Умови створення інноваційного університетського комплексу: економіко-математична модель оцінки інноваційного потенціалу внз

  • Yuriy Lysenko Полтавський університет економіки і торгівлі
  • Daria Bilenko Донецький національний університет імені Василя Стуса https://orcid.org/0000-0002-6220-8101
Ключові слова: інноваційний університетський комплекс, інноваційний потенціал, інтелектуальні ресурси, фінансові ресурси

Анотація

У роботі запропоновано економіко-математичну модель оцінки інноваційного потенціалу ВНЗ. Першим кроком з розробки зазначеної моделі стало надання власного визначення інноваційному потенціалу ВНЗ, що ґрунтується на діагностичному підході, який концентрує увагу на процесі оцінки достатності інноваційного потенціалу ВНЗ для виконання інноваційної діяльності. Основу економіко-математичної моделі склали формули з оцінки інтелектуальних ресурсів ВНЗ, що дозволяють оцінити знання та компетенції студентів та науково-педагогічних працівників, та формули з оцінки фінансових ресурсів ВНЗ, що дозволяють визначити інноваційні можливості виробничих підрозділів, джерел фінансових ресурсів, конкурентні позиції на ринку освітніх послуг та інноваційної продукції. Для інтерпретації результатів кількісних розрахунків за зазначеними формулами було запропоновано використовувати пороговий метод, який дозволяє чітко фіксувати межі показників відповідно до специфіки ВНЗ. Агрегування усіх компонент інтелектуальних та фінансових ресурсів в одну інтегральну оцінку пов'язана з методологічними труднощами кількісного розрахунку вагових коефіцієнтів, що призводить до широкого застосування експертних оцінок, в результаті чого знижується адекватність отриманих результатів. Для подолання зазначеного недоліка для оцінки інноваційного потенціалу існуючого ВНЗ було запропоновано використовувати просту суму усіх компонент. Для надання більшої значущості окремим показникам було встановлено правила, відповідно до яких окремі локальні показники можуть мати перевагу перед іншими. Результатом реалізації економіко-математичної моделі оцінки інноваційного потенціалу ВНЗ є простір оцінки інноваційного потенціалу ВНЗ, відповідно до якого пропонується стратегія перетворення існуючого ВНЗ в інноваційний університетський комплекс.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Freeman C. The National System of Innovation in Historical Perspective (1995). Cambridge Journal of Economics. Vol. 19. 5-24. (in English)

Safonova V. E. (2011). Problems of development of innovative potential of higher education in the conditions of development of national innovation system of Ukraine. Ukraine's Development Strategy. Economics, sociology, law. № 2. 177-183. (in Ukranian)

Grechanik B.V. (2010). Innovative potential of domestic universities: features and problems of its formation. Investment: practice and experience. № 11. 24-27. (in Ukranian)

Ashmarina S.I, Plaksina I.A (2013). Assessment of innovation potential of higher education institutions. Management of economic systems. № 11 (in Russian)

Vasyukhin O.V. (2009). Management of development of innovative potential of high school. Modern problems of science and education. № 6. 94-96. (in Russian)

Kondur O. (2017) Innovative Management in the Management System of Higher Education. Scientific Bulletin of Sukhomlinsky National University. Pedagogical Sciences. № 4 (59). 254-258. (in Ukranian)

Shevchenko D.A. (2012) Evaluation of the university's innovation potential. Bulletin of the Russian State Humanities University. № 10(90). 186-202. (in Russian)

Popova N.O. (2012) The innovation potential of universities as a factor of competitive advantage: theoretical positions. Bulletin of Brest State Technical University № 4(20). 101-105. (in Russian)

Lu T.V. (2012) To the analysis of the innovative potential and competitiveness of the university. VEGU. № 1(57). 45-51. (in Russian)

Haustova E.B. (2019) Strategic alternatives and conceptual model of development of intellectual capital of higher education institution. Economy and the state. № 1. 62-67. (in Ukranian)

Khmelevska L.P., Kuzmina S.A., Muzichenko O.A. (2012). Creating the concept of innovative education as a basis for further economic development of the state. KNUTD Bulletin. № 4(66). 102-107. (in Ukranian)

Psdgorny V.M. (2017) Problems of financial management of higher education institutions: Monograph. Odessa: FOP Gulyaev. (in Ukranian)

Law of Ukraine "On Higher Education" №1556-VII dated 01.07.2014 (as amended on 09.08.2019). Verkhovna Rada (BBR) information, № 37-38, ст.2004. (in Ukranian)

Imaikina O.I. (2014). Analysis of the enterprise's innovation potential as a tool for determining its internal capabilities. News of higher education institutions. Volga region. Social Sciences. №3. (in Russian)

Babenko V.A., Shorikov A.F. (2012). Optimization of software management of innovative technologies at agricultural enterprises. Modern problems of economics, management and marketing: materials of the XVIII International scientific and practical. conf. (June 1, 2, 2012, Nizhny Tagil). Nizhny Tagil: NTI (branch) of Ural Federal University, pp. 34-37. (in Russian)

Rabinovich M.I, Stepanova E. Yu. (2013) Using the rating system of evaluation of employees' activity in creating a system of material incentives at the university. Fundamental and applied problems of engineering and technology. № 3. 94-107. (in Russian)

Опубліковано
2020-01-03
Цитовано
Як цитувати
Lysenko, Y., & Bilenko, D. (2020). Умови створення інноваційного університетського комплексу: економіко-математична модель оцінки інноваційного потенціалу внз. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм, (10), 151-159. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2019-10-15