Experience of the implementation of active training methods in the teaching methodology of psychological and pedagogical cycle disciplines

  • В. В. Артюхова
  • Н. Б. Щокіна
Keywords: vocational training, active methods of training, quest, quest structure, classification of quests

Abstract

The article analyzes the possibilities of active teaching methods, particularly the quest method in the professional training of cadets in learning of disciplines of a psychological and pedagogical orientation. The authors analyze the essence of the concept of "quest", its structure, approaches to classification, conditions for implementing quests in the professional training of cadets. The experience of using quests in the teaching of psychological and pedagogical disciplines is presented.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Быховский Я.С. Образовательные веб-квесты. Конгресс конференций. Сайт “Информационные технологии в образовании” [Электронный ре-сурс] / Я.С. Быховский. – Режим доступа: http://ito.edu.ru/1999/III/1/30015.html.

Каравка А.А. Урок-квест как педагогическая информационная техно-логия и дидактическая игра, направленная на овладение определёнными компетенциями / А.А. Каравка // Мир науки. − 2015. − №3. − С. 20.

Кичерова М.Н. Образовательные квесты как креативная педагогиче-ская технология для студентов нового поколения / М.Н. Кичерова, Г.З. Ефимова // Интернет-журнал «Мир науки» 2016, Том 4, номер 5 http://mir-nauki.com/PDF/28PDMN516.pdf (доступ свободный).

Мішагіна О. Д. Використання квесту як засобу активізації навчальної діяльності учнів. [Електрон. ресурс]. / О.Д. Мішагіна. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/ edu_technology/34730/.

Сокол И. Н. Классификация квестов / И.Н. Сокол // Молодий вчений. - 2014. − № 6(2). − С. 138-140.

Сокол І.М. Квест: метод чи технологія? / І.М. Сокол // Комп'ютер у школі та сім'ї. – 2014. – № 2(114). – С. 28-32.

Сокол І. М. Квест як сучасна інноваційна технологія навчання / І. М. Сокол // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закла-дах освіти. − 2013. − Вип. 7. − С. 168-171.

Технологія підготовки і проведення квесту [Електрон. ресурс]. – Режим доступу http://www.zhu.edu.ua/mk_ school/mod/page/view.php?id=10827

Чудакова А. О. Перспектива интерактивного метода «квест» в про-фессиональной подготовке студентов психолого-педагогического факуль-тета / А.О. Чудакова, С.О. Щелина // Молодой ученый. − 2014. − №21. − С. 709-712.

Dodge, B. (1995). Some thoughts about Web Quests [Online]. − Available: http://edweb.sdsu.edu/courses/edtec596/about_webquests.html; http://ozline.com/learning/index.htm.

Kaivola T., Salomaki T., Taina J. In quest for better understanding of student learning experiences // Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2012. − №46, р. 8-12.

Published
2018-12-06
Cited
How to Cite
Артюхова, В. В., & Щокіна, Н. Б. (2018). Experience of the implementation of active training methods in the teaching methodology of psychological and pedagogical cycle disciplines. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (43), 25-38. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/11943