Зміни у змісті освіти у великій Британії ХІХ ст. у період становлення національної системи освіти

  • О. В. Мокроменко Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка http://orcid.org/0000-0003-0824-3245
Ключові слова: зміст, національна система освіти, складові змісту, заклади освіти, становлення національної системи освіти, Велика Британія

Анотація

Стаття вивчає теоретичний та практичний досвід організації освіти у Великій Британії ХІХ ст. Особливу увагу приділено змісту освіти. Визначено роль зміни змісту на трьох етапах розвитку освіти згідно з соціально-політичними, культуро-педагогічними чинниками. Проаналізовано складові змісту освіти на трьох етапах становлення національної системи освіти у Великій Британії ХІХ ст. Доведено відсутність загального, обов’язкового, задокументованого змісту освіти на перших двох етапах. Визначено залежність змісту елементарної освіти від типу шкіл та соціального рівня учнів у Великій Британії ХІХ ст. Встановлено загальну спрямованість змісту освіти на трьох етапах. Можна зробити висновки про те, що зміст освіти на трьох етапах має свої особливості. Головні дисципліни – письмо, арифметика, читання Біблії, ремесло. Другорядні дисципліни – дисципліни природничого циклу. Визначено стислий характер освіти на перших двох етапах. Зміст мав практичну спрямованість у вивченні англійської, єдність трудового виховання та навчання читанню, письму та арифметиці на третьому етапі. Відсутні визначені єдині навчальні програми на перших двох етапах. Одним з суттєвих недоліків змісту елементарної освіти на перших двох етапах є заборона вивчення національних мов Шотландії, Уельсу. Зміст освіти на третьому етапі характеризується обов’язковою програмою навчання письму, читанню, арифметиці англійською в елементарних школах по всій країні. На третьому етапі були запроваджені дисципліни природничого циклу та мистецтво. Було заборонено обов’язкове релігійне виховання в усіх школах елементарної освіти. Зміст освіти конкретизувався на третьому етапі шкільними комітетами, Міністерством народної освіти та комісіями.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2020-03-02
Цитовано
Як цитувати
Мокроменко, О. В. (2020). Зміни у змісті освіти у великій Британії ХІХ ст. у період становлення національної системи освіти. Наукові записки кафедри педагогіки, (46), 13-19. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-46-02