Ідеологічна адаптація концепції сталості, чи можливе розкриття потенціалу через системні закономірності?

Ключові слова: сталий розвиток, публічне управління, циркулярна__ Ключові слова: сталий розвиток, публічне управління, циркулярна економіка, зелена економіка, цифрова економіка, smart-спеціалізація, гнучке управління, антикризове управління, економічна політика.

Анотація

Стаття акцентує увагу на можливості теоретико-методологічної адаптації концепції сталого розвитку за допомогою використання нового, більш гнучкого та адаптивного підходу до побудови управлінських процесів, гармонізації співвідношення між роллю держави та ринку у просуванні концепції сталості, дотриманні балансу інтересів у міжрівневій взаємодії та оптимально розкрити недовикористаний потенціалу людського та соціального капіталу. Метою статті є наукове обґрунтування можливості раціонального збалансування концепції сталості із національними інтересами та використання її як інтеграційного підходу до побудови нової економіко-соціальної моделі на основі гармонізації саморегулювання та управлінського впливу, що здатне пришвидшити метаболічні та регенераційні процеси.

Автор акцентує увагу, що і на сьогодні фундаментальні принципи сталого розвитку – баланс між економічним зростанням, соціальною справедливістю та екологічною стійкістю – за ишаються вкрай важливими і релевантними викликам сьогодення. Автор стверджує, що попри розрізненість та фрагментованість у практичній імплементації, що підривають довіру до концепції сталості, як оптимального практичного підходу, ще залишається можливість для розкриття недовикористаного потенціалу, спираючись на баланс системних закономірностей та механізми саморегулювання. Автор зауважує, що трансформація управлінських підходів у процесах гнучкої адаптації концепції із національними інтересами, узгодження практичних підходів управління із системними закономірностями дозволить країнам та регіонам не лише ефективніше долати поточні виклики, але й закладати фундамент стратегічної стійкості та конкурентоспроможності. Стаття розкриває теоретико-аналітичні та системно-методологічні основи імплементації гнучкого та адаптивного підходу до управління сталим розвитком, як оптимальної моделі, яка дозволяє: узгодити між рівневі цілі та цінності, поєднати вимоги сьогодення (прагматичність та контекстна орієнтованість) із стратегічними принципами сталості – оптимальності та раціональності, адаптивності та резилієнтності.

Завантаження

Download data is not yet available.

Біографія автора

Олексій Володимирович Гібадуллін , ТОВ “UBC Group”

доктор філософії з публічного управління та адміністрування,
директор з персоналу ТОВ “UBC Group”,
вулиця Лермонтівська, 7, м. Харків, 61024, Україна

Посилання

Agile Governance / supported by Hertie School. Geneva: WEF, 2024. URL: http://surl.li/pgpzaa

Anteil der Erneuerbaren Energien steigt. Official web page. URL: https://surl.li/pjapcb

APnews. The US has withdrawn from a climate agreement that helps developing nations, South Africa says. 2025. URL: https://surl.lu/yxiysl

Baker, S. (2016). Sustainable Development. 2nd Ed. London: Routledge.

Bharat, H.D. (2023). The New York Summit SDG 2023: Rescue Plan for 2030 Agenda as a Wake-up Call for the Decision Makers. Environmental Policy and Law, no. 53, 221–231.

Breuer, L.J. (2021). Horizontal Accountability for SDG Implementation: A Comparative Cross-National Analysis of Emerging National Accountability Regimes. Sustainability, no. 13, 1–23.

Bantekas, I., Akestoridi, K. (2023). Sustainable Development Goals, between Politics and Soft Law: The Emergence of “political Normativity” in International Law. Emory International Law Review, no. 37(4), 499–560.

Yadav, D., Yadav, A. (2023). Clean Environment as a Fundamental Right. Indian Journal of Law and Legal Research, no. 5(2), 1–18.

Mthembu, D.E., Nhamo, G. (2022). Aligning SDG 13 with South Africa’s Development Agenda: Adaptation Policies and Institutional Frameworks. Journal of Disaster Risk Studies,

no. 14(1), 1–11.

Department of Statistics South Africa. Sustainable Development Goals: Country report. (2023). URL: https://www.statssa.gov.za/MDG/SDG Country report.pdf

Economic Advisory Council to Prime Minister of India. (2020). India’s Blue Economy:

A draft policy framework. URL: https://surl.li/enqnas

Erneuerbare Energien in Zahlen. Official web page. URL: https://surl.li/atjrfq

GGGI Technical Report No. 5. green growth index: Concept, Methods and Applications. October 2019. URL: https://surl.li/nuexql

Green economy progress measurement framework. URL: https://www.un-page.org/green-economy-progress-measurement-framework

Green growth and sustainable development. URL: http://www.oecd.org/greengrowth

ICAT (Initiative for Climate Action Transparency). (2020). Sustainable Development Methodology: Assessing the Environmental, Social and Economic Impacts of Policies and Actions /

eds. D. Rich, R. Song, K. H. Olsen. Washington D.C. : World Resources Institute; Copenhagen : UNEP DTU Partnership. URL: https://surli.cc/xqzlsi

ICAT (Initiative for Climate Action Transparency). (2020). Sustainable Development Methodology: Assessing the Environmental, Social and Economic Impacts of Policies and Actions /

eds. D. Rich, R. Song, K. H. Olsen. Washington D.C. : World Resources Institute; Copenhagen : UNEP DTU Partnership. URL: https://surl.li/mbuwye

IEA. Renewables 2020 Data Explorer – Analysis. (2021).

Jann, W., Veit, S. (2021). Politics and Administration in Germany. Public Administration in Germany / eds. S. Kuhlmann, I. Proeller, D. Schimanke, J. Ziekow. Cham : Palgrave Macmillan, 145–161.

Khan. Can India Spearhead the Global South’s Blue Economy? (2023). URL: https://surl.li/wldnww

Konrad Adeanuer Stiftung India office, Energy and Resources Institute, National Maritime Foundation, and the Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry. (2022). Blue Economy: India’s pathway to sustainable, secure, and resilient economy. URL: https://surl.li/jrawgw

Kushal, І., Trunina, I., Zagirniak, D. (2019). An imitation model of the financial-economic mechanism of taking strategic decisions at the enterprise. SHS Web of Conferences. Beijing. PR China, vol. 61, no. 01027. DOI: https://doi.org/10.1051/shsconf/20196101027

Luhmann N. Essays on self-refererence. (1990). N.Y.: Columbia Univ. Press.

Bexell, M., Jönsson, K. (2021). The politics of the Sustainable Development Goals: Legitimacy, responsibility, and accountability. Routledge.

Butt, M. (2021). The Role of the International Law in Shaping the Governance for Sustainable Development Goals. Journal of Law and Political Sciences, no. 28 (3), 87–164.

Neumann, O., Kirklies, P.C., Schott, C. (2024). Adopting agile in government: a comparative case study. Public Management Review, 1–23. DOI: https://doi.org/10.1080/14719037.2024.2354776

Next steps for a sustainable European future European action for sustainability. (2016). COM/2016/0739 final report. Brussels: EC.

Ruppel, O. (2022). South Africa: Climate Change, Responsibility and Liability–The Legal System, Public and Private Law Considerations. Climate change, responsibility and liability, vol. 1. Nomos, 215–216.

Oberoi Parul, Bhandari Jitender. (2024). Evaluating the Role of Economic Factors in Sustainable Consumption Behaviour. P. 23–32.

Pauletto, C. (2024). Public management, agility and innovation: The Swiss experience with the COVID-19 loan scheme. International Review of Administrative Sciences, no. 90 (1), 116–131.

DOI: https://doi.org/10.1177/00208523221143280

Tausendfreund, R., Moraal, M., Campbel, L. (2024). US elections and European cohesion: Scenarios for green transitions and Transatlantic climate action. URL: https://surl.li/upknot

Tausendfreund, R., Moraal, M., Campbel, L. (2025). Trump 2.0, Green Transition, and Transatlantic Climate Action. URL: https://surli.cc/kliydj

Russel, D., Kirsop-Taylor, N. (2022). Handbook on the Governance of Sustainable Development. Edward Elgar Publishing, P. 139–141. DOI: https://doi.org/10.4337/9781789904321

Shiwani et al. (2024). Transforming Urban Energy: Dynamics, Policies and Innovations in Suburban Energy Efficiency and Building Sustainability in India. P. 31–42.

Sustainable development in the European Union. (2020). Overview of progress towards the SDGs in an EU context. Eurostat.

The European Green Deal. COM (2019) 640 final. Brussels, 11.12.2019.

The Five Principles of Green Economy, Green Economy Coalition. URL: https://surl.li/siyadq

The Green Economy Indicator Guidance Manual. URL: https://surl.li/bqzkwv

The Integrated green economy modelling framework. URL: https://surl.li/ppjqet

The Partnership for Action on Green Economy (PAGE). Official web page. URL: https://www.un-page.org/

Trump will slow, but not stop, the energy transition. URL: https://surl.li/idpujd

UN. General Assembly Resolution 78/80-E/2023/64, “Progress Towards the Sustainable Development Goals: Towards a Rescue Plan for People and Planet, Report of the Secretary-General (special edition)». New York, 27 April 2023, para. 50. URL: https://surl.li/iqnoas

UN. (2016). Transforming our world: The 2030 agenda for sustainable development.

Volden, G.H., Andersen, B. (2018). The hierarchy of public project governance frameworks: An empirical study of principles and practices in Norwegian ministries and agencies. International Journal of Managing Projects in Business, no. 11(1), 174–197.

Опубліковано
2025-06-04
Як цитувати
Гібадуллін , О. В. (2025). Ідеологічна адаптація концепції сталості, чи можливе розкриття потенціалу через системні закономірності?. Актуальні проблеми державного управління, 1(66), 37-66. https://doi.org/10.26565/1684-8489-2025-1-02
Розділ
Теорія та історія державного управління