Розробка туристичного бренду міста Харкова
Анотація
В сучасних умовах розвитку туристичного ринку, загострюється конкуренція між туристичними дестинаціями. Вони прагнуть привернути до себе іноземні інвестиції, інформаційні, транспортні та туристичні потоки. Істотним чинником привертання туристів та інвестицій стає бренд. Хоча, Харків має всі необхідні ресурси для того щоб стати лідером з розвитку туризму в Україні, місто не має правильного позиціювання – бренду. Предметом дослідження в статті є створення туристичного бренду міста Харкова. Мета полягає у створенні конкурентоспроможного туристичного бренду для домінування міста на туристичному ринку, привертання туристів та залучення іноземних інвестицій. Завдання: аналіз понять «бренд», «територіальний бренд» та «бренд міста», визначення цілей, завдань та функцій бренду міста, описання особливостей розробки бренду міста, аналіз існуючих брендів Харкова та створення нового бренду міста. Використовуються загальнонаукові методи: системний підхід – для визначення термінів, цілей, завдань та функцій бренду міста, структурний аналіз – для характеристики існуючих брендів міста, аналітико-статистичний – для аналізу забезпеченістю ресурсами, літературний метод використовувався для всіх аспектів статті. Отримано такі результати: на основі проведеного аналізу було досліджено поняття «бренд», «територіальний бренд», «бренд міста», методи його розробки та розроблений новий конкурентоспроможний бренд міста Харкова. Висновки: існуючі бренди міста Харкова не відображають всю його суть і не роблять місто максимально привабливим для туристів, новий конкурентоспроможний бренд, що базується на розважальному аспекті було створено з урахуванням всіх недоліків попередніх і тому можна зробити висновок, що він може бути успішним при подальшому використанні.
Завантаження
Посилання
Ataeva, T. A. (2012). Marketing territoriy kak faktor razvitiya infrastruktury regiona. Material konferenciji «Marketingʺt – realnost i proekcii v bʺdeŝeto». Varna: Ikonomičeski universitet.
Brendingovoe agentstvo Koloro. (2018). Vzyato swww.koloro.ru
Britvin, A.M., Britvina, I.B., &Starostova, L.E. (2016). Integrativnaya model brendarossiyskogogoroda: regionalnyyaspekt. Yekaterinburg: Izdatelstvo Uralskogo universiteta.
Vizgalov, D. V. (2008). Marketing goroda. Moskva: Fond «Institut ekonomiki goroda».
Vizgalov, D. V. (2011). Brendinggoroda. Moskva: Fond «Institut ekonomiki goroda».
Viljna encyklopedija Vikipedija. (2018). Vzjato z www.wikipedia.org
Vlashhenko, N. M. (2016). Siti-brendyngh. Kharkiv: KhNUMGhim. O. M. Beketova.
Ghubachov, V.P., &Zhuk, Ju. O. (2011). Metody, instrumenty stvorennja ta prosuvannja brendu terytoriji (na prykladi m. Poltava). Material VI Mizhnarodnoji naukovo-praktychnoji konferenciji. Vzjato zhttp://www.confcontact.com/20110531/ek8_gubachov.htm
Gud-izdat – soobshchestvo kreativnykh lyudey. (2018). Razrabotka logotipa – osnovnye pravila. Vzyato s http://www.good-izdat.ru/o-kompanii/dlja-klientov/spravochnaja-informacija/razrabotka-logotipa-osnovnye-pravila/?top=100002
D'Alessandro, D. (2005). Karernye voyny. 10 pravil postroeniya uspeshnogo lichnogo brenda. Sankt-Peterburg: Piter.
Danilova, Ye. A., & Ivanova, L. A. (2014). Povyshenie effektivnosti brendinga Velikogo Novgoroda. Vestnik Novgorodskogo gosudarstvennogo universiteta, 82, 69-72.
Danjko, N. I., &Dovghalj, Gh. V. (2016). Brendyngh mista Kharkova jak turystychnoji destynaciji. Problemy ekonomiky, 2, 77-79.
Departament administratyvnykh poslugh ta spozhyvchogho rynku Kharkivsjkoji misjkoji rady (2018). Vzjato z www.ppr.kharkov.ua/ua
Jermachenko, V. Je., & Dekhtjar, N. A. (2015). Brendyngh jak element strateghiji turystychnogho rozvytku mista Kharkova. Ekonomichnyj forum, 3, 155-
Zapiski marketologa. (2018). Platforma brenda. Vzyato s http://www.marketch.ru/marketing_dictionary/marketing_terms_p/platforma_brenda/
Kak vybrat shrift. (2018). Kak vybrat shrift dlya logotipa ili vizitki, a takzhe vse pro shrifty v graficheskom dizayne. Vzyato s http://daks.top/%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%B2%D1%8B%D0%B1%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%8C-%D1%88%D1%80%D0%B8%D1%84%D1%82.html
Kobylyatskiy, A. P. (2014). Brendirovanie goroda kak instrument formirovaniya imidzha (na primere g. Luganska). Vestnik VGU, 1, 48-56.
Kovalska, M. (2013, Aprel 26). Park Gorkogo–vosmoe chudo Kharkova ili Ukrainskiy Disneylend (vpechatleniya ob obnovlennom Parke Gorkogo). Par kGorkogo.Vzyato s https://www.park.in.ua/novosti-kharkovskoy-molodezhi/park-gorkogo-vosmoe-chudo-harkova-ili-ukrainskiy-disneylend-vpechatleniya-ob-obnovlennom-parke-gorkogo.html
Kotler, F. (2005). Marketing mest. Privlechenieinvestitsiy, predpriyatiy, zhiteleyituristov v goroda, kommuny, regionyistranyYevropy.Sankt-Peterburg: Piter.
Kryvoshejin, V. V. (2014). Imidzh mista: socialjno-politychnyj vymir. Ghrani, 6, 76-82.
Kuljeshova, Gh., & Ozersjka, T. (2014). Naukovo-innovacijni aspekty rozvytku mista Kharkova. Chasopyssocialjno-ekonomichnoji gheoghrafiji, 16, 62-66.
Kucherenko, O. V. (2015). K voprosu o povыshenyy konkurentosposobnosty reghyona posredstvom brendyngha. Sybyrskyjtorghovo-эkonomycheskyj zhurnal, 1 (20), 76-79.
Lyashko, K. (2016, May 10). Chto takoe brend-platforma i kak ee sozdat? Vzyatoshttps://koloro.ua/blog/brending-i-marketing/chto-takoe-brend-platforma.html
Mamontova, O. Gh. (Red.). (2018). Mista ta rajony Kharkivsjkoji oblasti u 2017 roci. Statystychnyjshhorichnyk. Kharkiv: Gholovne upravlinnja statystyky u Kharkivsjkij oblasti.
Nikiforova, G. Yu. (2011). Otsenka effektivnosti brendinga territorii. Kreativnaya ekonomika, 10, 109-116.
Oficijnyj sajt Kharkivsjkoji misjkoji rady, misjkogho gholovy, vykonavchogho komitetu (2018). Vzjato z www.city.kharkov.ua
Panasenko, L. M. (2014). Brendyngh terytoriji: suchasna paradyghma rozvytku. Ekonomika, 1 (127), 78-83.
Prescentr – provedennjapres-konferencij (2018). Shhoroku zrostaje kiljkist jinozemnykh studentiv, jaki khochutj zdobuvaty vyshhu osvituv Ukrajini. Vzjato z https://press.unian.ua/press/10144736-shchoroku-zrostaye-kilkist-inozemnih-studentiv-yaki-hochut-zdobuvati-vishchu-osvitu-v-ukrajini-video.html
Spyrydonova, Ju. (2010). Sutnistj ponjatj «brendu» ta «brendinghu», Material III Vseukrajinsjkoji studentsjkoji naukovo-tekhnichnoji konferenciji «Pryrodnychi ta ghumanitarni nauky. Aktualjni pytannja». Vzjato z http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/123456789/11643/2/Conf_2010v2_Spiridonova_Iu-Sutnist_poniat_brendu_ta_21.pdf
Kharkiv sportyvnyj. (2018). Kharkiv sportyvnyj. Vzjato z http://sportevents.kharkiv.ua/ua/
Kharkivsjka misjka rada (2016, ghrudenj 21). Strateghija rozvytku mista Kharkova do 2020 roku № 445/16. Vzjato z http://www.city.kharkov.ua/assets/files/docs/zakon/strategy2411.pdf
Kharkivsjka oblasna rada. (2017, ghrudenj 20). Proghrama ekonomichnogho ta socialjnogho rozvytku m. Kharkova na 2018 rik № 852/17.Vzjato z http://kharkiv.rocks/reestr/665307
Shatava, Yu. L.,&Karpishchenko, M. Yu. (2012). Mekhanizm razrabotki brenda territorii.Marketyngh i menedzhment innovacij, 4, 324-329.
Graphic design on-line zhurnal. (2018, Noyabr 26). Psikhologiya tsveta dlya dizayna logotipov. Vzyato s http://graphic.eds.co.ua/color-logo.html
International Exchange Network. (2018). International Exchange Network. Vzjato z http://multikulti.org.ua
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).