Використання 3d-друку при вивченні фізики в закладах вищої освіти

  • П. Л. Токарев
Ключові слова: 3D-друк, 3D-принтер, 3D-моделювання, 3D-об’єкт, прототипування, адитивні технології, Cura, STL-файл, G-код, заклад вищої освіти, курс фізики, фізичний експеримент

Анотація

Стаття присвячена розгляду одного з найактуальніших питань  сучасної прикладної фізики – адитивним технологіям. Зроблено порівняльний огляд вітчизняних досліджень з теорії технологій 3D-друку та практичної можливості їх використання у галузі вищої освіти. Розглянуто поетапний процес створення цифрової версії майбутнього 3D-об’єкта: від створення файлу у форматі STL та його перетворення у G-код до моменту завантаження його у 3D-принтер. Запропоновано введення у курс фізики вищої школи занять по вивченню адитивних технологій з метою залучення студентів до інженерії, конструювання та винахідництва.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

B. Berman. 3-D printing: The new industrial revolution. – 2012. – №55. С. 155–162.

V. Kostakis, V. Niaros, C. Giotitsas. Open source 3D printing as a means of learning: An educational experiment in two high schools in Greece. Telematics and
Informatics. – 2015. – №32. – С. 118–128.

Аддитивные технологии, материалы и конструкции: материалы науч.- техн. конф. (Гродно, 5-6 окт. 2016 г.) / редкол.: А.И. Свиридѐнок (гл. ред.) [и
др.]. Гродно: ГрГУ, 2016. – 274 с.

Дробін А. А. Шкільний курс фізики: шляхи осучаснення // Наукові записки КДПУ. Серія: Проблеми методики фізикоматематичної і технологічної освіти. Кіровоград: КДПУ, 2016. – Вип. 10. – Ч. 2. – 185 c.

Горьков Д. А. 3D-печать с нуля: учебное пособие. – М., 2015. – 400 с.

Крівцов В. В. Можливості використання 3D-друку під час навчання фізики у загальноосвітній та вищій школі // Науковий часопис Національного
педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3: Фізика і математика у вищій і середній школі. – 2014. – Вип. 14. – С. 32–39.

Окладникова Т. В., Литвинцева Е. А., Окладников А. П., Неведимова Л. В. 3D-печать в образовании // Наука и образование в XXI веке. Тамбов, 2014. – С. 108–109.

Садовий М. І., Трифонова О. М. Сучасна фізична картина світу: навч. посібн. для студ. пед. вищ. навч. закл. Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2016. – 180 с.

Чернишов С. І. Підвищення ефективності інтегрованих технологій пошарового вирощування виробів на основі статистичного прогнозування:
автореф. дис. ... канд. техн. наук: 05.02.08. – Х., 2006. – 20 с.

Шкуро А. Е., Кривоногов П. С. Технологии и материалы 3D-печати: учеб. пособие. Екатеринбург: Урал. гос. лесотехн. ун-т, 2016. – 101 с.
Опубліковано
2017-02-12
Цитовано
Як цитувати
Токарев, П. Л. (2017). Використання 3d-друку при вивченні фізики в закладах вищої освіти. Наукові записки кафедри педагогіки, (40), 184-190. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/14888