Теоретичні основи дослідження виставкової діяльності
Анотація
Виставкова діяльність є важливий елемент сучасної культурно-економічної сфери, що відображається у різноманітних форматах та концепціях. Сутність цього явища полягає у створенні платформи для публічного виставлення продукції, ідей, творчості та досягнень різних галузей життя. Виставки об'єднують як виробників, так і споживачів, створюючи унікальну можливість для обміну досвідом, ідеями та контактами. Україна, як і багато інших країн, має свої власні організаційно-правові засади державного регулювання виставкової діяльності. Ці засади включають законодавчі акти, що визначають порядок організації та проведення виставок, установлюють правила участі для організаторів та учасників, а також визначають відповідальність за порушення встановлених норм. Зарубіжний досвід реалізації проєктів виставкової діяльності може бути важливим джерелом навчання та інновацій для України. Багато країн активно використовують виставки як інструмент просування економічного та культурного розвитку, впроваджуючи нові технології, стимулюючи туризм та підтримуючи міжнародні зв'язки. Об’єкт дослідження роботи – виставкова діяльність. Предмет дослідження роботи – виставкова діяльність теоретичні основи дослідження виставкової діяльності. Мета роботи – дослідити науково-теоретичне обґрунтування виставкової діяльності як чинника розвитку туризму. Завдання, які були поставлені для досягнення мети: дослідити сутність та визначення «виставкової діяльності»; розглянути організаційно-правові засади державного регулювання виставкової діяльності в Україні; вивчити зарубіжний досвід реалізації проєктів виставкової діяльності. Для досягнення поставленої мети в роботі було використано такі методи дослідження: аналітичний, оціночний, порівняльний, статистичний, графічний, описовий, картографічний. Висновки: виявлено, що виставкова діяльність є важливим механізмом для сприяння розвитку економіки, культури та міжнародного співробітництва. Висвітлено, що знання сутності цього явища, розуміння організаційно-правових засад у країні та аналіз зарубіжного досвіду допомагають у вдосконаленні та розвитку виставкової сфери в державі.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Про схвалення концепції розвитку виставково-ярмаркової діяльності: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 липня 2003 року № 459. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/459-2003-%D1%80 (дата звернення : 23.03.2024).
Наказ Мінекономрозвитку від 4.06.2009 р. № 546 «Про затвердження Рекомендацій з питань проведення виставок і ярмарків в Україні та організації національних експозицій України на міжнародних виставках і ярмарках за кордоном з частковим фінансуванням витрат за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, які спрямовуються на виставково-ярмаркову діяльність» URL: http://surl.li/trtds (дата звернення: 12.03.2024).
Божкова В.В., Чикалова А.С. Виставкова діяльність як ефективний інструмент просування промислової продукції на нові ринки збуту. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2015. No 3. С. 11-14.
Благодійна акція «Зробимо наших дітей щасливими» на Покровському ярмарку. URL: http://fond-kopitsa.com/?page_id=954 (дата звернення: 11.02.2024).
Босовська М. В., Забалдіна Ю. Б. Вплив виставкового бізнесу на економіку міста. Інвестиції: практика та досвід. 2017. № 23. С. 16-22.
Головач Н. М. Менеджмент культури в умовах модернізації галузі культури України. Економіка і менеджмент культури. 2018. № 1-2. С. 74-81.
Гречаник Н. Ю. Міжнародний маркетинг як відображення сучасних глобалізаційних процесів. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. 2018. Вип. 14(2). С. 128-135.
Данько Н., Довгаль Г. Концепції менеджменту якості послуги в індустрії гостинності. Сучасні тенденції розвитку готельно-ресторанного бізнесу: міжнародний та національний досвід: колективна монографія /за заг. ред. А. Ю. Парфіненка. Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017. С. 234-250.
Кирилко Н. М., Шаблиста Л. М. Світові виставкові заходи : сучасні проблеми та розвиток. URL : http://surl.li/tnavf (дата звернення: 21.02.2024).
Любіцева О. О. Країни – лідери туризму. Київ : вид. «Альфа-ПІК», 2019. 382 с.
Лялюк А. М. Маркетинг : навч. посібник. Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки. Луцьк : Вежа-Друк, 2018. 299 с.
Майданець-Баргилевич О. Виставкова діяльність Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури: історичний аспект 1917-2017. Київ : Дніпро, 2017. 278 с.
Продіус Ю. І., Сутягіна А. В. Проблеми виставкової діяльності в умовах нестабільності зовнішнього середовища. Економіка : реалії часу. 2016. № 4. С. 160–167.
Северин В. Ґенеза виставкової діяльності в Україні. URL : http://surl.li/tnavn (дата звернення: 01.02.2024).
Середницька Л. П., Гега Р. В. Виставково-ярмаркова діяльність у системі маркетингових комунікацій. Економіка і суспільство. 2017. Вип. 13. С. 716-721.
Ткаченко Т.І., Дупляк Т.П. Виставковий бізнес : монографія. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 244 с.
Lapointe, D., Sarrasin, B., & Benjamin, C. Tourism in the Sustained Hege-monic Neoliberal Order. Revista Latino-Americana de Turismologia, 2018. 4(1), 16–33. https://doi.org/10.34019/2448-198x.2018.v4.13915 (дата звернення: 22.04.2024).
Hintze, H. Freedom to travel ou freedom to trade? Uma análise crítica do discurso do WTTC. Journal of Tourism & Development. 2014. 4(21/22), р. 97-106. URL: https://doi.org/10.34624/rtd.v4i21/22.1226331 (дата звернення: 22.04.2024).
Bianchi, R. V., & Stephenson, M. L. Tourism, border politics, and the fault lines of mobility. In Borderless Worlds for Whom? 2018 pp. 121-138. Routledge. URL:https://doi.org/10.4324/9780429427817-9 (дата звернення: 22.04.2024).
Державне Агентство Розвитку Туризму. URL: https://www.tourism.gov.ua/ (дата звернення: 11.04.2024)
UNWTO Tourism Highlights. URL: https://www.unwto.org (дата звернення: 11.04.2024)
World travel and tourism council (WTTC). URL: https://www.wttc.org/ (дата звернення: 11.04.2024)
World Tourism Organization (2023), International Tourism Highlights, 2023 Edition – The impact of COVID-19 on tourism (2020–2022), October 2023, UNWTO, Madrid, DOI: https://doi.org/10.18111/9789284424986 (дата звернення: 11.04.2024)
Pro skhvalennia kontseptsii rozvytku vystavkovo-yarmarkovoi diialnosti: Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 28 lypnia 2003 roku № 459. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/459-2003-%D1%80 (accessed: 23.03.2024).
Nakaz Minekonomrozvytku vid 4.06.2009 r. № 546 «Pro zatverdzhennia Rekomendatsii z pytan provedennia vystavok i yarmarkiv v Ukraini ta orhanizatsii natsionalnykh ekspozytsii Ukrainy na mizhnarodnykh vystavkakh i yarmarkakh za kordonom z chastkovym finansuvanniam vytrat za rakhunok koshtiv derzhavnoho ta mistsevykh biudzhetiv, yaki spriamovuiutsia na vystavkovo-yarmarkovu diialnist» URL: http://surl.li/trtds (accessed: 12.03.2024).
Bozhkova, V., Chykalova, A. (2015). Vystavkova diialnist yak efektyvnyi instrument prosuvannia promyslovoi produktsii na novi rynky zbutu. Marketynh i menedzhment innovatsii, No 3, 11-14.
4. Blahodiina aktsiia «Zrobymo nashykh ditei shchaslyvymy» na Pokrovskomu yarmarku. Available at: http://fond-kopitsa.com/?page_id=954 (accessed: 11.02.2024) (in Ukrainian).
Bosovska M. V., Zabaldina Yu. B. (2017). Vplyv vystavkovoho biznesu na ekonomiku mista. Investytsii: praktyka ta dosvid, № 23, 16-22. (in Ukrainian).
Holovach N. M. (2018). Menedzhment kultury v umovakh modernizatsii haluzi kultury Ukrainy. Ekonomika i menedzhment kultury, № 1-2, 74-81 (in Ukrainian).
Hrechanyk N. Yu. Mizhnarodnyi marketynh yak vidobrazhennia suchasnykh hlobalizatsiinykh protsesiv. Aktualni problemy rozvytku ekonomiky rehionu, 14(2), 128-135 (in Ukrainian).
Parfinenko Yu. (Eds.) Danko N., Dovhal H. (2017). Suchasni tendentsii rozvytku hotelno-restorannoho biznesu: mizhnarodnyi ta natsionalnyi dosvid: kolektyvna monohrafiia. Kharkiv : KhNU imeni V. N. Karazina (in Ukrainian).
Kyrylko N. M., Shablysta L. M. Svitovi vystavkovi zakhody : suchasni problemy ta rozvytok. Available at: http://surl.li/tnavf (in Ukrainian).
Liubitseva O. (2019). Krainy – lidery turyzmu. Kyiv : vyd. «Alfa-PIK» (in Ukrainian).
Lialiuk A. (2018) Marketynh : navch. posibnyk. Skhidnoievrop. nats. un-t im. Lesi Ukrainky. Lutsk : Vezha-Druk. (in Ukrainian).
Maidanets-Barhylevych O. (2017). Vystavkova diialnist Natsionalnoi akademii obrazotvorchoho mystetstva i arkhitektury: istorychnyi aspekt 1917-2017. Kyiv : Dnipro (in Ukrainian).
Prodius Yu. I., Sutiahina A. V. (2016). Problemy vystavkovoi diialnosti v umovakh nestabilnosti zovnishnoho seredovyshcha. Ekonomika : realii chasu, 4, 160–167. (in Ukrainian).
Severyn V. Geneza vystavkovoi diialnosti v Ukraini. Available at: http://surl.li/tnavn (in Ukrainian).
Serednytska L., Heha R. (2017). Vystavkovo-yarmarkova diialnist u systemi marketynhovykh komunikatsii. Ekonomika i suspilstvo, 13, 716-721 (in Ukrainian).
Tkachenko T.I., Dupliak T.P. (2016). Vystavkovyi biznes : monohrafiia. Kyiv : Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t (in Ukrainian).
Lapointe, D., Sarrasin, B., & Benjamin, C. (2018) Tourism in the Sustained Hege-monic Neoliberal Order. Revista Latino-Americana de Turismologia, 4(1), 16–33. Available at: https://doi.org/10.34019/2448-198x.2018.v4.13915
Hintze, H. (2014). Freedom to travel ou freedom to trade? Uma análise crítica do discurso do WTTC. Journal of Tourism & Development, 4(21/22), 97-106. Available at: https://doi.org/10.34624/rtd.v4i21/22.1226331
Bianchi, R. V., & Stephenson, M. L. (2018). Tourism, border politics, and the fault lines of mobility. In Borderless Worlds for Whom? 121-138. Available at: URL:https://doi.org/10.4324/9780429427817-9
Derzhavne Ahentstvo Rozvytku Turyzmu. Available at: https://www.tourism.gov.ua/
UNWTO Tourism Highlights. Available at: https://www.unwto.org
World travel and tourism council (WTTC). URL: https://www.wttc.org/ (дата звернення: 11.04.2024)
World Tourism Organization (2023), International Tourism Highlights, 2023 Edition – The impact of COVID-19 on tourism (2020–2022), October 2023, UNWTO, Madrid, Available at: https://doi.org/10.18111/9789284424986
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).