. (2004) Krizisy professionalnogo stanovleniya lichnosti [Crises of a professional formation of personality]. Psikhologicheskiy zhurnal [in Russian].
Porter, M. (1993) Mezhdunarodnaya konkurentsiya: Konkurentnyye preimushchestva stran /M. Porter; per. s angl. V.D. Shchetinina. Moskva: Mezhdunarodnyye otnosheniya, 1993. 896 р. [in Russian].
Romanovska, O.O. (2008) Konkurentospromozhnist’ iak integralna iakist’ osobystosti fakhivtsia [Competitiveness as an Integral Quality of a specialist’s personality]. Zaporizhzhia [in Ukrainian].
Smit, A. (1997) Issledovanie o prirode i prichinah bogatstva narodov. Moskva: Os’-89. 255 р. [in Russian].
Shumpeter, J. (1982) Teoriya ekonomicheskogo razvitiya [Theory of Economic Development]. Moskva: Progress [in Russian].
Moroz, G.N. (2019) Formation of future specialists` competitiveness in the pharmaceutical field in professional training. BarSU Herald. Series Education. Psychology. Philology (Literary Studies)/edited by Academician Associate professor Vasiliy Ivanovich Kachurka. Baranovichy: BarSU, Volume 7. P. 65-71.
Zhukova, О. (2020) Activity Of A Higher School Teacher On Forming Soft Skills For Students Of Humanitarian And Natural Specialties: Functions And Requirements. Scientific Journal Of Polonia University. 39 (2). Рр. 229–241. DOI https://doi.org/10.23856/3931.
Бикова В.О. Рефлексія. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка і психологія. 2012. №1 (3). С. 9.
Зеер Э.Ф. Кризисы профессионального становления личности. Психологический журнал. Москва, 2004. Т. 18. №6. С. 35-44.
Портер М. Международная конкуренция: Конкурентные преимущества стран / М. Портер; пер. с англ. В.Д. Щетинина. Москва: Международные отношения, 1993. 896 с.
Романовська О.О. Конкурентоспроможність як інтегральна якість особистості фахівця. Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: зб. наук. праць. Запоріжжя, 2008. Вип. 51. С. 308-312.
Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов. Москва: Ось-89, 1997. 255 с.
Шумпетер Й. Теория экономического развития. Москва: Прогресс, 1982. 244 с.
Moroz G.N. Formation of future specialists` competitiveness in the pharmaceutical field in professional training. BarSU Herald. Series Education. Psychology. Philology (Literary Studies)/edited by Academician Associate professor Vasiliy Ivanovich Kachurka. Baranovichy: BarSU, 2019. Volume 7. Pр. 65-71.
Zhukova О. Activity Of A Higher School Teacher On Forming Soft Skills For Students Of Humanitarian And Natural Specialties: Functions And Requirements. Scientific Journal Of Polonia University. 39 (2020) 2. Рр. 229–241. DOI https://doi.org/10.23856/3931.