Проблеми та перспективи розвитку гастрономічного туризму в Україні (на прикладі Закарпатської області)
Анотація
На сьогоднішній день туристичний бізнес залишається перспективних напрямом розвитку економіки України, незважаючи на низку проблем викликаних пандемією COVID-19. Гастрономічний туризм поступово набуває популярності серед споживачів, що пояснюється їх прагненням до нових гастрономічних вражень і смакових відчуттів. Саме цей вид туризму розкриває особливості автентичної технології приготування місцевих страв, традицій їх споживання, вчить навичкам кулінарного мистецтва, а гастрономічні фестивалі та ярмарки з кожним роком відвідують більше гостей, навіть з-за кордону. Закарпаття є однією з основних гастрономічних дестинацій України. Велика кількість національностей, які мешкають на цій території створюють унікальну кулінарну культуру і традиції. Все це робить Закарпаття не схожим на жоден інший регіон та сприяє розвитку гастротуризму. Предмет дослідження статті є проблеми та перспективи розвитку гастрономічного туризму в Україні (на прикладі Закарпатської області). Мета – дослідження проблем та перспектив розвитку гастрономічного туризму в Закарпатській області Україні. Завдання: аналіз дестинації гастрономічного туризму в Україні, а також визначення перспектив розвитку гастрономічного туризму в Закарпатській області. Використовуються загальнонаукові методи: аналітичний, оціночний, порівняльний, статистичний, графічний, описовий, картографічний. Отримано наступні результати: виявлено основні дестиніації гастрономічного туризму в Україні та його перспективи розвитку в Закарпатській області. Зроблено висновок, що для подальшого розвитку та популяризації гастрономічного туризму на Закарпатті важливими є державна та регіональна підтримка області; створення ефективної маркетингової політики; підвищення рівня кваліфікації трудових ресурсів в сфері туризму; збільшення кількості гастро-подієвих заходів (винних та сирних ярмарок, а також фестивалів); покращення якості та урізноманітнення гастрономічних турів.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Басюк Д. І. Етногастрономічний туризм в Україні: тенденції та перспективи розвитку. Стійкий розвиток України: проблеми та перспективи. зб. матеріалів доп. учасн. IV наук.-практ. конф. Кам’янець-Подільський. 2016. C. 121-123.
Басюк Д. І. Інноваційний розвиток гастрономічного туризму в Україні. Наукові праці Національного університету харчових технологій, 2012. №45. С. 128-132.
Винний та гастрономічний туризм: глобальні тренди та локальні практики: монографія / за ред. Д.І. Басюк. Вінниця: ПП «ТД «Едельвейс і К», 2017. 316 с.
Бідзіля Ю. Проблема міжкультурної комунікації в поліетнічному інформаційному просторі (на прикладі. Закарпаття). Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : філологія. 2009. Вип. 21. С. 125-134.
Кукліна Т. С. Гастрономічний туризм на туристичному ринку України. Материалы международной научно-практической конференции «Современные направления теоретических и прикладных исследований - 2013». URL: http://www.sworld.com.ua/konfer30/682.pd
Лесів А. Ковбаса з лекваром та суп із папороті. На Закарпатті можна скуштувати кулінарну екзотику. Закарпаття онлайн. URL: https://zakarpattya.net.ua/Zmi/107457-Kovbasa-z-lekvarom-ta-sup-iz-paporoti
Гастрономічний туризм Закарпаття: сучасний стан і перспективи. Географія та туризм: наук.зб. / за ред. О.О. Любіцева. Київ: Альфа-ПІК, 2018. Вип. 45. С. 150.
Марценюк Л. В. Проблеми та перспективи розвитку туризму в Україні. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна. 2015. №3. С.76-82. URL: http://eadnurt.diit.edu.ua/bitstream/123456789/8893/1/Martsenyuk.pdf.
Поперечна Д. Гастрономічні прогнози-2018 від Федора Шандора. URL: http://uzhgorod.in/ua/statti/2018/gastronomichni_prognozi_2018_vid_fedora_shandora
Бідзіля Ю. М. Проблема міжкультурної комунікації в поліетнічному інформаційному просторі (на прикладі. Закарпаття). Вісник Ужгородського національного університету. 2009. Вип. 21. С. 125-134.
Стрішенець О. М. Маркетингове дослідження фінансово-економічних результатів та стратегічних позицій виробників кавової продукції в Україні. Український журнал прикладної економіки. 2018. Том. 3. №3. С. 219-227.
Асоціація сприяння розвитку гастрономічного та винного туризму в Україні. URL: http://agvt.nuft.edu.ua/
Державна прикордонна служба України. Офіційний веб-сайт. URL https://dpsu.gov.ua/
Регіональна стратегія розвитку Закарпатської області на період 2021-2027 років. URL: https://www.minregion.gov.ua/napryamki-diyalnosti/derzhavna-rehional-na-polityka/strategichne-planuvannya-regionalnogo-rozvitku/regionalni-strategiyi-rozvytku-na-period-do-2027-roku/regionalna-strategiya-rozvytku-zakarpatskoyi-oblasti-na-period-2021-2027-rokiv/
Сильна пасіка. URL: https://pasika.pp.ua/
Гастрономічний туристичний шлях. URL: http://www.transcarpathiatour.com.ua/marshrut_gastr
Global Culinary Tourism Market 2019-2023. URL: https://www.businesswire.com/news/home/20190129005605/en/Global-CulinaryTourism-Market-2019-2023-Growing-Popularity-of-Sustainable-and-OrganicCulinary-Tourism-to-Boost-Growth-Technavio
Global Report on Food Tourism. URL: https://tourlib.net/wto/food-tourism2012.pdf.
World Tourism Organization. URL: http://www2.unwto.org/ru
Basyuk, D. I. (2016). Ethnogastronomic tourism in Ukraine: trends and prospects. Sustainable development of Ukraine: problems and prospects. collection of materials ext. participant IV scientific-practical conference. Kamenets-Podolsky.
Basyuk, D. I. (2012). Innovative development of gastronomic tourism in Ukraine. Scientific works of the National University of Food Technologies, 45, 128-132.
Basyuk, D.I. (Red.).(2017). Wine and gastronomic tourism: global trends and local practices: a monograph. Vinnytsia: PE "Edelweiss and K".
Bidzilya, Yu. (2009). Problema mizhkul`turnoyi komunikaciyi v polietnichnomu informacijnomu prostori (na pry`kladi. Zakarpattya). Naukovy`j visny`k Uzhgorods`kogo universy`tetu. Seriya: filologiya, 21, 125-134.
Kuklina, T. S. (19-30 bereznya 2013). Gastronomic tourism in the tourist market of Ukraine. Proceedings of the international scientific-practical conference "Modern areas of theoretical and applied research – 2013". Available at: http://www.sworld.com.ua/konfer30/682.pd
Lesiv, A. (2013). Sausage with liquor and fern soup. In Zakarpattia you can taste culinary exotics. Zakarpattia online. Available at: https://zakarpattya.net.ua/Zmi/107457-Kovbasa-z-lekvarom-ta-sup-iz-paporoti
Lyubiceva, O.O. (2018). Gastronomic tourism of Zakarpattia: current state and prospects. Geography and tourism: scientific collection. Kyiv: Alfa-PIK.
Marcenyuk, L. V. (2015). Problems and prospects of tourism development in Ukraine. Visny`k of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport. Academician V. Lazaryan, 3, 76-82. Available at: http://eadnurt.diit.edu.ua/bitstream/123456789/8893/1/Martsenyuk.pdf.
Poperechna, D. (2018). Gastronomic forecasts for 2018 from Fedor Shandor. Uzhgorod.in. Available at: http://uzhgorod.in/ua/statti/2018/gastronomichni_prognozi_2018_vid_fedora_shandora
Bidzilya, Y. M. (2009). The problem of intercultural communication in the polyethnic information space (for example. Transcarpathia). Visny`k of Uzhhorod National University, 21, 125-134.
Strishenecz`, O.M. (2018). Marketing research of financial and economic results and strategic positions of coffee producers in Ukraine. Ukrainian Journal of Applied Economics, 3, Vol. 3, 219-227.
Association for the Promotion of Gastronomic and Wine Tourism in Ukraine. (n.d.). Association for the Promotion of Gastronomic and Wine Tourism in Ukraine. Available at: http://agvt.nuft.edu.ua/
State Border Guard Service of Ukraine. (n.d.). State Border Guard Service of Ukraine. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua
Regional development strategy of the Zakarpattia region for the period 2021-2027. (n.d.). Ministerstvo rozvy`tku gromad ta tery`torij Ukrayiny`. Available at: https://www.minregion.gov.ua/napryamki-diyalnosti/derzhavna-rehional-na-polityka/strategichne-planuvannya-regionalnogo-rozvitku/regionalni-strategiyi-rozvytku-na-period-do-2027-roku/regionalna-strategiya-rozvytku-zakarpatskoyi-oblasti-na-period-2021-2027-rokiv/
Strong apiary (n.d.). Sy`l`na pasika. Available at: https://pasika.pp.ua/
Gastronomic tourist route. (2021). Gastronomic tourist route. Available at: http://www.transcarpathiatour.com.ua/marshrut_gastr
Global Culinary Tourism Market 2019-2023. (n.d.). Technavio. Available at: https://www.businesswire.com/news/home/20190129005605/en/Global-CulinaryTourism-Market-2019-2023-Growing-Popularity-of-Sustainable-and-OrganicCulinary-Tourism-to-Boost-Growth-Technavio
Global Report on Food Tourism. (n.d.). UNWTO. Available at: https://tourlib.net/wto/food-tourism2012.pdf.
World Tourism Organization. (n.d.). World Tourism Organization. Available at: http://www2.unwto.org/ru
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).