Зміни у змісті освіти у великій Британії ХІХ ст. у період становлення національної системи освіти
Анотація
Стаття вивчає теоретичний та практичний досвід організації освіти у Великій Британії ХІХ ст. Особливу увагу приділено змісту освіти. Визначено роль зміни змісту на трьох етапах розвитку освіти згідно з соціально-політичними, культуро-педагогічними чинниками. Проаналізовано складові змісту освіти на трьох етапах становлення національної системи освіти у Великій Британії ХІХ ст. Доведено відсутність загального, обов’язкового, задокументованого змісту освіти на перших двох етапах. Визначено залежність змісту елементарної освіти від типу шкіл та соціального рівня учнів у Великій Британії ХІХ ст. Встановлено загальну спрямованість змісту освіти на трьох етапах. Можна зробити висновки про те, що зміст освіти на трьох етапах має свої особливості. Головні дисципліни – письмо, арифметика, читання Біблії, ремесло. Другорядні дисципліни – дисципліни природничого циклу. Визначено стислий характер освіти на перших двох етапах. Зміст мав практичну спрямованість у вивченні англійської, єдність трудового виховання та навчання читанню, письму та арифметиці на третьому етапі. Відсутні визначені єдині навчальні програми на перших двох етапах. Одним з суттєвих недоліків змісту елементарної освіти на перших двох етапах є заборона вивчення національних мов Шотландії, Уельсу. Зміст освіти на третьому етапі характеризується обов’язковою програмою навчання письму, читанню, арифметиці англійською в елементарних школах по всій країні. На третьому етапі були запроваджені дисципліни природничого циклу та мистецтво. Було заборонено обов’язкове релігійне виховання в усіх школах елементарної освіти. Зміст освіти конкретизувався на третьому етапі шкільними комітетами, Міністерством народної освіти та комісіями.
Завантаження
Посилання
/Посилання
REFERENCES:
Gamel, I. (1845). О sposobakh vzayemnoho obuchenia po sistemam Bella, Lancastera i drugih [About the ways of mutual education according to the systems of Bell, Lancaster and others].S.-P.: Typ Glazunova.[in Russian].
Mokromenko, O. (2011). Rozvytok elementarnoi osvity u Velykii Brytanii 19 st. –Rukopys. Dysertatsia na zdobuttia naukovogo stupenia kandydata pedagogichnykh nauk za spetsialnistiu 13.00.01. – zagalna pedagogika ta istoria pedagogiky. Kharkivskyi natsionalnyi pedagogichnyi universytet imeni Grygoria Skovorody [Elementary Education Development in Great Britain in the 19 th century. – Manuscript. Thesis for a Candidate Degree in Pedagogy, specialty 13.00.01 – Pedagogy and Pedagogy History]. Kharkiv H.S. Skovoroda National Pedagogical University]. Kharkiv : KhNPU, p.88. [in Ukrainian].
Adamson , J.W. (1930). English Education 1789 – 1902. Cambridge: Cambridge University Press. [in English].
Balfour, G.(1903). The Educational System of Great Britain. Oxford: Oxford University Press. [in English].
Barnard, H. C. (1961). A History of English Education from 1760. London: University of London Press. [in English].
Bartley, G. (1871). The Schools for the people, containing the history, development and present working of each description of English school for the industrial and poorer classes. London: Daldy. [in English].
Bedarida , F. (1991). A Social History of England 1851 −1990. London, New York: Rontlege. [in English].
Cubberley, E. (1928). History of Education. The USA: Boston. [in English].
Greenough, J. (1903). The Evolution of the Elementary Schools of Great Britain. London: University of London Press. [in English].
Horn, P. ( 1978). Education in Rural England 1800-1914. London : University of London Press. [in English].
Lawson, J.& Silver, H. (1973). A Social History of Education in England. London : University of London Press. [in English].
Гамель И. О способах взаємного обучения по системам Белла, Ланкастера и других. Санкт-Петербург : Тип Глазунова, 1845. 179 с.
Мокроменко О. В. Розвиток елементарноı̈ освіти у Великіи˘ Британіı̈ ХІХ ст. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01. Харків, 2011. 196 c.
Adamson J.W. English Education 1789 – 1902. Cambridge : Cambridge University Press, 1930. 220 p.
Balfour G. The Educational System of Great Britain. Oxford : Oxford University Press, 1903. 400 p.
Barnard H. C. A History of English Education from 1760. London: University of London Press, 1961. 150 p.
Bartley G. The Schools for the people, containing the history, development and present working of each description of English school for the industrial and poorer classes. London: Daldy, 1871. 582 p.
Bedarida F. A Social History of England 1851 −1990. / F. Bedarida; translated by A.S. Forster. London, New York: Rontlege, 1991. 200 p.
Cubberley E. History of Education. The USA: Boston, 1928. 700 p.
Greenough J. The Evolution of the Elementary Schools of Great Britain. London: University of London Press, 1903. 205 p.
Horn P. Education in Rural England 1800-1914. London: University of London Press, 1978. 368 p.
Lawson J., Silver H. A Social History of Education in England. London: University of London Press, 1973. 210 p.