The use of the marketing mix in tourism

  • Олена Євтушенко
Keywords: advertising strategy, marketing, outsourcing, tourism product,

Abstract

The article is devoted to problems of implementation and use of marketing principles in business tourism market. The existing system of marketing tools, and limits its use in the tourism business and identifies and analyzes the factors that influence the tourism market in Ukraine.

 The article analyses the current state of marketing in the tourism industry and gives directions for its further development.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Гуляев В. Г. Организация туристской деятельности / В. Г. Гуляев. – М. : Нолидж, 2006. – 305 с.

Жукова Н. Л. Розвиток системи маркетингу туристичних послуг / Н. Л. Жукова. – Донецьк, 2012. – С. 202.

Котлер Ф. Маркетинг. Гостеприимство и туризм : учебник для вузов : / Ф. Котлер, Дж. Боуэн, Дж. Мейкенз; пер. с англ. – М. : ЮНИТИ, 2008. – 787 с.

Михайліченко Г. І. Удосконалення технології створення туристичного продукту / Г. І. Михайліченко // Вісник КДТЕУ. – 2013. – №2. – С. 41–50.

Сапрунова В. Б. Туризм: эволюция, структура, маркетинг / В. Б Сапрунова . – М. : Ось–89, 2007. – 160 с.

Цыбух В. Туризм – дело государственное / В. Цыбух // Голос Украины. – 2009. – 18 авг. – С. 5.

Bull A. The Economics of Travel and Tourism / A. Bull. – London : Pitman, 2011.

Burton R. Travel Geography / R. Burton. – Longman, 2012.
Holloway J.C.Ch. Marketing for Tourism / J.C.Ch. Holloway, Ch. Robinson. – Longman, 2013.
Cited
How to Cite
Євтушенко, О. (1). The use of the marketing mix in tourism. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, (4 (1144, 2), 166-170. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/irtb/article/view/4544