The use of the marketing mix in tourism
Keywords:
advertising strategy, marketing, outsourcing, tourism product,
Abstract
The article is devoted to problems of implementation and use of marketing principles in business tourism market. The existing system of marketing tools, and limits its use in the tourism business and identifies and analyzes the factors that influence the tourism market in Ukraine.
The article analyses the current state of marketing in the tourism industry and gives directions for its further development.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Гуляев В. Г. Организация туристской деятельности / В. Г. Гуляев. – М. : Нолидж, 2006. – 305 с.
Жукова Н. Л. Розвиток системи маркетингу туристичних послуг / Н. Л. Жукова. – Донецьк, 2012. – С. 202.
Котлер Ф. Маркетинг. Гостеприимство и туризм : учебник для вузов : / Ф. Котлер, Дж. Боуэн, Дж. Мейкенз; пер. с англ. – М. : ЮНИТИ, 2008. – 787 с.
Михайліченко Г. І. Удосконалення технології створення туристичного продукту / Г. І. Михайліченко // Вісник КДТЕУ. – 2013. – №2. – С. 41–50.
Сапрунова В. Б. Туризм: эволюция, структура, маркетинг / В. Б Сапрунова . – М. : Ось–89, 2007. – 160 с.
Цыбух В. Туризм – дело государственное / В. Цыбух // Голос Украины. – 2009. – 18 авг. – С. 5.
Bull A. The Economics of Travel and Tourism / A. Bull. – London : Pitman, 2011.
Burton R. Travel Geography / R. Burton. – Longman, 2012.
Holloway J.C.Ch. Marketing for Tourism / J.C.Ch. Holloway, Ch. Robinson. – Longman, 2013.
Жукова Н. Л. Розвиток системи маркетингу туристичних послуг / Н. Л. Жукова. – Донецьк, 2012. – С. 202.
Котлер Ф. Маркетинг. Гостеприимство и туризм : учебник для вузов : / Ф. Котлер, Дж. Боуэн, Дж. Мейкенз; пер. с англ. – М. : ЮНИТИ, 2008. – 787 с.
Михайліченко Г. І. Удосконалення технології створення туристичного продукту / Г. І. Михайліченко // Вісник КДТЕУ. – 2013. – №2. – С. 41–50.
Сапрунова В. Б. Туризм: эволюция, структура, маркетинг / В. Б Сапрунова . – М. : Ось–89, 2007. – 160 с.
Цыбух В. Туризм – дело государственное / В. Цыбух // Голос Украины. – 2009. – 18 авг. – С. 5.
Bull A. The Economics of Travel and Tourism / A. Bull. – London : Pitman, 2011.
Burton R. Travel Geography / R. Burton. – Longman, 2012.
Holloway J.C.Ch. Marketing for Tourism / J.C.Ch. Holloway, Ch. Robinson. – Longman, 2013.
Cited
How to Cite
Євтушенко, О. (1). The use of the marketing mix in tourism. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, (4 (1144, 2), 166-170. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/irtb/article/view/4544
Section
Country studies. Tourism
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication of this work under the terms of a license Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.