ВІРУСНО-ЕКОНОМІЧНІ ПРОБЛЕМИ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ

  • Борис Дмитрук Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова, вул. Нечуя-Левицького, 16, Черкаси, 18028, Україна https://orcid.org/0000-0002-6179-9923
  • Ія Чудаєва Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова, вул. Нечуя-Левицького, 16, Черкаси, 18028, Україна https://orcid.org/0000-0001-7759-2372
Ключові слова: пандемія коронавірусу, зниження рівня освіти, загроза країні

Анотація

В статті наведено дані оцінки експертів впливу пандемії коронавірусу на світову еконо­міку, прогноз сценарію поглиблення світової кризи у 2021 та 2022 роках. Аналізуються при­чини невдоволення студентів рівнем дистанційної освіти в провідних університетах світу під час коронавірусу, негативні наслідки впливу пандемії на процес навчання в Україні. Висвіт­люється позитивний досвід освіти Польщі. Акцентується увага на тому, що погіршення освіти – загроза не лише якості підготовки висококваліфікованих спеціалістів, а й країні в цілому. Наголошується увага на важливій ролі штучного інтелекту в освітній сфері. Анонсована ініці­атива Президента України В. Зеленського про необхідність створення президентського уні­верситету сучасної освіти і наукового центру – лідера стратегічних галузей розвитку держави.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Борис Дмитрук, Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова, вул. Нечуя-Левицького, 16, Черкаси, 18028, Україна

кандидат економічних наук, професор

Ія Чудаєва, Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова, вул. Нечуя-Левицького, 16, Черкаси, 18028, Україна

доктор економічних наук, професор

Посилання

Khadzhiradaeva, V. (2021). Fragile prognosis. Argumenty i fakty v Ukraine, 25, 10. (in Russian)

Khadzhiradaeva, V. (2021). Crisis of the century. Argumenty i fakty v Ukraine, 11, 10. (in Russian)

Ilchenko, V. R., & Guz, K. Zh. (2016). Only the educated are free. Ukrainian Pedagogical Journal, 3, 35. (in Ukrainian)

Andryushchenko, V. (2018). Face to school. Higher education of Ukraine, 4, 5. (in Ukrainian)

Mykhailova, V. (2021). 2020 forever changed higher education. Itogi nedeli, 1, 9. (in Russian)

Wirba, A. V. (2022). Transforming Cameroon into Knowledge-Based Economy (KBE): The Role of Education, Especially Higher Education. J Knowl Econ, 13, 1542–1572. doi: https://doi.org/10.1007/s13132-021-00776-z.

George, E. S. (2006). Positioning higher education for the knowledge based economy. High Educ, 52, 589–610. doi: https://doi.org/10.1007/s10734-005-0955-0.

Mittelstrass, J. (2001). New challenges to education and research in a global economy. Prospects, 31, 393–398. doi: https://doi.org/10.1007/BF03220079.

Zhao, Y. (2020). COVID-19 as a catalyst for educational change. Prospects, 49, 29–33. doi: https://doi.org/10.1007/s11125-020-09477-y.

Stanistreet, P., Elfert, M. & Atchoarena, D. (2020). Education in the age of COVID-19: Understanding the consequences. Int Rev Educ, 66, 627–633. doi: https://doi.org/10.1007/s11159-020-09880-9.

Tilak, J.B.G., & Kumar, A. G. (2022). Policy Changes in Global Higher Education: What Lessons Do We Learn from the COVID-19 Pandemic? High Educ Policy, 35, 610–628. doi: https://doi.org/10.1057/s41307-022-00266-0.

Johnson, N., Veletsianos, G., & Seaman, J. (2020). U.S. faculty and administrators’ experiences and approaches in the early weeks of the COVID-19 pandemic. Online Learning, 24(2), 6–21. doi: https://doi.org/10.24059/olj.v24i2.2285.

Ayebi-Arthur, K. (2017). E-learning, resilience and change in higher education: Helping a university cope after a natural disaster. E-Learning and Digital Media, 14(5), 259–274. doi: https://doi.org/10.1177/2042753017751712.

Czerniewicz, L., Trotter, H., & Haupt, G. (2019). Online teaching in response to student protests and campus shutdowns: Academics’ perspectives. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 16(1), 43. doi: https://doi.org/10.1186/s41239-019-0170-1.

Tarasenko, N. (2021). The current state of educational reform in Ukraine as a prerequisite for further transformations of the education system. Shliakhy rozvytku ukrainskoi nauky: suspilnyi dyskurs, 6, 9–18. Retrieved from http://nbuviap.gov.ua/images/nauka/2021/06nauka.pdf. (in Ukrainian)

Krasinskyi, V., & Shcherbyna, S. (2021). Sergij Shkarlet: There is no critical drop in quality in Ukrainian education. RBK-Ukrayina. Retrieved from https://www.rbc.ua/ukr/news/sergey-shkarlet-kachestvo-obrazovaniya-vremya-1621769057.html?fbclid=IwAR2z7H10133QDB5r86WywBO4srRLJD4CO7dDFSRKrhw_ezT0NSPZZbblUA4. (in Ukrainian)

Sikorskyi, P., & Kolodii, I. (2019). The quality of secondary education is the main factor of high-quality higher education. Vyshcha shkola, 4, 7–8. (in Ukrainian)

Dmytrenko, H. A., Oliinyk, O. L., & Onufriieva, L.O. (1996). Targeted management: measurement of the effectiveness of students' and teachers' activities. Kyiv: UIPKKKO. (in Ukrainian)

Shpak, Yu.(2019). Diploma in poverty. Argumenty i fakty v Ukraine, 5, 24. (in Russian)

Komisarenko, S. (2021). Ukraine is threatened with an intellectual catastrophe. Itogi nedeli, 26, 5. (in Russian)

Shutkevych, O. (2019). Without quality education, the national elite will not be formed. Den. Retrieved from https://m.day.kyiv.ua/uk/article/cuspilstvo/bez-yakisnoyi-osvity-nacionalna-elita-ne-sformuyetsya. (in Ukrainian)

Gor, A. (2021). Silicon Valley in Ukrainian: three main questions for the presidential university. Apostrof. Retrieved from https://apostrophe.ua/ua/article/society/2021-06-04/kremnievaya-dolina-po-ukrainski-tri-glavnyih-voprosa-k-prezidentskomu-universitetu/40016. (in Ukrainian)

Опубліковано
2022-07-10
Як цитувати
Дмитрук, Б., & Чудаєва, І. (2022). ВІРУСНО-ЕКОНОМІЧНІ ПРОБЛЕМИ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ. Соціальна економіка, (63), 31-40. https://doi.org/10.26565/2524-2547-2022-63-03
Розділ
ЕКОНОМІКА