Креативна індустрія 4.0: тенденції та трансформації в епоху цифровізації

  • Шкодіна Ірина Віталіївна Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-4035-3188
  • Кондратенко Наталя Дмитрівна Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна http://orcid.org/0000-0003-2823-9905
  • Щукіна Анастасія Максимівна Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: креативна індустрія 4.0, інновації, цифрові технології, бізнес-моделі, стрімінгові компанії

Анотація

У сучасному світі креативність стала ключовим фактором розвитку міжнародних економічних відносин. На розвиток креативних індустрій впливає четверта промислова революція (індустрія 4.0), під впливом якої галузь трансформується та стає важливим елементом для побудови сталого, інклюзивного та більш справедливого майбутнього. Предметом дослідження в статті є розвиток глобальної креативної індустрії 4.0. Метою статті є розгляд трендів розвитку креативних індустрій, які формуються під впливом посилення цифровізації, що сприяє фундаментальним змінам креативних індустрій та перетворенню їх на креативну індустрію 4.0. Для досягнення мети дослідження використано сукупність загальнонаукових та спеціальних методів дослідження: системний підхід для обґрунтування основних тенденцій трансформації креативних індустрій; аналіз та синтез для виявлення впливу цифрових технологій на трансформацію креативних індустрій; метод експертної оцінки для розробки підходів до вдосконалення розвитку креативних індустрій 4.0. Отримано такі результати: цифровізація креативної економіки збільшила її масштаби та вплив на суспільство. Креативні індустрії стають цифровими не лише на рівні послуг, але й на рівні продуктів. Штучний інтелект, віртуальна реальність, великі дані та інші цифрові технології полегшують виробництво, масштабування та споживання креативних послуг і продуктів. Застосування цифрових технологій впливає на ефективність виробництва, створює необмежений творчий потенціал, покращує дизайн, персоніфікацію, інтерактивність та споживчі властивості креативних товарів та послуг. Тенденція об’єднання розваг з електронною комерцією буде посилюватись. Розвиток креативної економіки має вирішальне значення для досягнення цілей стійкого розвитку, оскільки стимулює розвиток малого бізнесу, створює нові робочі місця для жінок, молоді та інших уразливих груп населення. Визначили як технології індустрії 4.0 трансформують креативні індустрії та запропонували шляхи використання цих нових технологічних трендів для відновлення економіки України.

Завантаження

Посилання

/

Посилання

Creative economy 2030. Imagining and Delivering a Robust, Creative, Inclusive, and Sustainable Recovery. URL: http://surl.li/pkies (accessed: 25.11.2023).

Creative Industries Market. Trend & Forecast by 2030. May 11, 2023. URL: https://www.marketwatch.com/press-release/latest-2023-creative-industries-market-trend-forecast-by-2030-with-112-pages-2023-05-11 (accessed: 5.09.2023).

Digital video piracy costs movie and TV industry at least $29 billion a year, study says. CNET. URL: https://www.cnet.com/tech/mobile/digital-video-piracy-costs-the-movie-and-tv-industry-at-least-29-billion-study-says/ (accessed: 11.10.2023).

Escaith H. Creative Industry 4.0: Towards a New Globalised Creative Economy (an Overview). SSRN Electronic Journal. April 2022. URL: https://www.researchgate.net/publication/360464287_Creative_Industry_40_Towards_a_New_Globalised_Creative_Economy_an_Overview (accessed 12.09.2023).

Essential Streaming Services Revenue Statistics In 2023. URL: https://zipdo.co/statistics/streaming-services-revenue/ (accessed: 7.11.2023).

Gouvea R, Vora G. Creative industries and economic growth: stability of creative products exports earnings. Creative Industries Journal. 2018. Р.1 -31. URL: http://surl.li/pkiga (accessed 12.09.2023).

Leiponen A. Skills and innovation. International journal of industrial organization. 2005. Vol. 23, no. 5-6. URL: https://doi.org/10.1016/j.ijindorg.2005.03.005 (accessed: 25.05.2023)

Most popular social networks Streaming services remain most popular destination for TV viewing in Decembe. January 2023. URL: https://www.nielsen.com/insights/2023/streaming-services-remain-most-popular-destination-for-tv-viewing-in-december/ (accessed: 12.12.2023).

Streaming revenues to hit $95.3 bn. JUNE 6, 2023. URL: https://www.broadbandtvnews.com/2023/06/06/research-streaming-revenue-to-hit-95-3bn-in-2023/ (accessed: 11.10.2023).

The Culture Fix. Creative People, Places and Industries. OECD, 2022. URL: https://www.oecd.org/publications/the-culture-fix-991bb520-en.htm (accessed: 25.11.2023).

The Future of the Creative Economy. A report by Deloitte. June 2021. URL: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/uk/Documents/technology-media-telecommunications/deloitte-uk-future-creative-economy-report-final.pdf (accessed: 18.05.2023).

TU Statistics. Committed to connecting the world. URL: https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat/default.aspx (accessed: 25.05.2023).

Video Streaming (SVoD) – Worldwide. URL: https://www.statista.com/outlook/dmo/digital-media/video-on-demand/video-streaming-svod/worldwide (accessed: 16.10.2023).

Video Streaming Services Stats (2023). URL: https://explodingtopics.com/blog/video-streaming-stats (accessed: 16.10.2023).

Євграфова А., Прокопенко Н. Культурні індустрії в українському дискурсі: пошуки синергії смислів. Obraz. 2018. Vol. 3 (29). P 6–17. https://doi.org/10.21272/Obraz.2018.3(29)-6-17 (дата звернення: 23.11.2023).

Креативна економіка: нова економічна епоха ХХІ ст. URL: https://creativeeconomy.center/wp-content/uploads/2021/12/2_5332503104040474153.pdf (дата звернення: 14.09.2023).

Шкодіна І.В., Іващенко М.В. Цифрові трансформації міжнародного бізнесу. Економічна теорія та право. 2021. №4 (47). С. 8-25.

Опубліковано
2023-12-31
Цитовано
Як цитувати
Шкодіна Ірина Віталіївна, Кондратенко Наталя Дмитрівна, & Щукіна Анастасія Максимівна. (2023). Креативна індустрія 4.0: тенденції та трансформації в епоху цифровізації. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм, (18), 22-30. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2023-18-03