Наукові підходи до формування менеджменту туристичних підприємств
Анотація
Система менеджменту туристичних підприємств має бути адаптована до широкого спектру туристичних послуг, динаміки туристичних потоків, тенденцій розвитку туристичного ринку, які постійно змінюються через нові тренди поведінкової та інклюзивної економіки, економіки вражень. Саме це зумовлює необхідність подальшого розвитку підходів до формування, удосконалення методів і технологій менеджменту туристичних підприємств, щоб забезпечити конкурентоспроможність як окремих послуг, туристичного продукту, так і туристичної сфери загалом. Метою статті є узагальнення та розвиток наукових підходів до формування систем менеджменту туристичних підприємств. Теоретичну та методологічну основу дослідження становлять положення сучасної теорії менеджменту, економіки туризму, економіки вражень. У роботі використано системний підхід до дослідження процесів формування та розвитку системи менеджменту туристичних підприємств та сукупність методів, які забезпечують його реалізацію, а саме: логічного узагальнення, синтезу, аналізу та порівняння. Основні результати роботи полягають у визначенні підходів до формування менеджменту туристичних підприємств та обгрунтуванні їх специфіки, а саме: підходу, що базується на класичних функціях менеджменту; підходу, що базується на врахуванні особливостей туристичних послуг і туристичного продукту; підходу, що базується на сигналах ринкового середовища; підходу, що базується на принципах мікросоціального управління; підходу, що базується на стандартах світового менеджменту; безпекового підходу; підходу, що базується на принципах економіки вражень. Уточнено змістовне наповнення менеджменту туристичних бізнес-структур, що базується на принципах економіки вражень, а саме: споживчої лояльності, тісного емоційного зв’язку між клієнтами та послугами, персоналізації туристичного продукту. Висновок: на основі опрацювання наукових та аналітичних джерел виявлені перспективні напрями розвитку систем менеджменту туристичних підприємств. Встановлено, що сучасним туристичним підприємствам при удосконаленні систем менеджменту доцільно враховувати нові тренди інклюзивного розвитку, поведінкової економіки, економіки вражень, щоб забезпечити як прийнятний рівень прибутковості діяльності, так і довгострокову конкурентоспроможність.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Бабчинська О., Балдинюк А. Удосконалення технології управління туристичним підприємством в умовах глобалізації. Ефективна економіка. 2011. № 11.
Балдинюк А.Г. Менеджмент вражень як стратегічний напрямок розвитку організації та її бренду. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. Випуск 6. Частина 2. 2014. С. 88-90.
Біла С.О. Стратегічні пріоритети розвитку туристичних послуг в Україні та перспективи підвищення їх конкурентоспроможності на світовому ринку. Стратегія розвитку України. № 1. 2016. С. 17-23.
Болотна О. Емоційний маркетинг як технологія управління поведінкою споживачів. Ефективна економіка. 2013. № 8. URL: http:// www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2257. (03.01.2021)
Боярська М. О. Сутність та визначення економіки вражень на сучасному етапі розвитку економіки України. Молодий вчений. 2016. № 4. С. 25-27. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_4_8
Дяченко Л. Суть та особливості управління підприємствами туристичної сфери. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. 2012. Вип. 1. С. 217-224.
Європейська екотуристична мережа / European Ecotourism Network : URL: http://www.ecotourism-network.eu/en-about-us/en-ecolnet (03.01.2021)
Європейська хартія екологічно безпечного туризму на захищених територіях / European Charter for Sustainable Tourism in Protected Areas : URL: https://www.europarc.org/sustainable-tourism/ (03.01.2021)
Кіптенко В. К. Менеджмент туризму : підручник. К. : Знання, 2010. 502 с.
Король О.Д., Крачило М.П. Менеджмент туризму : Навч. посіб. К. : Знання, 2009. 248 с.
Пайн II Б.Дж., Гилмор Дж. Экономика впечатлений. Как превратить покупку в захватывающее действие. Москва: Альпина Паблишер, 2018. 452 с.
Пайн Джозеф, Джеймс Х. Гилмор Экономика впечатлений. Работа – это театр, а каждый бизнес – сцена. М. : ИД «Вильямс», 2005. 304 с.
Пекар В. Введение в экономику впечатлений. Маркетинг и реклама. 2008. № 2. С. 33–39.
Петренко Е. Место рекламы в экономике впечатлений. Известия УрГЭУ. 2008. №1(20). С. 191–196.
Петренко Е. С. Экономика впечатлений выведет рестораны из кризиса. Креативная экономика. 2009. № 3 (27). С. 14–19.
Петренко Е. Создание продукта уникальной потребительской ценности на принципах экономики впечатлений. Наука и ее роль в современном мире: материалы межд. научно-практ. конф. Караганда : Болашак Баспа, 2010. С. 43–48.
Петриченко П. Управління емоціями та враженнями клієнтів. Вісник соціально-економічних досліджень. 2014. Вип. 2 (53). С. 232–237.
Поверіна Ю., Скригун Н. Передумови виникнення та сутність маркетингу вражень. Strategiczne pytania światowej nauki: materiały X Międzynarodowej naukowi-praktycznej konferencji. Przemyśl: Nauka i studia, 2014. Vol. 3. S. 3–4.
Рега М. Тенденції та перспективи розвитку управління підприємствами туристичної сфери в сучасному ринковому середовищі. Молодий вчений. 2015. № 5 (20). С. 72-75. URL: http://molodyvcheny. in.ua/files/journal/2015/5/56.pdf.
Смачило І. Шляхи удосконалення системи менеджменту туристичних організацій. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Географія. 2010. Вип. 2 (28). С. 191-197.
Ткачук Г. Ю. Особливості менеджменту туристичного бізнесу URL: http://eztuir.ztu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/6833/1/139.pdf
Чернозубенко П. Закон Линуса. Маркетинг впечатлений. URL: https://vc.ru/marketing/63873-zakon-linusa-marketing-vpechatleniy (03.01.2021)
Яроміч С.А., Лахтіонова Т.М., Попель О.О. Інноваційні аспекти маркетингу вражень у сфері туристичних послуг. Інфраструктура ринку. 2018. Випуск 21. С. 203-207.
Babchynsjka O., Baldynjuk A. (2011) Udoskonalennja tekhnologhiji upravlinnja turystychnym pidpryjemstvom v umovakh ghlobalizaciji [Improving the technology of tourism enterprise management in the context of globalization]. Efficient economy, 11.
Baldynjuk A.Gh. (2014) Menedzhment vrazhenj jak strateghichnyj naprjamok rozvytku orghanizaciji ta jiji brendu [Impression management as a strategic direction of development of the organization and its brand]. Scientific Bulletin of Kherson State University. Economic Sciences Series, 6. 88-90.
Bila S.O. (2016) Strateghichni priorytety rozvytku turystychnykh poslugh v Ukrajini ta perspektyvy pidvyshhennja jikh konkurentospromozhnosti na svitovomu rynku [Strategic priorities for the development of tourist services in Ukraine and prospects for increasing their competitiveness in the world market]. Development strategy of Ukraine. 1. 17-23.
Bolotna O. (2013) Emocijnyj marketyngh jak tekhnologhija upravlinnja povedinkoju spozhyvachiv [Emotional marketing as a technology for managing consumer behavior]. Efficient economy. 8. URL: http: // www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2257. (03.01.2021)
Bojarsjka M. O. (2016) Sutnistj ta vyznachennja ekonomiky vrazhenj na suchasnomu etapi rozvytku ekonomiky Ukrajiny [The essence and definition of the economy of impressions at the present stage of development of the economy of Ukraine]. Young scientist. 4. 25–27. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_4_8
Djachenko L. (2012) Sutj ta osoblyvosti upravlinnja pidpryjemstvamy turystychnoji sfery [The essence and features of management of tourism enterprises]. Bulletin of the Chernivtsi Trade and Economic Institute. Economic sciences. 1. 217-224.
European Ecotourism Network : URL: http://www.ecotourism-network.eu/en-about-us/en-ecolnet (03.01.2021)
European Charter for Sustainable Tourism in Protected Areas. URL: https://www.europarc.org/sustainable-tourism/ (03.01.2021)
Kiptenko V. K. (2010) Menedzhment turyzmu [Tourism Management]. K.: Znannja. (in Ukrainian)
Korolj O.D., Krachylo M.P. (2009) Menedzhment turyzmu [Tourism Management]. K.: Znannja. (in Ukrainian)
Pajn II B.Dzh., Ghylmor Dzh. (2018) Эkonomyka vpechatlenyj. Kak prevratytj pokupku v zakhvatыvajushhee dejstvye [The economics of impressions. How to turn a purchase into an exciting action]. Moskva: Aljpyna Pablysher. (in Russian)
Pajn Dzhozef, Dzhejms Kh. Ghylmor (2005) Эkonomyka vpechatlenyj. Rabota – эto teatr, a kazhdыj byznes – scena [The Economics of Impression. Work is a theater, and every business is a stage]. M.: YD «Vyljjams». (in Russian)
Pekar V. (2008) Vvedenye v эkonomyku vpechatlenyj [Introduction to the economy of impressions]. Marketing and advertising. 2. 33–39.
Petrenko E. (2008) Mesto reklamы v эkonomyke vpechatlenyj [The place of advertising in the economy of impressions]. Izvestia UrGEU. 1 (20). 191–196.
Petrenko E. S. (2009) Эkonomyka vpechatlenyj vыvedet restoranы yz kryzysa [The economy of impressions will bring restaurants out of crisis]. Creative economy. 3 (27). 14–19.
Petrenko E. (2010) Sozdanye produkta unykaljnoj potrebyteljskoj cennosty na pryncypakh эkonomyky vpechatlenyj [Creating a product of unique consumer value on the principles of impression economy]. Science and its role in the modern world: materials between. scientific practice. conf. Karaganda: Bolashak Baspa, 43–48.
Petrychenko P. (2014) Upravlinnja emocijamy ta vrazhennjamy klijentiv [Management of emotions and impressions of customers]. Bulletin of socio-economic research. 2 (53). 232–237.
Poverina Ju., Skryghun N. (2014) Peredumovy vynyknennja ta sutnistj marketynghu vrazhenj [Prerequisites and the essence of impression marketing]. Strategiczne pytania światowej nauki: materiały X Międzynarodowej naukowi-praktycznej konferencj'i. Przemyśl: Nauka i studia,. 3. 3–4.
Regha M. (2015) Tendenciji ta perspektyvy rozvytku upravlinnja pidpryjemstvamy turystychnoji sfery v suchasnomu rynkovomu seredovyshhi [Trends and prospects for the management of tourism enterprises in the modern market environment]. Young scientist. 5 (20). 72-75. URL: http: // molodyvcheny. in.ua/files/journal/2015/5/56.pdf.
Smachylo I. (2010) Shljakhy udoskonalennja systemy menedzhmentu turystychnykh orghanizacij [Ways to improve the management system of tourist organizations]. Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after Vladimir Hnatiuk. Ser. Geography. 2 (28). 191-197.
Tkachuk Gh. Ju. Osoblyvosti menedzhmentu turystychnogho biznesu [Features of tourism business management]. URL: http://eztuir.ztu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/6833/1/139.pdf
Chernozubenko P. (2013) Zakon Lynusa. Marketyngh vpechatlenyj [Linus law. Marketing impressions]. URL: https://vc.ru/marketing/63873-zakon-linusa-marketing-vpechatleniy (03.01.2021)
Jaromich S.A., Lakhtionova T.M., Popelj O.O. (2018) Innovacijni aspekty marketynghu vrazhenj u sferi turystychnykh poslugh [Innovative aspects of impression marketing in the field of tourist services]. Market infrastructure. 21. 203-207.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).