Формування м’яких навичок у студентів закладів вищої освіти в контексті навчання іноземних мов

  • Г. Корнюш старший викладач кафедри іноземних мов Української інженерно-педагогічної академії https://orcid.org/0000-0003-0829-6742
Ключові слова: вища освіта, м’які навички, навчання іноземних мов, студенти

Анотація

У статті розглядається питання формування м’яких навичок у контексті викладання іноземних мов студентам закладів вищої освіти. Аналіз наукових і науково-методичних розробок, присвячених питанню розвитку м’яких навичок студентів вишів, зокрема в процесі навчання іноземних мов, доводить, що, незважаючи на те, що м’які навички мають вирішальне значення для забезпечення працевлаштування, вони все ще недостатньо актуалізовані в системі вищої освіти, що обумовлює нагальну потребу вищих навчальних закладів звернути увагу на названу проблему. У даній публікації пропонується кілька шляхів, здатних сприяти розвитку особистісних і міжособистісних навичок у контексті навчання іноземних мов. Окреслено форми організації навчальної діяльності (індивідуальної, парної, групової), а також методи і вправи (дебати, дискусія, кейс-метод, метод проєктів і т.д.), що мають потенціал озброїти студентів ключовими навичками на основі реальних життєвих сценаріїв і навчального досвіду. Підкреслено, що вправи на розвиток усного мовлення, які, без сумніву, дуже корисні на заняттях з іноземної мови, не є єдино можливими для формування м’яких навичок. М’які навички можуть значно покращитися під час читання та вправ на письмо, тому важливою умовою є органічна інтеграція різних видів діяльності і стратегій навчання. Встановлено, що, перш ніж планувати заняття, викладачі мають усвідомлювати, яким чином формуються м’які навички, обрати, які м’які навички вони хотіли б сформувати в студентів, і підібрати відповідні методи навчання з метою моделювання ситуації, за якої м’які навички можуть бути сформовані максимально природно. Особлива увага в представленій публікації приділяється тому, як та які м’які навички можуть бути розвинені в процесі самооцінювання, взаємооцінювання або оцінювання результатів навчальної діяльності викладачем. Стаття завершується кількома рекомендаціями, що стосуються можливих аспектів перспективних досліджень і проблемних ніш у даній області, які потребують подальшого ретельного вивчення.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Abbas, A. (2013). Integrating the English language teaching and learning process with soft skills. International Conference on Education and Language (ICEL). Indonesia: Bandar Lampung University, pp. 356−371 [in English].

Briggs, S. (2015). 30 tips to cultivate soft skills in your students. Open Colleges. InformED: website. Available at: https://www. opencolleges.edu.au/informed/features/30-ways-to-cultivate-soft-skills-in-your-students/ [Accessed 02 Feb. 2020] [in English].

Esmurzaeva, Zh. and Novikova, Y. (2019). Potentsial lingvisticheskih disciplin v agrarnom vuze v razvitii soft skills [The potential of linguistic disciplines in the soft skills development in an agricultural university]. Kontsept [Concept]. V6. Available at: http://e-kon-cept.ru/2019/196053.htm [Accessed 25 Jan. 2020] [in Russian].

Harmer, J. (2002). The practice of English language teaching. Harlow, Essex: Longman [in English].

Haselberger, D. et al. (2012). Mediating Soft Skills at Higher Education Institutions: Guidelines for the design of learning situations supporting soft skills achievement. California: Modes [in English].

Losey, T. (2019). Why learning soft skills and English go hand-in-hand. EF. The Corporate Training Blo: website. Available at: https://www.ef.com/ wwen/blog/corporate/soft-skills-english/ [Accessed 25 Jan. 2020] [in English].

Matyukha, H. and Sokolova, A. (2019). Rozvytok myakyh navychok pry navchanni shkolyariv anhliyskoyi movy [Soft skills development while teaching the English language to school students]. Science, Research, Development. Warszawa: Sp. z o.o. “Diamond trading tour”, Iss. “Pedagogy”, 15, pp. 45−47 [in Ukrainian].

Mosquera, I. (2018). Ideas to bring soft skills into the English classroom. British Council. Teaching English: website. Available at: https://www.teachingenglish.org.uk/blogs/ingrid-mosquera-gende/ideas-bring-soft-skills-english-classroom [Accessed 25 Jan. 2020] [in English].

O’Mahony, J. et al. (2017). Soft Skills for Business Success. Deloitte: Deloitte Access Economics [in English].

Shylova, S. (2017). Formirovanije gibkih navykov sredstvami mikrogruppovykh form raboty pri obucheniji inostrannomu jazyku v vuze [Developing soft skills through group work within the framework of teaching English at university]. Izvestija Saratovskogo univertiteta [Izvestiya of Saratov University]. Saratov: Saratov State University, Ser. Acmeology of Education. Developmental Psychology, Vol. б., Iss. 4 (24), pp. 374–380[in Russian]. DOI: https://doi.org/10.18500/2304-9790-2017-6-4-374-380.

The Importance of Soft Skills. British Council: website. Available at: https:// www.britishcouncil.my/english/courses-adults/learning-tips/importance-of-soft-skills [Accessed 25 Jan. 2020] [in English].

Опубліковано
2020-05-04
Як цитувати
Корнюш, Г. (2020). Формування м’яких навичок у студентів закладів вищої освіти в контексті навчання іноземних мов. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (36), 99-110. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2020-36-08