Транснаціоналізація готельного бізнесу країн ЄС

  • Горіна Ганна Олександрівна Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського https://orcid.org/0000-0003-0900-0640
  • Ніколайчук Ольга Анатоліївна Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського https://orcid.org/0000-0002-7197-4713
Ключові слова: міжнародні готельні мережі, міжнародні готельні компанії (оператори), транснаціоналізація, готельний бізнес, туризм, країни ЄС

Анотація

Потужна привабливість Європейського туристичного регіону призводить до високої інтенсивності росту ринку та туристичних обмінів, концентрації туристичного попиту, генеруванні інновацій, а також інтенсифікації ролі туристських ТНК, міжна­родних готельних та ресторанних мереж та операторів, що в свою чергу потребує додаткового вивчення та аналізу. Предметом дослідження є організаційно-економічні засади експансії ТОП-10 готельних компаній зі штаб квартирою в країнах ЄС на закордонні ринки. Мета статті – здійснення компаративного аналізу діяльності ТОП-10 міжнародних готельних компаній зі штаб квартирою в країнах ЄС та визначення на цій підставі лідерів ринку, а також їх флуктацію протягом аналізованого періоду. Завдання: визначення співставних показників діяльності ТОП-10 міжнародних готельних компаній зі штаб квартирою в країнах ЄС та проведення порівняльного аналізу; здійснення просторового розподілу країн ЄС за номерним фондом готелів, а також співставлення їх з країнами-базування ТОП-10 міжнародних готельних компаній ЄС (за кількістю номерів); дослідження флуктації рейтингу аналізованих готельних компаній. Методи дослідження: аналізу і синтезу; рейтингування; компаративний аналіз; картографічний метод; графічний і табличний методи. Результати. Проведено компаративний аналіз діяльності ТОП-10 міжнародних готельних компаній зі штаб квартирою в країнах ЄС за показниками номерного та готельного фондів, країнового охвату, тривалості перебування у лідерах рейтингу. Здійснено просторовий розподіл країн ЄС за номерним фондом готелів у 2022 р., проведено їх співставлення з країнами-базування ТОП-10 міжнародних готельних компаній ЄС (за кількістю номерів). Висновки та обговорення. Проведений компаративний аналіз, дозволив дійти наступних висновків: 1) уся сукупність аналізованих міжнародних готельних компаній, які входять до ТОП-10 рейтингу розташована в трьох країнах ЄС: Франції (2 од.), Іспанії (4 од.), Німеччині (4 од.), що корелює з рейтингом країн ЄС, складеним за номерним фондом; 2) попри кризові явища у 2021-2022 р., превалює тенденція до збільшення номерного фонду готельних операторів (60% аналізованих компаній), що відбувається переважно за рахунок збільшення готельного фонду; 3) найбільш стабільну позицію у світовому рейтингу за 2017-2022 рр. серед готельних операторів країн ЄС займає французька компанія Accor, перебуваючи на 6-7 позиції. Відносною стабільністю відмічаються іспанські оператори Meliá Hotels Internationa, Barceló Hotel Group та RIU Hotels&Resorts, коливання рангу яких не перевищує 6 пунктів. В цілому, 6 з ТОП-10 готельних компаній погіршили свій світовий рейтинг, тоді як 4 компанії – покращили; 4) інтенсивна географічна експансія притаманна обмеженій кількості компаній зі штаб квартирою в країнах ЄС, лідерами серед яких є Accor - 110 країн, Club Med – 40 країн, Meliá Hotels Internationa – 37 країн та Barceló Hotel Group – 25 країн. Практичне значення одержаних результатів виявляється у можливості застосування отриманих аналітичних даних та висновків задля розвитку національних готельних компаній, їх експансії на закордонні ринки.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2024-06-30
Цитовано
Як цитувати
Горіна Ганна Олександрівна, & Ніколайчук Ольга Анатоліївна. (2024). Транснаціоналізація готельного бізнесу країн ЄС. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм, (19), 79-88. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2024-19-08