МЕДІАЦІЯ В АДМІНІСТРАТИВНОМУ СУДОЧИНСТВІ: МІФ ЧИ РЕАЛІЇ СЬОГОДЕННЯ
Анотація
У правовому житті сучасного світу звичні способи вирішення правових спорів (конфліктів) не завжди є ефективними, оскільки, як правило, залишаються незадоволеними інтереси та потреби однієї, а то й обох сторін конфлікту.
Звернення до державних органів з приводу кожного правового конфлікту призводить до перевантаження судів та адміністративних органів. Альтернативою покращення доступу до правосуддя та зменшення навантаження на суди є застосування інших альтернативних способів вирішення правових спорів, наприклад медіації.
Стаття присвячена розгляду особливостей застосування процедури медіації в адміністративному судочинстві. Висвітленні ознаки адміністративно-правового спору, а також особливості проведення процедури медіації.
Даній проблематиці були присвячені роботи вітчизняних вчених, серед яких Сидельніков О.Д. , Красіловська З.В., Лиско А, Мазаракі Н.А. та інші.
Медіація — добровільна та конфіденційна процедура позасудового врегулювання спору (конфлікту), в якій медіатор (посередник) допомагає сторонам у розумінні їхніх інтересів та пошуку ефективних шляхів досягнення взаємоприйнятного рішення.
Сфера адміністративних спорів найбільш складна для застосування процедури медіація. Це обумовлюється характерними для таких спорів особливостями, а також самою правовою природою суб’єктів адміністративних правовідносин. Саме через це, деякі вітчизняні дослідники вказують на часткову немедіабельності таких спорів, оскільки однією зі сторін завжди виступає орган публічної адміністрації.
При цьому, досягнення компромісу між органами публічної адміністрації та громадянином є пріоритетним напрямком діяльності держави та органів місцевого самоврядування.
Процедуру медіації можна застосовувати лише в деяких адміністративних спорах. При цьому можна виділити переваги застосування процедури медіації при вирішенні адміністративно-правових спорів: результативності, економія коштів, економія часу, швидкість, конфіденційність, розвантаження адміністративних судів, втілення принципу сервісної концепції держави, принципу верховенства права та належного урядування.
Завантаження
Посилання
2. Махова Л. О. Переваги впровадження в Україні інституту медіації як позасудового способу врегулювання господарських спорів. Порівняльно-аналітичне право. 2016. № 6. С. 125;
3. Мазаракі Н. А. Теоретико-правові засади запровадження медіації в Україні: дис. … докт.юрид. наук: 12.00.01. Київ, 2019. 470 с;
4. Cидeльнікoв О. Д. Пpoблeмaтикa пpимиpeння cтopін в адміністративному судочинстві: автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.07.Харків, 2017. 21 с;
5. Лиско А. Проблеми впровадження та проведення медіації в адміністративному судочинстві України. URL:www.gromada.lviv.ua/analytic/587;
6. Красіловська З. В. Умови застосування медіації для врегулювання спорів із органами публічної влади: вітчизняний та зарубіжний аспекти. Теорія та практика державного управління. 2015. Вип. 4 (51). С. 200–207;
7. Киceльoвa Т. Пpaвoвe peгулювaння вiднocин із надання послуг мeдiaцiї у зapубiжниx кpaїнax. Пpaвo Укpaїни. 2011. № 11–12.C. 225–236.
Авторське право (c) 2020 Ростовська К. В., Гришина Н. В.
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.