Дидактичні досліди Андрія Введенського

  • Валентина Бездрабко Київський національний університет культури і мистецтв
Ключові слова: педагогіка, освіта, дидактика, А. О. Введенський, історія, навчання.

Анотація

З історичних та історіографічних позицій розглянуто науково-педагогічний творчий доробок професора історії А. О. Введенського. Зроблено загальні зауваги щодо узалежнення змісту праць від суспільно-політичних обставин, замовлення офіційної влади та суб’єктивного бачення розвитку життя людей. Вказано на еволюцію дидактичних видань А. О. Введенського, визначено їх місце в навчальному процесі в середній і вищій школі. Особливе поцінування знайшли навчальні видання з російської та західноєвропейської історії, а також зі спеціальних історичних дисциплін.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества. – М. : Искусство, 1986. – 445 с.

Брянцева Т. Один із корифеїв історичної науки // Професор Андрій Введенський : монографія / наук. ред. І. Н. Войцехівська. – К. : Видавн.-полігр. центр «Київський університет», 2013. – С. 102–103.

[Введенський А. О.] Іван Грозний : стенограма публічної лекції проф. А. О. Введенського, прочитаної 12-го березня 1945 року в залі Обл. будинку Червоної Армії в Києві. – К., 1946. – 26 с.

Введенский А. А. Лекции по документальному источниковедению истории СССР (дипломатика). – К. : Изд-во КГУ, 1963. – 220 с.

Введенский А. А., Предтеченский А. В. Рабочая книга по истории. – М. ; Л. : ГИЗ, 1928. – Ч. 1. – 260 с.

Введенский А. А., Предтеченский А. В. Рабочая книга по истории. – М. ; Л. : ГИЗ, 1928. – Ч. 2. – 267 с.

Введенський А., Дядиченко В., Стрельський В. Допоміжні історичні дисципліни. – К. : Рад. школа, 1963. – 208 с.

Введенський А. О. До питання про методику проведення семінарських, лабораторних занять // Праці і матеріали Наук.-метод. ради / М-во вищої освіти УРСР, Київ. держ. ун-т ім. Т. Г. Шевченка. – К., 1957. – Вип. ІІІ/IV. – С. 103–107.

Введенський А. О. До питання про методику читання лекцій // Праці і матеріали Наук.-метод. ради / М-во вищої освіти УРСР, Київ. держ. ун-т ім. Т. Г. Шевченка. – К., 1957. – Вип. ІІІ/IV. – С. 27–29.

Введенський А. О. Повышение идейного уровня преподавания истории в школе // Сталинское племя. – 1950. – май.

Введенський А. О., Мельник Л. Г. Предмет, метод, завдання історичної науки. – К. : Вид-во КДУ, 1962. – 58 с.

Вяземский Е. Е. Государственный образовательный стандарт и историческое образование в России // Новая и новейшая история. – 2011. – № 4. – С. 73–85.

Гуковский А. И., Трахтенберг О. М. Краткий учебник по истории развития общественных форм. – М. ; Л. , 1928. – 148 с.

Жаворонков Б. Н. Работа обществоведа : метод. очерки. М. ; Л. : ГИЗ, 1926. – 78 с.

Жаворонков Б. Н., Дзюбинский С. Н. Подвижная лаборатория по обществоведению. – М. ; Л. : Госиздат, 1925–1926.

Зинченко В. П. Живое знание. Психологическая педагогика : материалы к курсу лекций : учеб. пособ. для студ. вузов, обучающихся пед. спец. – Самара : Изд-во Сам. гос. пед. ун-та, 1998. – 296 с.

История и память : историческая культура Европы до начала нового времени / под ред. Л. П. Репиной. – М. : Кругъ, 2006. – 768 с.

Історія в школі / за заг. ред. А. О. Введенського. – К. : Рад. школа, 1949. – Вип. І. – 96 с.

Коваленский М. Н., Кривцов С., Мороховцев Е., Тарасов Н. Хрестоматия по истории классовой борьбы в России : учеб. пособ. для шк. I и II ст. – М. ; Л. : ГИЗ, 1923. – 440 с.

Королев Ф. Ф. Школьная система СССР в историческом освещении // Совет. педагогика. – 1957. – № 4. – С. 47–53.

Короткова М. Долгий путь идеи. Профильное историческое образование в России // История. – 2007. – № 6. – С. 21–35.

Краткий курс истории СССР : учеб. для 3 и 4 классов / под ред. проф. А. В. Шестакова ; одобрен Всесоюз. правительств. комис. – М. : Б.и., 1937. – 223 с., 9 вкл. л. портр. и красоч. карт.

Кулаков Г. В. Конституция СССР и образование съездов в схемах. – М. ; Л. : ГИЗ, 1927. – 96 с.

Левин М. А. Хозяйство СССР : хрестоматия. – М. ; Л., 1925. – 494 с.

Образы времени и исторические представления : Россия – Восток – Запад / под ред. Л. П. Репиной. – М.: Кругъ, 2010. – 962 с.

Петухова О. А. Историческое образование в российской школе в первые годы советской власти, 1917–1937 гг. : автореф. … канд. ист. наук : спец. 07.00.02 / Смолен. гос. пед. ин-т. – Брянск, 2004. – 24 с.

Письмо А. А. Введенского // Зайдель Г. С., Цвибак М. М. Классовый враг на историческом фронте. Доклады Г. Зайделя и М. Цвибака о Тарле и Платонове и их школах и прения на объединенном заседании Ин-та истории при ЛОКА и Ленингр. отд-ния О-ва историков-марксистов / Г. Зайдель, М. Цвибак ; Ленингр. отд-ние Ком. акад. Ин-т истории и О-во историков-марксистов. – М. ; Л. : ОГИЗ Гос. соц.-экон. изд-во, 1931. – С. 231–233.

Покровский М. Н. Русская история в самом сжатом очерке : учеб. пособ. для шк. I и II ст. В 2-х ч. – М. ; Л. : ГИЗ, 1923. – Ч. 1. – С. 251 с. ; 1926. – Ч. 2. – 360 с.

Професор Андрій Введенський : монографія / наук. ред. І. Н. Войцехівська. – К. : Видавн.-полігр. центр «Київський університет», 2013. – 176 с.

Савельева И. М., Полетаев А. В. Знание в прошлом : теория и история. – С.-Пб., 2003–2006. – Т. 1–2.
Сергеев В. С. История Европы XIX–XX вв. : учеб. пособ. для шк. I и II ст. – М. ; Л. : ГИЗ, 1926. – Ч. 1. – 395 с. ; 1927. – Ч. 2. – 375 с.

Тишков В. А. Новая историческая культура. – М. : Изд-во МГОУ, 2011. – 60 с.

Ферро М. Как рассказывают историю детям в разных странах мира : пер. с фран. – М. : Высш. шк., 1992. – 351 с.

Levi-Strauss C. La pensee sauvage. – Paris, 1962.

Державний архів міста Києва.

Центральний державний архів вищих органів влади та управління України.
Опубліковано
2017-06-09
Як цитувати
Бездрабко, В. (2017). Дидактичні досліди Андрія Введенського. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Історія України. Українознавство: історичні та філософські науки», 23, 138-150. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/uahistory/article/view/8620
Розділ
ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ БІОГРАФІСТИКИ