Антикорупційний механізм та засоби детінізації у соціальній сфері
Анотація
Найефективнішим засобом подолання корупції та тіньової економіки, особливо у соціальній сфері та сфері державних послуг є створення ефективних та легітимних «правил гри» (інституційного базису), який би «природнім» шляхом легалізував тіньові (у тому числі корупційні) кошти, що обертаються у національній соціально-економічній системі. Предметом дослідження статті є теоретико-методологічні засади та науково-практичні рекомендації з визначення пріоритетів та реалізації антикорупційного механізму у соціальній сфері. Мета – полягає у розробці антикорупційного механізму та засобів детінізації у соціальній сфері. Завдання: пошук інструментів, спрямованих на розвиток інституційного середовища протидії корупції, впровадження багаторівневої системи соціального страхування в сфері адміністративних послуг, пенсійного забезпечення, освіти, охорони здоров’я, інших соціальних сферах на всіх рівнях управління. Використовуються методи системного підходу – при розробці положень антикорупційного механізму детінізації відносин у соціальній сфері і системі державних послуг. Отримано такі результати: запропоновано використання наступних антикорупційних стратегій в умовах України: санкційна – у межах якої принципал визначає жорсткість, періодичність, рівень ієрархії для застосування санкцій; ротаційна – для кожного елемента владної ієрархії визначається певний період часу, протягом якого він займає своє становище, після закінчення цього часу елемент покидає ієрархію (відставка, перехід або переведення рішенням керівництва на іншу посаду тощо); мотиваційна – заохочення елемента ієрархії до діяльності у правовому полі. Для досягнення максимального ефекту пропонується використання усіх трьох стратегій у комплексі з переважанням найбільш адекватної. Висновки: Запропоновані засоби подолання корупції та тіньової економіки на противагу вже усталеним і, як показала практика, недостатньо ефективним заходам в частині люстрації доходів, нагляду за діями держслужбовців, стандартизації виконання посадових обов’язків, створення додаткових державних органів і структур та ін., обґрунтовано методичні положення підходу, в основі якого поєднання двох складових: інституційного та страхування корупційних ризиків. Це дозволяє розвинути інституційне середовище протидії корупції, впровадити багаторівневу систему реалізації функцій соціального страхування в сфері адміністративних послуг, пенсійного забезпечення, освіти, охорони здоров’я, інших соціальних сферах, що спрямована на взаємодію антикорупційних органів та інституцій детінізації соціально-економічних відносин.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Августин Р. Р. Узагальнення світового досвіду формування ефективної системи детінізації національного господарства. Науковий вісник НЛТУ України . 2014. №1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/uzagalnennya-svitovogo-dosvidu-formuvannya-efektivnoyi-sistemi-detinizatsiyi-natsionalnogo-gospodarstva
Freitas F. D. and Luis Varricchio S. (2013). A power system dynamical model in the matrix polynomial description form," 2013 IEEE Power & Energy Society General Meeting, Vancouver, BC, 2013, pp. 1-5, doi: 10.1109/PESMG.2013.6672952.
Бригілевич І. Діяльність ЦНАП та оцінка якості надання адміністративних послуг. URL: http://old.decentrаlizаtion.gov.uа/pics/аttаchments/Posibniik_CNАP.pdf.
Діяльність Пенсійного фонду (основні завдання та нормативно-правові засади діяльності органу). URL: http://www.pfu.gov.uа/informаtsiyа/strukturа/tsentrаlnij-аpаrаt/diyаlnist-pensijnogo-fondu-osnovni/.
Digital Government Strategies for Transforming Public Services in the Welfare Areas. URL: http://www.oecd.org/gov/digital-government/Digital-Government-Strategies-Welfare-Service.pdf
Avhustyn R., Demkiv I. and Kotys N. Modeling the Assessment of the Probability of Shadowing and Spread of Corruption in the Social System and the Sphere of Public Services, 2019 9th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT), Ceske Budejovice, Czech Republic, 2019, pp. 388-392, doi: 10.1109/ACITT.2019.8780106.
Syed Mohamed, Mohamed Ariff and Ratnatunga, Janek (2008) Do accounting and finance tools serve governance? International Journal of Economics and Management, 2 (1). pp. 1-27.
Stаte budget revenue аnd expenditure, yeаrs 15 Mаy 2018. URL: https://www.stаt.ee/5372.
Зенюк Д.А., Малинецкий Г.Г., Фаллер Д.С. Социальная модель коррупции в иерархических структурах. Препринты ИПМ им. М.В.Келдыша. 2013. № 87. 27 с.
Avhustyn, R. R. (2014). Uzahalnennya svitovoho dosvidu formuvannya efektyvnoyi systemy detinizatsiyi natsionalnoho hospodarstva [Generalization of world experience formation of effective national economy de-shadowing systems]. Academik papers collection. Naukovyy visnyk NLTU Ukrayiny, 192-197. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/uzagalnennya-svitovogo-dosvidu-formuvannya-efektivnoyi-sistemi-detinizatsiyi-natsionalnogo-gospodarstva.
Freitas F. D. and Luis Varricchio S. (2013). A power system dynamical model in the matrix polynomial description form. IEEE Power & Energy Society General Meeting, Vancouver, BC, 2013, pp. 1-5, doi: 10.1109/PESMG.2013.6672952.
Bryhilevych I. (2018). Diialnist TsNAP ta otsinka yakosti nadannia administratyvnykh posluh [CNAP activities and assessment of the quality of administrative services]. Available at: http://old.decentrаlizаtion.gov.uа/pics/аttаchments/Posibniik_CNАP.pdf.
Diialnist Pensiinoho fondu (osnovni zavdannia ta normatyvno-pravovi zasady diialnosti orhanu). (2015). Available at: http://www.pfu.gov.uа/informаtsiyа/strukturа/tsentrаlnij-аpаrаt/diyаlnist-pensijnogo-fondu-osnovni/.
Digital Government Strategies for Transforming Public Services in the Welfare Areas. (2016) Available at: http://www.oecd.org/gov/digital-government/Digital-Government-Strategies-Welfare-Service.pdf
Avhustyn R., Demkiv I, Kotys N. (2019). Modeling the Assessment of the Probability of Shadowing and Spread of Corruption in the Social System and the Sphere of Public Services, 2019 9th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT), Ceske Budejovice, Czech Republic, pp. 388-392, doi: 10.1109/ACITT.2019.8780106.
Syed Mohamed, Mohamed Ariff and Ratnatunga, Janek (2008). Do accounting and finance tools serve governance? International Journal of Economics and Management, 2 (1). pp. 1-27.
Stаte budget revenue аnd expenditure (2018). yeаrs 15 Mаy 2018. Available at: https://www.gov.uk/government/publications/budget-2018-documents/budget-2018.
Zenyuk D.A., Malinetskiy G.G., Faller D.S. Sotsial'naya model' korruptsii v ierarkhicheskikh strukturakh. [Social model of corruption in hierarchical structures.]. Preprinty IPM im. M.V.Keldysha. 2013. № 87. 27 s.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).