Особливості взаємодії викладача та здобувача вищої освіти мистецького спрямування в дистанційному процесі
Анотація
Стаття присвячена проблемі взаємодії між викладачем і здобувачем вищої освіти мистецького профілю навчання в процесі дистанційної освітньої діяльності. Окреслено основні завдання, що стояли перед кожним викладачем у період карантину, де перевагу надано умінню володіти прийомами проведення музичних онлайн-занять із застосуванням різних Інтернет ресурсів, платформ для підтримання зворотного зв’язку. Наведено приклади музичних онлайн-занять зі спеціального музичного інструмента (фортепіано), що відбувались індивідуально з кожним учасником освітнього процесу в зручному для них режимі. Звернено увагу на проблеми, що виникали під час виконання спільних завдань. Особливу увагу приділено науково-дослідній роботі здобувачів вищої освіти мистецького профілю навчання, що забезпечувала їхню безперервну участь у науковій діяльності впродовж усього дистанційного процесу. Результатом такої участі став виступ першокурсниці на онлайн конференції кафедри фортепіано із доповіддю про особливості відтворення художнього образу музичного твору, який завершився власним виконанням інструментальної ліричної п’єси. У дослідницькій роботі виявляються аналітичні здібності, спостережливість, зосередженість, гнучкість мислення, що допомагають здобувачам вищої освіти мистецького профілю навчання набувати навичок самостійної роботи для майбутньої професійної діяльності, сприяє розвитку й формуванню їхніх особистісних якостей. Запропоноване дослідження зосереджено на особливостях взаємодії суб’єктів дистанційної освітньої діяльності, які також брали активну участь у престижних міжнародних конкурсах, фестивалях у номінації інструментальне мистецтво, що проводились в онлайн-режимі. Розкрито специфіку роботи над музичними творами, де головним є реальне відтворення художніх образів.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Varhas V. M. (2018). Analiz tyutorskoyi tekhnolohiyi v dystantsiyniy osviti [Analysis of tytoring technologies in distance education]. In L. L. Lyakhovets'ka, S. P. Kas'yan, S. V. Antoshchuk, T. I. Syabruk [Eds.], Vidkryta ta dystantsiyna osvita: vid teoriyi do praktyky [Open and distance education: from theory to practice]. Proceedings of Conference All-Ukrainian Electronic Scientific and Practical 3-d Conference (pp. 32–34). Kyiv: DVNZ «Un-t menedzhmentu osvity» NAPN Ukrayiny [in Ukrainian].
Hordiychuk L. V. (2017). Samostiyna robota nad muzychnym tvorom: osnovni etapy ta metody : metod. rekom. dlya studentiv spetsial'nosti 025 «Muzychne mystetstvo» z dystsypliny «Spetsial'nyy muzychnyy instrument [Independent work on a musical opus: main stages and methods]. Lutsk : Nadstyrya (in Ukrainian).
Datsenko H. V., Suzanska Z. V. (2017). Dystantsiyne navchannya yak zasib stymulyuvannya samoosvity [Distance learning as a means of stimulating self-education]. In L. B. Lischinska (Eds.). Proceedings of Webinar (pp. 17–20). Vinnytsia: VTEI KNTEU (in Ukrainian).
Ponomarova H. F., Babakina O. O., Byelyayev S. B. (2013). Novi pedahohichni tekhnolohiyi : navch.-metod. posib. [New pedagogical technologies : training manual]. Kharkiv (in Ukrainian).
Petrenko L. M. (2018). Aktyvni metody ta interaktyvni tekhnolohiyi: novi mozhlyvosti vykorystannya v dystantsiynomu profesiynomu navchanni [Active methods and interactive technologies: new opportunities for use in distance vocational training]. In O. V. Baseluk, O. M. Spirin, L. M. Petrenko, A. A. Kalensky and other (Eds.). Tekhnolohiyi dystantsiynoho profesiynoho navchannya : metod. posib. [Distance vocational training technologies: methodical manual] (pp. 11–27). Zhytomyr: Polissya (in Ukrainian).
Havrilova L H.; Ishutina O Ye.; Zamorotska V V.; Kassim D A. (2019). Distance learning courses in developing future music teachers’ instrumental performance competence. Retrieved from http://elibrary.kdpu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3723 (in Ukrainian).
Варгас В. М. Аналіз тюторської технології в дистанційній освіті Відкрита та дистанційна освіта: від теорії до практики : зб. матер. III Всеукр. електронної наук.-практ. конф., 27 вересня 2018 ; ред..кол. Л. Л. Ляховецька, С. П. Касьян, С. В. Антощук, Т. І. Сябрук. Київ : ДВНЗ «Ун-т менеджменту освіти» НАПН України, 2018. С. 32–34.
Гордійчук Л. В. Самостійна робота над музичним твором: основні етапи та методи : метод. реком. для студентів спеціальності 025 «Музичне мистецтво» з дисципліни «Спеціальний музичний інструмент. Фортепіано». Луцьк : Надстир’я, 2017. 28 с.
Даценко Г. В., Сузанська З. В. Дистанційне навчання як засіб стимулювання самоосвіти. Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія : матеріали міжвузівського вебінару ; відп. ред. Л. Б. Ліщинська. Вінниця : ВТЕІ КНТЕУ. 2017. С. 17–20.
Нові педагогічні технології : навч.-метод. посіб. / Г. Ф. Пономарьова, О. О. Бабакіна, С. Б. Бєляєв. Харків, 2013. 282 с.
Петренко Л. М. Активні методи та інтерактивні технології: нові можливості використання в дистанційному професійному навчанні. Технології дистанційного професійного навчання : метод. посіб. / О. В. Базелюк, О. М. Спірін, Л. М. Петренко, А. А. Каленський та ін. Житомир : Полісся, 2018. С. 11–27.
Havrilova, Liudmyla H.; Ishutina, Olena Ye.; Zamorotska, Valentyna V.; Kassim, Darja A. Distance learning courses in developing future music teachers’ instrumental performance competence. URL : http://elibrary.kdpu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3723