Реалізація підготовки вихователів закладів дошкільної освіти до розвитку музичних здібностей дітей 4-7 років

  • О. Мкртічян Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди https://orcid.org/0000-0003-4962-3631
Ключові слова: система, реалізація, професійна підготовка, майбутні вихователі, дошкільна освіта, готовність до розвитку музичних здібностей дітей

Анотація

У статті розглянуто сутність та складові системи підготовки вихователів ЗДО до розвитку музичних здібностей дітей 4-7 років, а також особливості її реалізації в освітньому процесі закладів дошкільної освіти. Зроблено акцент на суті поняття «система», ознаками якої є структурність, багаторівневість, ієрархічність. Вказано на зв’язок цього поняття із дефініціями структура, цілісність, підсистеми. В основу методології покладено наукові підходи щодо розуміння сутності підготовки майбутнього фахівця; взаємозв’язок компонентів структури підготовки вихователя; систему формування у здобувачів освіти елементів підготовки щодо розвитку музичних здібностей дітей дошкільного віку. Автором виокремлено елементи системи підготовки вихователів ЗДО до розвитку музичних здібностей дітей 4-7 років. Складовими системи у дослідженні визначені такі підсистеми: концептуально-цільова, стратегічно-концептуальна, проектувально-змістовна, процесуально-технологічна, контрольно-оцінна.  Розроблена система ґрунтується на засадах наступності й неперервності. Наукова новизна розробленої системи підготовки вихователів ЗДО до розвитку музичних здібностей дітей 4-7 років полягає у змістовному наповненні кожної з підсистем, що є елементами цілісної системи. Концептуально-цільова підсистема спрямована на обґрунтування й актуалізацію системи підготовки вихователів до розвитку музичних здібностей дошкільників. Проектувально-змістовна підсистема розкриває зміст освіти майбутніх фахівців, спрямований на розвиток музичних здібностей дітей 4-7 років, передбачає оволодіння новими знаннями. Процесуально-технологічна підсистема передбачає виконання певних правил на всіх етапах процесу підготовки майбутніх вихователів ЗДО, розробку технології, її вдосконалення та контроль якості підготовки фахівців упродовж усього терміну навчання. Контрольно-оцінна підсистема віддзеркалює процес моніторингу готовності вихователя ЗДО до розвитку здібностей дітей 4-7 років; визначення критеріально-рівневого інструментарію.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2020-12-22
Цитовано
Як цитувати
Мкртічян, О. (2020). Реалізація підготовки вихователів закладів дошкільної освіти до розвитку музичних здібностей дітей 4-7 років. Наукові записки кафедри педагогіки, (47), 43-50. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-05