Methods and means of intellectual development of preschool children in China
Abstract
Formulation of the problem. Intellectual development of preschool children is one of the most important tasks of modern education. In China, considerable attention is paid to this problem. A number of methods and tools aimed at stimulating children`s cognitive activity, development of their thinking, memory, attention, speech and other mental processes have been developed and implemented.
Downloads
References
/References
Goncharova, E., Slipchenko, L. (2019). Didactic potential of active and interactive teaching methods. Origins of pedagogical skill, (23), 41-45.
Itszian, H. et al. (2020). Normative base of modern aesthetic education in China. Means of educational and research work. 55, 102-137.
Kalichak, Yu. (2018). Peculiarities of the functioning of non-state preschool education institutions abroad.
Current issues of humanitarian sciences. 138.
Kochengina, M. V. (2016). The use of active learning methods in the process of forming the readiness of preschool teachers to create a safe information environment for preschool children. Scientific Notes of the Pedagogy Department, (39), 112-117.
Lonh, Kh. (2014). The use of folk music in a kindergarten - on the example of a kindergarten in Wuhan. 47
Mykulina, A. K. & Synychka, Ye. B. (2019). Development of preschoolers in the process of making origami products.
Pidlypniak, I. Yu. (2017). Logical and mathematical development of preschool children: peculiarities of the educational process. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series «Pedagogy. Social work». 2(41), 194–198.
Romanova, I. A. (2014). Comparative analysis of the use of intellectual games in the educational process.
Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports. 3, 64-69.
Sternik, V., Burachyk, O. (2018). Comparative characteristics of traditional and interactive teaching methods. New pedagogical thought, (2), 51-53.
Sun, Ts. (2022). Formation of musical and creative abilities of preschool children in the People’s Republic of China using the Suzuki method: diss. - Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda, 2022.
Khao, Ch. (2021). Musical development of preschoolers through the eyes of Chinese and Ukrainian teachers.
Means of educational and research work. 56, 83-107.
Tszintsiu, S. (2019). Interpretation of the results of the formation of musical and creative abilities of preschool children in the People’s Republic of China using the Suzuki method. Scientific Notes of the Pedagogy Department. 1, 44. 251-259.
Tsi, Y. (2013). Chinese folk music. Baoding: Hebei University Press, 401.
Chzhan, Ts. (2015). Opens the door to wisdom and promotes comprehensive development: About the implementation of ethnic folk music in preschool music education. Theater house. 12. 204–205.
Shelestova, L. V. (2017). Intellectual development of older preschoolers and first-graders: theory and practice.
Education and development of a gifted personality. T. 6, 61. 21-26.
Shparyk, O. (2019). Concepts of «educational development» and «educational reform» in the modern scientific discourse of Ukraine and China. Ukrainian Pedagogical Journal. 3, 38-49.
Shutsziuan, B. (2019). Peculiarities of the development of preschool children in preschool education institutions in the People’s Republic of China.
Cheung, K. C. K. & Wong, R. K. S. (2021). Income Effects on the Intellectual Development of Children from Low-Income Families in Hong Kong: The Mediating Role of Parental Investment and Parental Stress. Child and Adolescent Social Work Journal. T. 38, 337-346.
Guo, D. et al. (2022). Development of information integration in the visual working memory of preschoolers. Child development. T. 93, 6.1793-1803.
Song, H. Q., Lau, P. W. C. & Wang, J. J. (2022). Investigation of the motor skills assessments of typically developing preschool children in China. BMC pediatrics. T. 22, 1. 1-17.
Wang, L. et al. (2020). Teacher qualifications and development outcomes of preschool children in rural China.
Early Childhood Research Quarterly. T. 53. 355-369.
Гончарова, Є., Сліпченко, Л. Дидактичний потенціал активних та інтерактивних методів навчання. Витоки педагогічної майстерності, 2019, (23), 41-45.
Іцзян Г. и др. Нормативна база сучасного естетичного виховання в Китаї. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2020. №. 55. С. 102–137.
Калічак Ю. Особливості функціонування недержавних закладів дошкільної освіти за кордоном. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2018. С. 138.
Коченгіна, М. В. Використання активних методів навчання у процесі формування готовності вихователів дошкільного навчального закладу до створення безпечного інформаційного середовища для дітей дошкільного віку. Наукові записки кафедри педагогіки, 2016, (39), 112-117.
Лонг, Х. Використання народної музики у дитячому садку – на прикладі дитячого садка м. Ухан. Ухань: Центральний Китайський пед. ун-т, 2014. 47 с.
Микуліна А. К., Синичка Є. Б. Розвиток дошкільників в процесі виготовлення виробів способом орігамі. 2019. 72 с.
Підлипняк І. Ю. Логіко-математичний розвиток дітей дошкільного віку: особливості освітньо-виховного процесу // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія “Педагогіка. Соціальна робота”. 2017. Вип. 2(41). С. 194–198.
Романова І. А. Порівняльний аналіз використання інтелектуальних ігор у навчально-виховному процесі // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2014. №. 3. С. 64-69.
Стернік, В., Бурачик, О. Порівняльна характеристика традиційних та інтерактивних методів навчання. Нова педагогічна думка, 2018, (2), 51-53.
Сунь Ц. Формування музично-творчих здібностей дітей дошкільного віку в КНР засобами Сузукі-методу : дис. Харківський національний педагогічний університет імені ГС Сковороди, 2022.
Хао Ч. Музичний розвиток дошкільника очима китайських та українських педагогів //Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2021. №. 56. С. 83-107.
Цзінцю С. Інтерпретація результатів сформованості музично-творчих здібностей дітей дошкільного віку в КНР засобами Сузукі-методу. Наукові записки кафедри педагогіки. 2019. Т. 1. №. 44. С. 251–259.
Ці Й. Китайська народна музика. Баодін: Видавництво Хебейського університету, 2013. 401 c.
Чжан Ц. Відчиняє двері мудрості і сприяє всебічному розвитку: Про реалізацію етнічної народної музики в дошкільній музичній освіті. Театральний дім. Ухань, 2015. № 12. С. 204–205.
Шелестова Л. В. Інтелектуальний розвиток старших дошкільників і першокласників: теорія і практика. Освіта та розвиток обдарованої особистості. 2017. Т. 6. №. 61. С. 21–26.
Шпарик О. Поняття «освітній розвиток» та «реформування освіти» у сучасному науковому дискурсі України та Китаю. Український педагогічний журнал. 2019. №. 3. С. 38–49.
Шуцзюань Б. Особливості розвитку дітей дошкільного віку в закладах дошкільної освіти в КНР. 2019. 285 с.
Cheung K. C. K., Wong R. K. S. Income Effects on the Intellectual Development of Children from Low-Income Families in Hong Kong: The Mediating Role of Parental Investment and Parental Stress. Child and Adolescent Social Work Journal. 2021. Т. 38. С. 337–346.
Guo D. et al. Development of information integration in the visual working memory of preschoolers. Child development. 2022. Т. 93. №. 6. С. 1793–1803.
Song H. Q., Lau P. W. C., Wang J. J. Investigation of the motor skills assessments of typically developing preschool children in China. BMC pediatrics. 2022. Т. 22. №. 1. С. 1–17.
Wang L. et al. Teacher qualifications and development outcomes of preschool children in rural China. Early Childhood Research Quarterly. 2020. Т. 53. С. 355–369.