Електронна торгівля в Україні: тенденції та перспективи розвитку

Ключові слова: електронна торгівля, електронна комерція, Інтернет економіка, суб’єкт господарювання

Анотація

Однією з найбільш значних змін, яку зараз переживає світ бізнесу, є прогресивний розвиток та впровадження електронної торгівлі. З урахуванням стрімкого розвитку web- та інтернет-технологій, електронна торгівля нарощує обсяги у світовому масштабі і формується як окрема галузь економіки. Кожного року від 30% до 70% бізнесу всіх країн (незалежно від рівня їх розвитку) переходить в онлайн середовище. Особливо це стосується суб’єктів господарювання, які здійснюють торгову діяльність. Предметом дослідження в статті єринок електронної торгівлі в Україні. Мета – проведення статистичного аналізу стану розвитку ринку електронної торгівлі в Україні. Завдання: дослідження концепції «електронна торгівля»; аналіз стану законодавчої бази України в регулювання даної сфери; статистичний аналіз тенденцій розвитку електронної торгівлі в Україні. Використовуються загальнонаукові методи:класифікації та теоретичного узагальнення - для дослідження теоретичних основ електронної торгівлі, статистичного аналізу - для аналізу сучасного стану електронної торгівлі в Україні. Отримано такі результати: на основі аналізу статистичних даних, що описують розвиток ринку електронної торгівлі в Україні, виявлено основні тенденції, що склалися в країні, визначено сильні та слабкі сторони даної сфери, а також перспективи розвитку. Висновки: проведений аналіз стану розвитку електронної торгівлі в світі довів, що на сьогодні дана сфера стрімко нарощує свої обсяги.Україна стала лідером Європи за динамікою розвитку електронної торгівлі.Доведено, що в України є потенціал до розширення впливу компаній сфери електронної торгівлі, так як Інтернетом ще не користується 35% населення, а велика кількість користувачів надають перевагу зарубіжним сервісам через недовіру до національних підприємств та недосконалу законодавчу базу.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Babenko, V., Nazarenko, O., Nazarenko, I., Mandych, O. (2018). Aspects of program control over technological innovations with consideration of risks. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. Vol. 3/4 (93). DOI: 10.15587/1729-4061.2018.133603

Babenko V., Syniavska O. (2018). Analysis of the current state of development of electronic commerce market in Ukraine. Technology audit and production reserves, 5, 4(43), 40-45. DOI: https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.146341

Efendi, J., Kinney, M. (2013). Marketing Supply Chain Using B2B Buy-Side-E-Commerce Systems: Does Adoption Impact Financial Performance?.Academy of Marketing Studies Journal, 17 (2), 73-81.

European B2C E-commerce Report. (2016). Retrieved from https://www.ecommerceeurope.eu/app/uploads/2016/07/European-B2C-E-commerce-Report-2016-Light-Version-FINAL.pdf/.

Gallaugher, J. (2002). E-Commerce and the Undulating Distribution Channel. Communications of the ACM, 45 (7), 89-95. doi: 10.1145/514236.514240

Global B2C E-commerce Report. (2016). Retrieved from https://www.ecommercewiki.org/wikis/www.ecommercewiki.org/images/5/56/Global_B2C_Ecommerce_Report_2016.pdf/

Hlinenko, L. K., Dainovsky, Yu. A. (2018). Stan i perspektyvy rozvytku elektronnoyi torhivli Ukrayiny. Marketynh i menedzhment innovatsiy,1, 83-102.

Internet Association of Ukraine. Retrieved from https://inau.ua/.

Kelly, K. (1998). New rules for the new economy. New York: Penguin, 191.

Malovychko, S. V. (2015). Tendentsiyi ta perspektyvy rozvytku elektronnoyi torhivli v Ukrayini. Ekonomika i rehion,4 (53), 67-73.

Melnichuk, O. S. (2014). Hlobalʹni tendentsiyi rozvytku elektronnoyi komertsiyi. Naukovi pratsi NDFI, 1 (66), 58-69.

Nanehkaran,Y. (2013). An Introduction To Electronic Commerce. International Journal of Scientific & Technology Research, 2 (4), 190-193.

Nemat, R. (2011). Taking a Look at Different Types of E-commerce. World Applied Programming, 1 (2), 100-104.

OECD science, technology, and industry scoreboard: Towards a knowledge-based economy. (2001). Retrieved from http://www.oecd.org/.

Operkent,A. (2001). The Law Problems of Electronic Economy. Journal of Monetary Economics, 12, 89-90.

Pro elektronnu komertsiyu. (2015). Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny, № 45, st. 410.

Pro Natsionalʹnu prohramu informatyzatsiyi. (2016). Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny, № 27-28.

Report From The Commission To The Council And The European Parliament. (2017). Retrieved from http://ec.europa.eu/competition/antitrust/sector_inquiry_final_report_en.pdf

Shemet, A. D. (2012). Forms of e-commerce and its place in the system of digital economy. Visnik Dnipropetrovs'kogo natsional'nogo universitetu zaliznichnogo transportu im. akademika V. Lazariana, 41, 311–315.

Shirley, H.,Smith, M. (2009). Impact of Internet Financial Reporting on Emerging Markets. Journal of International Business Research, 8 (2), 21-41.

Summer, A. (1999). E-Commerce. NYH Publishing, 263.

Sydorova, O. V. (2011). Regulirovaniye elektronnoy ekonomicheskoy deyatel'nosti v zarubezhnykh stranakh. Problemy sovremennoy ekonomiki, 2, 97-100.

The Statistics Portal. Retrieved from https://www.statista.com/.

Tsarev, V. V., Kantarovich, A. A. (2001). Ekonomika, organizatsiya i planirovaniye kommercheskoy deyatel'nosti Internet-kompaniy. SPb.: Nestor, 207.

Wirtz, B. (2011). Electronic business. Second edition. Wiesbaden, Germany: Gabler-Verlag, 172.

Опубліковано
2019-10-07
Цитовано
Як цитувати
Syniavska, O. (2019). Електронна торгівля в Україні: тенденції та перспективи розвитку. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм, (9), 126-132. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2019-9-16