Efficient targeted advertising: modern marketing for the educational sector

Keywords: targeted advertising, education marketing, higher education, target audience, target advertising strategies, effectiveness measurement, case study

Abstract

In the 21st century, an era of deep digital penetration into all spheres of life, targeted advertising is becoming a necessary and influential marketing tool. The purpose of the study is to carefully analyze and evaluate the effectiveness of the implementation of targeted advertising in the conditions of pandemics and martial law in Ukraine and is aimed at determining the optimal strategies for using this marketing tool to attract and retain the target audience in the online learning environment, as well as to analyze the impact on the quality of education and overall effectiveness of the educational process.This article explores the role and significance of targeted advertising in contemporary marketing, with a focus on the education sector. It provides a detailed overview of marketing peculiarities within education and elucidates how targeted advertising aids universities in attracting students. Additionally, methods for defining and analyzing target audiences are examined, along with the selection of optimal platforms and tools for conducting advertising campaigns. The article highlights the primary benefits of targeted advertising: increased conversion probability (from viewing to action), advertising cost optimization, and improved message relevance for the target audience. The article also furnishes strategies for developing effective targeted advertising campaigns, along with methods for evaluating their effectiveness and essential metrics for universities. Furthermore, it scrutinizes a successful case study of a specific university advertising campaign and offers recommendations for optimizing targeted advertising campaigns. Practical guidance for configuring targeting through the Ads Manager application is provided.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Алєксєєва Г. М. Сутність і структура готовності майбутніх соціальних педагогів до застосування комп’ютерних технологій у професійній діяльності. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2012. №2. С. 9-14. URL: http://bdpu. org/sites/bdpu. org/files/foipt/stat_Alekseeva_8.pdf.
2. Алєксєєва Г. М. Формування готовності майбутніх соціальних педагогів до застосування комп’ютерних технологій у професійній діяльності: монографія. Донецьк. Вид. ЛАНДОН-ХХI, 2014. 269 с.
3. Алєксєєва Г. М., Кравченко Н. В., Антоненко О. В., Горбатюк, Л. В. Використання ігрових технологій в процесі професійної підготовки студентів педагогічних закладів вищої освіти. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. №6(119). Серія: Педагогіка, Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2017. С.7-14.
4. Алєксєєва Г.М., Антоненко О.В., Жадан К.О., Лифенко М.В. Досвід використання засобів електронного навчання у інклюзивному освітньому ВНЗ. Фізико-математична освіта: науковий журнал. 2018. №4(18). С.17-25. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2018-018-4-003
5. Борисенко О. С., Шевченко А. В., Фісун Ю. В., Крапко О. М., Маркетинговий менеджмент. Навчальний посібник. 2022. С. 6-12.
6. Дмитрієв В. Ю. Маркетингова стратегія підвищення якості діяльності ВНЗ. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. 2012. №. 22 (3). С. 6- 12.
7. Європа 2020. Стратегія для розумного, сталого та всеохоплюючого зростання. Європейська Комісія. URL: http://old.minjust.gov.ua/file/31493.doc.
8. Здойма А. Д. Digital-маркетинг: основні тенденції та перспективи розвитку. 2021.
9. Каневська І.М. Сучасні підходи до маркетингового менеджменту освітніх послуг закладів вищої освіти. Стратегії сталого розвитку територій в умовах посткризового відновлення: міжнародна колективна монографія; під заг. ред. В.В. Храпкіної, В.А. Устименко. Київ: Інтерсервіс. 2021. С. 152 − 160.
10. Комарницький І.М., Цар Г.В., Теоретичні засади формування маркетингового менеджменту на підприємстві. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. №3. С. 110 – 116.
11. Міжнародний інститут маркетингу: веб-сайт. URL: http://mim.website.
12. Овсянніков О. С., Алєксєєва Г. М. Комп’ютерне середовище науково-дослідної роботи студентів інженерно-педагогічних спеціальностей комп’ютерного профілю як об’єкт проектування. Молодь і ринок: Науково-педагогічний журнал. Дрогобич: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка. 2019. №9 (176). С.107-112.
13. Ольшанцева Т. О., Брітченко І. Г. Прогнозування тенденцій розвитку ринку освітніх послуг України. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). 2013. № 3. С. 146-151 [Електронний ресурс]. URL: http://nbuv.gov.ua/jpdf/znptdau_2013_3_32.pdf
14. Петриченко Л. Чинники визначення конкурентоспроможності закладу вищої освіти в умовах глобалізації ринку освітніх послуг. Освіта. Інноватика. Практика. 2023. Т. 11. №. 1. С. 28-34.
15. Холодний Г. О. Маркетинговий аналіз стану та перспектив розвитку вітчизняного ринку послуг вищої освіти. Бізнес Інформ. 2015. №. 7. С. 316-321.
16. Цифровий маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя / М.А. Окландер, Т.О. Окландер, О.І. Яшкіна [та ін.]. / за ред. М.А. Окландера. Одеса, Астропринт, 2017. 292 с.
17. Шаваран К. С. Стратегія просування бренду жіночого одягу за допомогою таргетованої реклами. 2022.
18. Шемчук Р. О., Окландер М.А. Просування проектів неформальної освіти методами цифрового маркетингу. Проблеми системного підходу в економіці. 2019. № 6(74), С. 140-148.
19. Шкурупій О. В., Самойлик Ю. В., Шматько О. О. Маркетингові особливості освітніх послуг у конкурентному середовищі: міжнародні та національні тренди. Економіка та держава. 2020. №. 11. С. 4-11.
20. Шульга Л. В., Терещенко І. О., Шарлай О. В. Сучасні маркетингові стратегії управління підприємством. Ефективна економіка. 2020. №9. С. 37-43.
21. Ящук Т. А. Особливості маркетингу освітніх послуг закладу вищої освіти. Економіка, управління та адміністрування. 2019. №. 4 (90). С. 100-104.
22. Hurenko, O., Alekseeva, H., Lopatina, H., & Kravchenko, N. (2017). Use of computer typhlotecnologies and typhlodevices in inclusive educational space of university. Information Technologies and Learning Tools, 61(5), 61-75. DOI: https://doi.org/10.33407/ITLT.V61I5.1782
23. Kravchenko, N.V., Alyeksyeyeva, H.M., & Gorbatyuk, L.V. (2018). Сurriculum optimization by the criteria of maximizing professional value and the connection coefficient of educational elements, using software tools. ICTERI 2018: 14th International conference on ict in education, research, and industrial applications. CEUR Workshop Proceedings (pp. 365-378). Kyiv, Ukraine. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2105/10000365.pdf.
24. Lavrik, V., Cortez, L., Alekseeva, A., García, G. T., Juarez, P. G., & Poblano, J. (2014). Development of the CAD system for designing non-standard constructions from elastomers. International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology. Vol 3, Issue 3, 10717-10726.
25. Меморандум безперервної освіти Європейського Союзу. URL: http://www.znanie.org/docs/memorandum.html. [in Ukrainian].
26. Savchenko V. O. Discrimination in targeted advertising: Facebook examples. Legal Novels. Правові новели. 2023. №. 20.
27. Shchetynina, O., Kravchenko, N., Horbatiuk, L., Alieksieieva, H., & Mezhuyev, V. (2022). Trello as a Tool for the Development of Lifelong Learning Skills of Senior Students. Postmodern Openings, 13(2), 143-167. DOI: https://doi.org/10.18662/po/13.2/447
Published
2023-12-30
Cited
How to Cite
Hanna Aleieksieiva, Aleksander Ostenda, Nataliia Kravchenko, Oleksandr Antonenko, & Oleksandr Ovsyannikov. (2023). Efficient targeted advertising: modern marketing for the educational sector. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (53), 6-15. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/23576