Модель формування постуральних механізмів у дітей з порушеннями опорно-рухового апарату засобами корекційного фізичного виховання
Анотація
У статті, на основі використання можливостей корекційного фізичного виховання, зроблена спроба попереднього подання у вигляді моделі системи формування постуральних механізмів у дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, що мають синдром постурального дефіциту. У фундамент гіпотези побудови такої пробної моделі були покладені загальновідомі положення постурологіі про п'ять входах поступальної системи апломбу: трьох зовнішніх і двох внутрішніх, інтегрована діяльність яких і становить успішність динамічної стабілізації тіла дитини в просторі. Виходячи з філогенетичної зумовленості становлення і формування цих входів, запропонована модель послідовної стимуляції спочатку зовнішніх сенсорних входів для формування стійкого положення тіла в просторі (вестибулярного, зорового, подошвенного), а потім і внутрішніх (окуломоторного і проприоцептивного), з паралельним інтеграційним опрацюванням усіх перерахованих сенсорних потоків ув спеціально організованих постуральних режимах, що проводяться на основі ігрового (театралізованого) методу.
Завантаження
Посилання
Барановская Е. Н. Формирование установочных поз и ходьбы у детей дошкольного и младшего школьного возраста с детским церебральным параличом : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Федер. науч. центр физ. культуры и спорта (ФГБУ ФНЦ ВНИИ ФК). Москва, 2013. 181 с.
Гурулёва Т. Г. Воспитание координационных способностей в спортивно-оздоровительных группах детей – 6–7 лет : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Бурятский государственный университет. Улан-Удэ, 2006. 150 с.
Доман Г., Доман Д., Хаги Б. Как сделать ребенка физически совершенным. Москва : Аквариум, 2000. 336 с.
Єфименко М. М. Основи корекційно спрямованого фізичного виховання дітей з порушеннями опорно-рухового апарату : дис. … док. пед. наук : 13.00.03 / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2014. 451 с.
Мога Н. Д., Бочков П. Н. Принципы формирования постуральных механизмов у детей с нарушениями опорно-двигательного аппарата. Вести БДПУ. Бердянск, 2018. № 4. С. 3–10.
Руденко С. А. Развитие способности к равновесию у детей 6–7 лет : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Государственная академия физ. культуры имени П. Ф. Лесгафта. С.-Пб, 1999. 247 с.
Уханёва Е. В. Организация физического воспитания детей раннего возраста на основе развития функции равновесия : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Санкт-Петерб. гос. акад. физ. культуры им. П. Ф. Лесгафта. С.-Пб, 2002. 172 с.