Сучасні напрями в економічній та бізнесовій історії: аналіз найвпливовіших статей за 2016–2020 рр.

Ключові слова: економічна історія, бізнесова історія, історія підприємництва, наукометрія, імпакт-фактор, теорія історії

Анотація

Пропонована стаття має на меті визначити тренди в економічній та бізнесовій історії за останні п’ять років і з’ясувати фактори впливовості наукових розвідок. Для цього автори проаналізували десять статей із найвищим індексом цитування, опублікованих у провідних міжнародних рецензованих журналах з економічної та бізнесової історії. Для кожної статті визначені науковий внесок і новизна, а також потенційна застосовність в інших дослідженнях. Наш аналіз визначає ефективні теоретико-методологічні інструменти сучасних історико-економічних досліджень, що може бути корисним колегам, які хочуть підвищити впливовість своїх публікацій. Синтезуючи отримані результати, ми виділили такі найважливіші фактори впливу статей. Пропонування нової теорії або концепції очевидно підвищує цінність досліджень. Новий репрезентативний емпіричний матеріал критично важливий для того, щоби зацікавити спільноту економічних істориків. Інший підхід – запропонувати новий ефективний метод оброблення емпірики, уже введеної в науковий обіг. Експліцитне пояснення того, як нові дані або нові методи оброблення даних уточнюють загальновизнані уявлення про історичні явища та процеси, очевидно підвищує популярність статей. Дієвий засіб зацікавити читачів – звертання до відхилень від «норм» та «очікувань» – історичних аномалій і парадоксів. Критичний огляд літератури з теми чи проблеми буде добре сприйнятий спільнотою економічних істориків, але такий формат особливо популярний у бізнесовій історії. Наприкінці статті подані спостереження щодо дисциплінарної та національної строкатості авторських груп, що сприяє підвищенню рівня міждисциплінарності досліджень і їхньої цінності для суміжних дисциплін. Перспективи дальших студій у цьому напряму автори вбачають в аналізові впливових статей, опублікованих в українських історичних журналах, і порівнянні результатів зі спостереженнями, що ґрунтуються на аналізі міжнародних періодичних видань. Спостереження авторів огляду щодо причин впливовості аналізованих статей будуть корисні історикам та економістам, але найперше стаття розрахована на науковців, які спеціалізуються на економічній, бізнесовій і соціальній історії.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Accominotti, O., Eichengreen, B. The Mother of All Sudden Stops: Capital Flows and Reversals in E Urope, 1919–32. The Economic History Review, vol. 69, iss. 2, 2016, pp. 469-492. DOI: https://doi.org/10.1111/ehr.12128.

Alfani, G., Murphy, T. E. Plague and Lethal Epidemics in the Pre-Industrial World. The Journal of economic History, vol. 77, iss. 1, 2017, pp. 314-343. DOI: https://doi.org/10.1017/S0022050717000092.

Bengtsson, E., Waldenström, D. Capital Shares and Income Inequality: Evidence from the Long Run. The Journal of Economic History, vol. 78 , iss. 3, 2018, pp. 712-743. DOI: https://doi.org/10.1017/S0022050718000347.

Bodenhorn, H., Guinnane, T. W., and Mroz, T. A. Sample-Selection Biases and the Industrialization Puzzle. The Journal of Economic History, vol. 77 , iss. 1, 2017, pp. 171-207. DOI: https://doi.org/10.1017/S0022050717000031.

Brankovic, J. Why Rankings Appear Natural (but Aren’t). Business & Society, vol. 61, iss. 4, 2022, pp. 801-806. DOI: https://doi.org/10.1177/00076503211015638.

Broadberry, S., Guan, H., and Daokui Li, D. China, Europe, and the Great Divergence: A Study in Historical National Accounting, 980–1850. The Journal of Economic History, vol. 78, iss. 4, 2018, pp. 955-1000. DOI: https://doi.org/10.1017/S0022050718000529.

Cabras, I., Bamforth, C. From Reviving Tradition to Fostering Innovation and Changing Marketing: The Evolution of Micro-Brewing in the Uk and Us, 1980–2012. Business History, vol. 58, iss. 5, 2016, pp. 625-646. DOI: https://doi.org/10.1080/00076791.2015.1027692.

Colpan, A. M., Jones, G. Business Groups, Entrepreneurship and the Growth of the Koç Group in Turkey. Business History, vol. 58, iss. 1, 2016, pp. 69-88. DOI: https://doi.org/10.1080/00076791.2015.1044521.

Foster, W. M., et al. The Strategic Use of Historical Narratives: A Theoretical Framework. Business History, vol. 59, iss. 8, 2017, pp. 1176-1200. DOI: https://doi.org/10.1080/00076791.2016.1224234.

Hiebl, M. R. W. Sample Selection in Systematic Literature Reviews of Management Research. Organizational Research Methods, 2021, pp. 1-33. DOI: https://doi.org/10.1177/1094428120986851.

Jones, G., van Leeuwen M. H. D., and Broadberry, S. The Future of Economic, Business, and Social History. Scandinavian Economic History Review, vol. 60, no. 3, 2012, pp. 225–253.

Logan, T. D, Parman, J. M. The National Rise in Residential Segregation. The Journal of Economic History, vol. 77, iss. 1, 2017, pp. 127-170. DOI: https://doi.org/10.1017/S0022050717000079.

Maclean, M., Harvey, C., and Clegg, S. R. Organization Theory in Business and Management History: Present Status and Future Prospects. Business History Review, vol. 91, iss. 3, 2017, pp. 457-481. DOI: https://doi.org/10.1017/S0007680517001027.

Wadhwani, R. D., Lubinski, C. Reinventing Entrepreneurial History. Business History Review, vol. 91, iss. 4, 2017, pp. 767-799. DOI: https://doi.org/10.1017/S0007680517001374.
Опубліковано
2022-06-27
Як цитувати
Куліков, В., & Скубій, І. (2022). Сучасні напрями в економічній та бізнесовій історії: аналіз найвпливовіших статей за 2016–2020 рр. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Історія», (61), 243-267. https://doi.org/10.26565/2220-7929-2022-61-11