Перспективи розвитку гастротуризму України в повоєнний період
Анотація
Гастрономічний туризм – це знайомство з традиційною кухнею тієї чи іншої місцевості, доступне для будь-якого туриста, а не лише доля обраних. В статті висвітлено основні особливості, тенденції, проблеми та перспективи розвитку гастрономічного туризму в Україні в сучасних умовах. Метою дослідження є розробка теоретичних та методичних положень з удосконалення ринку гастрономічного туризму України, враховуючи реалії повоєнного відновлення галузі. Предметом дослідження є перспективи розвитку гастротуризму в Україні в повоєнний період. Під час написання статті були використані офіційні статистичні дані про розвиток гастрономічного туризму в Україні, аналітичні дані про стан об'єктів туристичної галузі, чинні нормативно-правові документи. Проведене дослідження спиралося переважно на використання методів теоретичного аналізу, аналізу статистичних даних, експертних оцінок і порівняльного аналізу. Отримано наступні результати. В роботі проаналізовано стан та перспективи розвитку гастротуризму в Україні, досліджено ресурсний гастрономічний потенціал країни та запропоновано Стратегію розвитку гастрономічного туризму в Україні в повоєнний період, що наразі є дуже актуальним в контексті відновлення туризму в країні. Представлено напрямки стратегічного розвитку гастрономічного туризму, кожен з яких має свої стратегічні цілі та задання, що потрібно виконати для досягнення поставленої цілі. Висновки. Спираючись на проведене дослідження, для подальшого розвитку гастрономічного туризму в Україні в рамках реалізації програми розвитку внутрішнього та в'їзного туризму необхідно: розвивати нові маршрути гастрономічного туризму та оновити існуючі; розробити програму підтримки малих та середніх підприємств, які беруть участь у створенні та функціонуванні гастрономічних турів; покращити стан туристичної інфраструктури, насамперед в місцях проведення бойових дій; займатися розробкою гастрономічних брендів та їх промоцією на національному та міжнародному рівнях; забезпечити підготовку висококваліфікованих кадрів в сфері обслуговування; розвивати партнерство з міжнародними організаціями з питань підтримки туризму та культурної спадщини тощо. Завдяки запропонованим заходам з'явиться можливість забезпечити конкурентоспроможність туристичних напрямків та підприємств, підвищити кількість та якість робочих місць, якість життя місцевого населення, у тому числі за рахунок розширення можливостей місцевих спільнот та зацікавлених осіб у плануванні та прийнятті рішень щодо управління та розвитку туризму.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Винний та гастрономічний туризм: глобальні тренди та локальні практики: монографія / за ред. Д.І. Басюк. Вінниця: ПП «ТД «Едельвейс і К», 2017. 316 с.
Гапоненко Г. І., Євтушенко О. В., Шамара І. М. Холодок В.Д. Основні тенденції розвитку ресторанного господарства України в сучасних умовах. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм. 2021. № 14. С. 132-141. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2021-14-13
Гастроспадщина України: Проєкт Українського центру культурних досліджень. URL: https://gastroheritage.com.ua/ua
Звіт за результатами опитування «Проведення дослідження внутрішнього та виїзного туризму українців». Державне агентство розвитку туризму : веб-сайт. URL: https://www.tourism.gov.ua/statistic.
Стрішенець О. М. Маркетингове дослідження фінансово-економічних результатів та стратегічних позицій виробників кавової продукції в Україні. Український журнал прикладної економіки. 2018. №3. Том 3. С. 219-227.
Balabanyts A, Kondratenko I., Matsuka V., Nesterchuk I., Pivnova L., Skarha O. Tools and Development Drivers for the Gastronomic Tourism. Economic Affairs. 2022. Vol. 67, №4. P. 579-587. URL: http://eprints.zu.edu.ua/34684/1/EAv67n4x.pdf
Start Business Challenge. URL: https://sbc.regulation.gov.ua/statistics/restaurant-map
Tasteatlas Awards 2022. World's Best Cuisines. URL: https://www.tasteatlas.com/best/cuisines
World Food Travel Association (WFTA). URL: https://www.worldfoodtravel.org/cpages/home.
World Tourism organization. Global Report on Food tourism, UNWTO, Madrid. 2012. URL: https://www.academia.edu/22622217/Global_Report_on_Food_Tourism_WTO
Basiuk D.I. (ed.) (2017) Vynnyi ta hastronomichnyi turyzm: hlobalni trendy ta lokalni praktyky: monohrafiia [Wine and gastronomic tourism: global trends and local practices: monograph]. Vinnytsia: PP «TD «Edelveis i K». (in Ukrainian)
Hanna Haponenko, Olena Yevtushenko, Irina Shamara, & Valentyna Kholodok. (2021). Osnovni tendentsii rozvytku restorannoho hospodarstva Ukrainy v suchasnykh umovakh [Мain trends of development of the restaurant industry of Ukraine in modern conditions]. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, (14), 132-141. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2021-14-13 (in Ukrainian)
The gastronomic heritage of Ukraine: Project of the Ukrainian Center for Cultural Studies : website. Available at: https://gastroheritage.com.ua/ua (in Ukrainian)
Zvit za rezultatamy opytuvannia «Provedennia doslidzhennia vnutrishnoho ta vyiznoho turyzmu ukraintsiv» [Report on the results of the survey «Conducting a study of domestic and outbound tourism of Ukrainians»]. State Tourism Development Agency: website. Available at: https://www.tourism.gov.ua/statistic. (in Ukrainian)
Strishenets O. M. (2018) Marketynhove doslidzhennia finansovo-ekonomichnykh rezultativ ta stratehichnykh pozytsii vyrobnykiv kavovoi produktsii v Ukraini [Marketing research of financial and economic results and strategic positions of coffee producers in Ukraine]. Ukrainian Journal of Applied Economics. (3). Vol. 3, 219-227. (in Ukrainian)
Balabanyts A, Kondratenko I., Matsuka V., Nesterchuk I., Pivnova L., & Skarha O. (2022) Tools and Development Drivers for the Gastronomic Tourism. Economic Affairs. (4). Vol. 67, 579-587. Available at: http://eprints.zu.edu.ua/34684/1/EAv67n4x.pdf
Start Business Challenge. Available at: https://sbc.regulation.gov.ua/statistics/restaurant-map
Tasteatlas Awards 2022. World's Best Cuisines. Available at: https://www.tasteatlas.com/best/cuisines
World Food Travel Association (WFTA). Available at: https://www.worldfoodtravel.org/cpages/home.
World Tourism organization. Global Report on Food tourism, UNWTO, Madrid. 2012. Available at: https://www.academia.edu/22622217/Global_Report_on_Food_Tourism_WTO
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).