Розвиток емоційного інтелекту учнів початкових класів
Анотація
Аналізуючи наукові дослідження, ми виявили проблему малої вивченості природи й елементів емоційного інтелекту, напрямків його становлення у дітей молодшого шкільного віку. Автори в своїй статті бажають більш ширше розкрити шляхи розв’язання цієї проблеми, яка є складною, суперечливою і, водночас, актуальною та затребуваною в сучасній психолого-педагогічній науці. Вони пов’язують наявність емоційного інтелекту в особистості з різноманітними звичками, роботою, щасливими моментами життя тощо. Чим менше уваги людина приділятиме розвитку власного емоційного інтелекту, тим більше часу вона затрачатиме на врегулювання своїх та чужих емоцій (захвату, суму, радості, роздратування, переживання та ін.). У статті: розглянуто поняття емоційного інтелекту, який займає одне із найважливіших місць у житті людини (він поєднаний із усякими сферами її діяльності, працею, життєвими гараздами, звичками тощо); розкриваються природа та елементи емоційного інтелекту, що з’являється та плекається в дітей молодшого шкільного віку. Авторами проаналізовані методи сприятливі для формування емоційного інтелекту в учнів початкових класів, його вплив на поведінку дитини, на підвищення академічної успішності. Встановлено зв’язок розвитку емоційного інтелекту в дітей молодшого шкільного віку із такими поняттями як: соціалізація, комунікативність, адаптація. Педагогам початкової школи слід звернути увагу на формування в дітей різноманітних емоцій. Усвідомлення вчителями важливості наявності в школярів емоційного інтелекту сприяє направленості їх освітньої діяльності. Адже кожна емоція – це прояв певної поведінки; здійснення поступків; жести та слова, за допомогою яких кожна особистість зможе пояснити свою поведінку та дії. У статті: проаналізовано необхідність розвитку у дітей, а саме – учнів початкових класів, емоційного інтелекту для ефективної роботи в команді, успішного співробітництва, усвідомлення спільних інтересів, відкриття талантів, мотивації співпраці, ерудованості; наголошується, що під час освітнього процесу відбувається інтелектуальний розвиток дітей, поліпшення значущих особистісних якостей людини (самостійність, працьовитість
Завантаження
Посилання
/Посилання
Emotsiinyi intelekt [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: https://uk.wikipedia.org/wiki/Емоційний_інтелект. (in Ukranian).
Zagvozdkin V. K. Jemocional'nyj intellekt i ego razvitie v uslovijah semejnogo vospitanija. Kul'turno-istoricheskaja psihologija, 2008. Tom 4. № 2. S. 97–103. (in Russian).
Lysenko L.M., Kostina K.V. Psykholohichni osoblyvosti emotsiinoho intelektu studentiv. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. H.S.Skovorody: zb. nauk. pr., Kharkiv, 2013. Vyp. 46, S. 160–171. (in Ukranian).
Ovcharova R. V. Prakticheskaja psihologija obrazovanija: posobie / R. V. Ovcharova. – Moskva: Jurajt, 2016. 448 s. (in Russian).
Skurikhina T. P. Rozvytok emotsiinoho intelektu u protsesi sotsializatsii uchniv na urokakh zarubizhnoi literatury: posibnyk. 2019 r. [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: https://vseosvita.ua/library/rozvitok-emocijnogo-intelektu-u-procesi-socializacii-ucniv-129865.html. (in Ukranian).
Daniel Goleman Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ. – June 2, 1997. [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: https://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0553375067/managementc09-20
Salovey P., Mayer D. Emotional Intelligence // Imagination, Cognition, and
Personality. 1990. No 9. P. 185–211.
Емоційний інтелект [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Емоційний_інтелект
Загвоздкин В. К. Эмоциональный интеллект и его развитие в условиях семейного воспитания. Культурно-историческая психология, 2008. Том 4. № 2. С. 97–103.
Лисенко Л.М., Костіна К.В. Психологічні особливості емоційного інтелекту студентів. Вісник Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С.Сковороди: зб. наук. пр., Харків, 2013. Вип. 46, С. 160–171.
Овчарова Р. В. Практическая психология образования: пособие / Р. В. Овчарова. – Москва: Юрайт, 2016. 448 с.
Скуріхіна Т. П. Розвиток емоційного інтелекту у процесі соціалізації учнів на уроках зарубіжної літератури: посібник. 2019 р. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://vseosvita.ua/library/rozvitok-emocijnogo-intelektu-u-procesi-socializacii-ucniv-129865.html ,
Daniel Goleman Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ. – June 2, 1997. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0553375067/managementc09-20
Salovey P., Mayer D. Emotional Intelligence // Imagination, Cognition, and
Personality. 1990. No 9. P. 185–211.