Креативна індустрія 4.0: тенденції та трансформації в епоху цифровізації
Анотація
У сучасному світі креативність стала ключовим фактором розвитку міжнародних економічних відносин. На розвиток креативних індустрій впливає четверта промислова революція (індустрія 4.0), під впливом якої галузь трансформується та стає важливим елементом для побудови сталого, інклюзивного та більш справедливого майбутнього. Предметом дослідження в статті є розвиток глобальної креативної індустрії 4.0. Метою статті є розгляд трендів розвитку креативних індустрій, які формуються під впливом посилення цифровізації, що сприяє фундаментальним змінам креативних індустрій та перетворенню їх на креативну індустрію 4.0. Для досягнення мети дослідження використано сукупність загальнонаукових та спеціальних методів дослідження: системний підхід для обґрунтування основних тенденцій трансформації креативних індустрій; аналіз та синтез для виявлення впливу цифрових технологій на трансформацію креативних індустрій; метод експертної оцінки для розробки підходів до вдосконалення розвитку креативних індустрій 4.0. Отримано такі результати: цифровізація креативної економіки збільшила її масштаби та вплив на суспільство. Креативні індустрії стають цифровими не лише на рівні послуг, але й на рівні продуктів. Штучний інтелект, віртуальна реальність, великі дані та інші цифрові технології полегшують виробництво, масштабування та споживання креативних послуг і продуктів. Застосування цифрових технологій впливає на ефективність виробництва, створює необмежений творчий потенціал, покращує дизайн, персоніфікацію, інтерактивність та споживчі властивості креативних товарів та послуг. Тенденція об’єднання розваг з електронною комерцією буде посилюватись. Розвиток креативної економіки має вирішальне значення для досягнення цілей стійкого розвитку, оскільки стимулює розвиток малого бізнесу, створює нові робочі місця для жінок, молоді та інших уразливих груп населення. Визначили як технології індустрії 4.0 трансформують креативні індустрії та запропонували шляхи використання цих нових технологічних трендів для відновлення економіки України.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Creative economy 2030. Imagining and Delivering a Robust, Creative, Inclusive, and Sustainable Recovery. URL: http://surl.li/pkies (accessed: 25.11.2023).
Creative Industries Market. Trend & Forecast by 2030. May 11, 2023. URL: https://www.marketwatch.com/press-release/latest-2023-creative-industries-market-trend-forecast-by-2030-with-112-pages-2023-05-11 (accessed: 5.09.2023).
Digital video piracy costs movie and TV industry at least $29 billion a year, study says. CNET. URL: https://www.cnet.com/tech/mobile/digital-video-piracy-costs-the-movie-and-tv-industry-at-least-29-billion-study-says/ (accessed: 11.10.2023).
Escaith H. Creative Industry 4.0: Towards a New Globalised Creative Economy (an Overview). SSRN Electronic Journal. April 2022. URL: https://www.researchgate.net/publication/360464287_Creative_Industry_40_Towards_a_New_Globalised_Creative_Economy_an_Overview (accessed 12.09.2023).
Essential Streaming Services Revenue Statistics In 2023. URL: https://zipdo.co/statistics/streaming-services-revenue/ (accessed: 7.11.2023).
Gouvea R, Vora G. Creative industries and economic growth: stability of creative products exports earnings. Creative Industries Journal. 2018. Р.1 -31. URL: http://surl.li/pkiga (accessed 12.09.2023).
Leiponen A. Skills and innovation. International journal of industrial organization. 2005. Vol. 23, no. 5-6. URL: https://doi.org/10.1016/j.ijindorg.2005.03.005 (accessed: 25.05.2023)
Most popular social networks Streaming services remain most popular destination for TV viewing in Decembe. January 2023. URL: https://www.nielsen.com/insights/2023/streaming-services-remain-most-popular-destination-for-tv-viewing-in-december/ (accessed: 12.12.2023).
Streaming revenues to hit $95.3 bn. JUNE 6, 2023. URL: https://www.broadbandtvnews.com/2023/06/06/research-streaming-revenue-to-hit-95-3bn-in-2023/ (accessed: 11.10.2023).
The Culture Fix. Creative People, Places and Industries. OECD, 2022. URL: https://www.oecd.org/publications/the-culture-fix-991bb520-en.htm (accessed: 25.11.2023).
The Future of the Creative Economy. A report by Deloitte. June 2021. URL: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/uk/Documents/technology-media-telecommunications/deloitte-uk-future-creative-economy-report-final.pdf (accessed: 18.05.2023).
TU Statistics. Committed to connecting the world. URL: https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat/default.aspx (accessed: 25.05.2023).
Video Streaming (SVoD) – Worldwide. URL: https://www.statista.com/outlook/dmo/digital-media/video-on-demand/video-streaming-svod/worldwide (accessed: 16.10.2023).
Video Streaming Services Stats (2023). URL: https://explodingtopics.com/blog/video-streaming-stats (accessed: 16.10.2023).
Євграфова А., Прокопенко Н. Культурні індустрії в українському дискурсі: пошуки синергії смислів. Obraz. 2018. Vol. 3 (29). P 6–17. https://doi.org/10.21272/Obraz.2018.3(29)-6-17 (дата звернення: 23.11.2023).
Креативна економіка: нова економічна епоха ХХІ ст. URL: https://creativeeconomy.center/wp-content/uploads/2021/12/2_5332503104040474153.pdf (дата звернення: 14.09.2023).
Шкодіна І.В., Іващенко М.В. Цифрові трансформації міжнародного бізнесу. Економічна теорія та право. 2021. №4 (47). С. 8-25.
Creative economy 2030 (2022). Imagining and Delivering a Robust, Creative, Inclusive, and Sustainable Recovery. Available at:http://surl.li/pkies (accessed: 25.11.2023).
Creative Industries Market. Trend & Forecast by 2030. (2023). Available at:https://www.marketwatch.com/press-release/latest-2023-creative-industries-market-trend-forecast-by-2030-with-112-pages-2023-05-11 (accessed: 5.09.2023).
Digital video piracy costs movie and TV industry at least $29 billion a year, study says. (2023). Available at: https://www.cnet.com/tech/mobile/digital-video-piracy-costs-the-movie-and-tv-industry-at-least-29-billion-study-says/ (accessed: 11.10.2023).
Escaith H. (2022). Creative Industry 4.0: Towards a New Globalised Creative Economy SSRN Electronic Journal. Available at: https://www.researchgate.net/publication/360464287_Creative_Industry_40_Towards_a_New_Globalised_Creative_Economy_an_Overview (accessed 12.09.2023).
Essential Streaming Services Revenue Statistics In 2023. (2023). Available at: https://zipdo.co/statistics/streaming-services-revenue/ (accessed: 7.11.2023).
Gouvea R, Vora G. (2018). Creative industries and economic growth: stability of creative products exports earnings. Creative Industries Journal, 1-31. Available at: http://surl.li/pkiga (accessed 12.09.2023).
Leiponen A. (2005). Skills and innovation. International journal of industrial organization. Vol. 23, 5-6. Available at: https://doi.org/10.1016/j.ijindorg.2005.03.005 (accessed: 25.05.2023)
Most popular social networks Streaming services remain most popular destination for TV viewing in Decembe. (2023). Available at: https://www.nielsen.com/insights/2023/streaming-services-remain-most-popular-destination-for-tv-viewing-in-december/ (accessed: 12.12.2023).
Streaming revenues to hit $95.3 bn. (2023). Available at: https://www.broadbandtvnews.com/2023/06/06/research-streaming-revenue-to-hit-95-3bn-in-2023/ (accessed: 11.10.2023).
The Culture Fix. Creative People, Places and Industries. OECD (2022). Available at: https://www.oecd.org/publications/the-culture-fix-991bb520-en.htm (accessed: 25.11.2023).
The Future of the Creative Economy. A report by Deloitte. (2021). Available at: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/uk/Documents/technology-media-telecommunications/deloitte-uk-future-creative-economy-report-final.pdf (accessed: 18.05.2023).
TU Statistics. Committed to connecting the world. (2022). Available at: https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat/default.aspx (accessed: 25.05.2023).
Video Streaming (SVoD) – Worldwide. (2023). Available at: https://www.statista.com/outlook/dmo/digital-media/video-on-demand/video-streaming-svod/worldwide (accessed: 16.10.2023).
Video Streaming Services Stats. (2023). Available at: https://explodingtopics.com/blog/video-streaming-stats (accessed: 16.10.2023).
Jevghrafova A., Prokopenko N. (2018). Kuljturni industriji v ukrajinsjkomu dyskursi: U poshukakh synerghiji smysliv [Cultural industries in the Ukrainian discourse: the search for a synergy of meanings]. Obraz. Vol. 3 (29), 6–17. Available at: https://doi.org/10.21272/Obraz.2018.3(29)-6-17 (in Ukrainian) (дата звернення: 23.11.2023).
Kreatyvna ekonomika: nova ekonomichna epokha ХХІ st. (2021) [Creative economy: a new economic era of the 21st century]. Available at: https://creativeeconomy.center/wp-content/uploads/2021/12/2_5332503104040474153.pdf (in Ukrainian) (accessed: 14.09.2023).
Shkodina I.V., Ivashhenko M.V. (2021). Cyfrovi transformaciji mizhnarodnogho biznesu [Digital transformations of international business]. Ekonomichna teorija ta pravo. 4 (47), 8-25. (in Ukrainian).
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).