ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА

  • Irina Gontareva Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-2242-378X
  • Dmitry Mangushev Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-8795-164X
  • Alina Zhdenovska Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: маркетинг, товарна політика, ефективність, товарообіг, конкурентоспроможність товару

Анотація

Важливим інструментом маркетингової діяльності підприємства є товарна політика. Економічна важливість полягає в тому, що вміле управління маркетинговою товарною політикою дозволить підприємству вижити в умовах жорсткої конкуренції і стати ефективним підприємством. З соціального боку управління асортиментом формує у споживачів смаки, генерує потреби, і, навпаки, смаки і потреби споживачів дуже впливають на маркетингову товарну політику.

Метою дослідження є обґрунтування показників ефективності оцінки маркетингової товарної політики підприємства.

Визначено, що при прийнятті рішень про розширення і скорочення товарної номенклатури необхідно відстежувати зміни зовнішніх (рівень конкуренції, попит, життєвий цикл товару) і внутрішніх (фінансово-економічних) показників, що визначають ефективність маркетингової товарної політики підприємства, як до, так і після прийняття рішення.

Обґрунтовано, що до показників, які крім свого прямого призначення також можуть застосовуватися для вирішення питання про розширення, а так само скорочення товарної номенклатури, відносяться: виручка від реалізації товарів і послуг, прибуток, рентабельність виробництва продукції, товарообіг, маржинальний дохід та конкурентоспроможність товару. Запропоновано методики визначення часткових та інтегрального показників оцінки ефективності маркетингової товарної політики підприємства, виділено особливості застосування для різних видів економічної діяльності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Aaker, D. (2002). Strategic market management. Saint Peterburg: Piter. (in Russian)

Gerasimyak, N. V. (2012). The main aspects of the formation of marketing product policy of enterprises. Bulletin of Khmelnytsky National University. Economic sciences, 1(2), 60-62. (in Ukrainian)

Golovatskaya, L. V. (2011). Commodity policy in the marketing management system. Scientific notes [of the Ukrainian Academy of Printing], 4(37), 111-116. (in Ukrainian)

Gretton, L. (2005). Living strategy. How to put people at the center of corporate problems. Dnepropetrovsk: Balance Club. (in Russian)

Derzhavska, A. V. (2018). Evaluation of the effectiveness of product strategy. Modern problems of economy and entrepreneurship, 22, 153-157. (in Ukrainian)

Hare, T. A., Tarlopov, I. O., & Pilipenko, O. O. (2006). Enterprise marketing management. Donetsk: Yugo-Vostok. (in Ukrainian)

Kislova, O. M. (2009). Multidimensional analysis of sociological information: essence, classical methods and intellectual technologies. Bulletin of VN Kharkiv National University Karazina, 881, 98-102. (in Ukrainian)

Komarnytsky, I. M., & Tsar, G. V. (2011). Theoretical principles of marketing management at the enterprise. Marketing and innovation management, 2(3), 116-120. (in Ukrainian)

Kravchuk, G. V. (2006). Regional marketing in the management system of economic processes. K.: National Aviation University. (in Ukrainian)

Krykavsky, E. (2007). Marketing product policy: textbook. Rivne: Publisher O. Zen. (in Ukrainian)

Kuzmin, O. E., & Petryshyn, N. Ya. (2008). Evaluation of economic efficiency of achieving strategies of machine-building enterprises. Finance of Ukraine, 9, 103-110. (in Ukrainian)

Makogon, Y. V., & Korzh, M. V. (2009). Marketing policy in the system of managing the competitiveness of industrial products: a monograph. Kramatorsk: DSEA. (in Ukrainian)

Mnykh, O. B. (2009). Marketing in the formation of the market value of the machine-building enterprise: theory and practice: a monograph. L.: Lviv Polytechnic University. (in Ukrainian)

Pavlenko, A. F., Voychak, A. V., Kardash, V. Ya., & Pilipchuk, V. P. (2005). Theory and practice of marketing in Ukraine: Monograph. K.: KNEU. (in Ukrainian)

Sytnytsky, M., Varava, Y. (2012). Strategic marketing planning of processes of promotion of innovative products on the market. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv, 136, 50-54. (in Ukrainian)

Usyk, S. P. (2011). Evaluation of the effectiveness of marketing activities of domestic enterprises. Economy and state, 5, 33-38. (in Ukrainian)

Yaremenko, S. S. (2012). Marketing communication activity of an industrial enterprise. Bulletin of the International Nobel Economic Forum, 1(5), 2, 441-448. (in Ukrainian)

Gontareva, I., Babenko, V., Yevtushenko, V., Voloshko, N., & Oliynyk, Y. (2020). Efficiency of Information Management and Analysis for Industrial Entrepreneurship. Journal of Information Technology Management, 12(3), 4-13. doi:10.22059/JITM.2020.76288.

Gontareva, I., Borovyk, M., Babenko, V., Perevozova, I., & Mokhnenko, A. (2019). Identification of efficiency factors for control over information and communication provision of sustainable development in higher education institutions. WSEAS Transactions on Environment and Development, 15, 593-604.

Perreault, W., Сannоn, J. P., & MсСarthy, E. J. (2009). Essentіals оf Marketіng (12th ed.). McGraw-Hill Education.

Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Gontareva, I., Mangushev, D., & Zhdenovska, A. (2020). ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА. Соціальна економіка, 1(60), 149-158. https://doi.org/10.26565/2524-2547-2020-60-14
Розділ
СТУДЕНТСЬКІ ДОСЛІДЖЕННЯ