Кінотуризм - інноваційний напрямок розвитку туризму в Україні
Анотація
У статті розкрито особливості кінотуризму - інноваційного напрямку розвитку культурно-пізнавального туризму. Проведено аналіз наукових досліджень щодо кінотуризму, як складової культурно-пізнавального туризму. Більшість публікацій яких присвячена таким темам, як вплив кінематографу на туризм, вибір туристичних уподобань в результаті культових фільмів, які особливо відомими стали за останні роки. Передумовами розвитку кінотуризму в світі є, в першу чергу, природні (фізико-географічні), соціально-економічні, історико-культурні туристичні ресурси, які безпосередньо стали об’єктами кінознімань. Кінофільм дає можливість використовувати в повній мірі природні ресурси, тому кінотуризм задовольняє ці потреби.Кінотуризм є достатньо складним видом за організацією, тому що об’єктом кінотуризму може бути як окрема телефонна будка так і ландшафт цілої країни. Значний вплив на розвиток кінотуризму мають і літературні твори, які є союзником, бо значна кількість фільмів були зняті саме за літературними творами. Цей фактор відіграє велику роль в розвитку і популяризації кінотуризму. Кінотуризм, як один з спеціалізованих видів культурно-пізнавального туризму – є інноваційним напрямком, де задоволення культурних потреб є головною метою. Кінотуризм може бути представлений за різними кваліфікаційними ознаками та видами культурно-пізнавального туризму (за тривалістю, за напрямками, метою, способом пересування, тривалістю перебування, організаційною формою, та ін.). Дана характеристика форм кінотуризму, з характеристиками й прикладами. Вказана класифікація дистинацій кінотуризму. Проаналізований вплив кінотуризму на зростання економіки ряду країн,в тому числі України. За останні роки різке збільшення кількості кіноглядачів пропонує маркетологам кінопродукт як альтернативний засіб просування. Сайти, студії, готелі, житлові будинки та особливо місця, де знімаються або знімалися фільми, стають туристичною визначною пам'яткою. Сьогодні роль кіноіндустрії та кінотуризму постійно зростає, це дозволяє багатьом країнам ефективно покращити свою економіку та надати міжнародному туризму стратегічне значення для стимулювання зайнятості населення. Проведено аналіз його розвитку в Україні.
Завантаження
Посилання
Baykov, Ye. A. (2014). Innovatsionnye aspekty razvitiya kulturno-poznavatelnogo turizma v sovremennykh usloviyakh. Peterb. ekon. zhurn, 2, 58-65.
Kvartalnov, V. A. (Red.). (2004). Osnovy turistskoy deyatelnosti: Uchebnik. Moskva: Sovet. sport.
Pobirchenko, V. V., & Shutaeva, Ye. A. (2016). Tendentsii razvitiya mezhdunarodnogo turizma. Innovatsionnaya nauka, 10 (1), 101-103.
Mashkina, V. V., & Salimon, S. S. (2018). Kinoturyzm – innovacijnyj naprjamok rozvytku kuljturno-piznavaljnogho turyzmu. Naukovyj visnyk Khersonsjkogho derzhavnogho universytetu. Serija: Gheoghrafichni nauky, 8, 263–269.
Тochka.net. (2012, mart 29). Kinoturizm v Ukraine: kakie filmy snimali v nashey strane. Vzyato s https://travel.tochka.net/7250-kinoturizm-v-ukraine-kakie-filmy-snimali-v-nashey-strane/
Ghavryljuk, A. M. (2016). Kinoturyzm v Ukrajini: nerealizovani mozhlyvosti ta perspektyvy vykorystannja znakovykh lokacij. Derzhavne upravlinnja: udoskonalennja ta rozvytok, 7. Vzjato z http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=983
Dejan, Berić, Milutin, Kovačević, Karolina, Simat, & Sanja, Božić. (2013). Film Tourism: A Contemporary Resource for Promoting Serbia. TURIZAM. Volume 17, Issue 1, 18-28. Retrievd from http://www.dgt.pmf.uns.ac.rs/turizam/arhiva/vol_1701_2.pdf (data zvernennja: 05.05.2018).
Digital renaissance. Film induced tourism. (2018). Retrieved from http://www.rinascimentodigitale.it/film-induced-tourism.html.
Gjorgievski, Mijalce. (2012). Movie induced tourism: A new tourism phenomenon. UTMS Journal of Economics, 3 (1), 97–104. Retrieved form http://utmsjoe.mk/files/Vol.%203%20No.%201/1-C3-Gjorvievski.pdf
Grihault, N. (2003). Film Tourism – The Global Picture. Travel & Tourism Analyst, 5, 1–22.
Mighachova, O. (n. d.). Pro nashe kino, pro odne aktorsjke suzir'ja ta pro ukrajinsjku kinematoghrafichnu mriju. Vzjato z http://www.ukrinform.ua/ rubric-culture/1880207-ini_zabutih_predkiv_yak_mriya_ukraiinskogo_kinematografa_ 2091189.html.
Nizioł, A. (2009). Film tourism as a new way to market a destination. Scientific Review of Physical Culture, 5,149-155. Retrieved from http://62.93.45.40/srpc/Articles/Volume-5/Issue-4/23.aspx
CreativeEngland. (2015, march 4). Quantifying Film and Television Tourism in England. Report for Creative England in association with Visit England by Olsberg. Retrieved from http://applications.creativeengland.co.uk/assets/ public / resource/140.pdf
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).