Сучасні тенденції та перспективи впровадження інформаційних технологій в туристичній галузі України

  • Hanna Haponenko Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-8998-4795
  • Nadiia Shulha Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-7135-5170
Ключові слова: інформаційні технології, туристична галузь, туристичні підприємства, веб-сайт, мобільні додатки, прямий трафік, органічний трафік, платний пошук

Анотація

Інформаційні технології значно спрощують процедуру формування туристичного продукту з використанням комп’ютерних мереж, міжнародних систем бронювання, електронних баз даних з нормативно-правових актів у туризмі, автоматизованих систем взаєморозрахунків тощо. Вплив інформаційних технологій на туризм здійснюється за такими напрямами: підвищення ефективності управління підприємством, підвищення якості обслуговування клієнтів, створення та реалізація нових послуг. Предметом дослідження є впровадження інформаційних технологій в туристичній галузі України. Мета статті полягає у виявленні тенденцій та окресленні перспектив застосування сучасних інформаційних технологій у туристичній галузі. В статті використано наступні методи наукового дослідження: аналіз і синтез для уточнення сутності інформаційних технологій; спостереження і теоретичних узагальнень для розкриття особливостей впровадження інформаційних технологій в діяльність підприємств туристичної галузі; статистичний – для аналізу сучасного стану інформаційних технологій в індустрії туризму; графічні і табличні прийоми – для визначення взаємозв'язку між показниками, їх ілюстрації й подання результатів дослідження. Отримано наступні результати. Найбільш популярними сайтами в Україні в категоріях «Розміщення». «Подорожі повітрям», «Подорожі наземним транспортом» та «Туристичні пам’ятки» виявилися сайти: booking.com, flyuia.com, blablacar.com.ua та getyourgiede.com. Порівняно зі світовим досвідом, відсоток платного пошуку в Україні вищий, а це означає, що деякі компанії мають не дуже розвинений бренд. Оцінка у мобільних додатках у всіх компаній вище 4, що є гарним показником. Через пандемію туризм зараз знаходиться у тяжкій ситуації, це також вплинуло на статистику всіх показників на веб-ресурсах, але експерти звертають увагу на історичну стійкість туризму та його здатність виходу з кризових ситуацій. З порівняльної характеристики веб-сторінок у чотирьох категоріях в Україні та світі можна зробити висновки, що в нашій країні бренди цих компаній розвинені на недостатньому рівні, рівень популярності серед туристів нижчий, відсоток пошукового трафіку також нижчий. Для підвищення відвідуваності сайту, рівня впізнаваності туристичним підприємствам слід використовувати соцмережі для надання актуальної інформації туристам та для підтримки зв’язку з клієнтами, а також надсилати поштові розсилки з акціями та знижками.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Babenko V. O. (2016). Іnformatsіyne zabezpechennya optimіzatsії upravlіnnya іnnovatsіynoyu dіyal'nіstyu pіdpriyemstv Ukraїni [Information support of optimization of management of innovative activity of the enterprises of Ukraine]. Energosberezhenie. Energetika. Energoaudit, 11 (154), pp. 45-54. (in Ukrainian)

Chto takoe orhanycheskyi trafyk y zachem on vam [What is organic traffic and why do you need it] Available at: https://webrost.ru/blog/chto-takoe-organicheskiy-trafik-i-zachem-on-vam/ (in Russian)

Haponenko H., Vasylenko V. (2019) Prospects for the use of blockchain technology in the tourism industry. The Journal of V.N. Karazin Kharkiv National University Series "International Relations. Economics. Country Studies. Tourism", 10, 193-199 doi: 10.26565/2310-9513-2019-10-20

Website Traffic Statistics & Market Intelligence Available at: https://www.similarweb.com/

Опубліковано
2020-06-30
Цитовано
Як цитувати
Haponenko, H., & Shulha, N. (2020). Сучасні тенденції та перспективи впровадження інформаційних технологій в туристичній галузі України. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм, (11), 111-120. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2020-11-13