Розробка комплексу концепції маркетинг-мікс 11Р на підприємствах готельно-ресторанного господарства

  • Oksana Davydova Харківський державний університет харчування та торгівлі, вул. Клочківська, 333, Харків, 61051, Україна https://orcid.org/0000-0003-3045-9464
Ключові слова: маркетинг, тактика, стратегія, концепція маркетинг-мікс, розвиток підприємств, конкурентоспроможність

Анотація

В статті розглянуто формування підходу щодо розробки комплексу концепції маркетинг-мікс 11P на підприємствах готельно-ресторанного господарства задля впровадження інноваційного інструментарію в управлінні розвитком підприємств в сучасних реаліях. Розглянуто елементи комплексу концепції маркетинг-мікс (Marketing Mix) «4Р», «7Р», «9Р». Проаналізовано елементи комплексу концепції маркетинг-мікс (Marketing Mix) та запропоновано впровадження ще двох компонент, які в сучасних динамічних умовах відіграють велику роль, а саме: Р10 – possibility – можливість та Р11 – position – позиція (позиція на ринку). Автором сформовано сутнісну характеристику поняття «можливість». Визначено, що саме можливість є одним із рушійних напрямів формування стратегічних планів інноваційного управління розвитком підприємств готельно-ресторанного господарства. З метою проведення оцінки позиції підприємств готельно-ресторанного господарства на ринку, виявлення їх переваг, можливостей та недоліків в порівнянні з конкурентами, запропоновано методику проведення порівняльної оцінки підприємств готельно-ресторанного господарства та основних конкурентів. Для партнерів, інвесторів, а також підприємців, які хотіли б вкласти капітал у розвиток підприємства готельно-ресторанного господарства, важливо знати надійність його діяльності з позиції одержання гарантованого доходу. Тому саме оцінка позиції підприємства на ринку надасть можливість підприємствам готельно-ресторанного господарства впроваджувати інноваційні заходи та мати тенденцію до розвитку. Розроблено модель формування елементів комплексу концепції маркетинг-мікс (Marketing Mix) 11Р, що дозволить керівництву підприємств готельно-ресторанного господарства формувати тактичні та стратегічні напрямки інноваційного управління розвитком підприємств, що надасть можливість задовольнити попит споживачів, розширити ринки, вийти на нові конкурентні ринки, отримати додатковий дохід.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Baibarak, Ye. V. (2013). The Importance Marketing in Tourism The Prospects for the Development the Tourist Industry in Ukraine: Regional Aspects [“Znachennia marketynhu v turyzmi”]. Perspektyvy rozvytku turystychnoi industrii v Ukraini: rehionalni aspekty : zbirnyk tez za materialamy Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf. Uman : VPTs “Vizavi”, pp. 163–165.

Budchenko, N. V. (2013). Peculiarities of marketing of tourist enterprises [“Osoblyvosti marketynhu turystychnykh pidpryiemstv”]. Perspektyvy rozvytku turystychnoi industrii v Ukraini: rehionalni aspekty : zbirnyk tez za materialamy Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf. – Uman : VPTs “Vizavi”, pp. 222–225.

Bunchak, O. (2013). Organization of marketing in the field of tourist services [“Orhanizatsiia marketynhu v sferi turystychnykh posluh”]. Orhanizatsiia diialnosti pidpryiemstv turystychnoi industrii v umovakh intehratsiinykh protsesiv : zbirnyk tez dopovidei Mizhn. nauk. -prakt. konf. Ternopil : TNEU, pp. 57–59.

Kudla, N. Ye. (2011). Marketing of tourism services [“Marketynh turystychnykh posluh”]. K. : Znannia.

Maievska, M. (2013). Marketing as a prerequisite for the success of the tourist enterprise [“Marketynh yak peredumova uspikhu turystychnoho pidpryiemstva”]. Orhanizatsiia diialnosti pidpryiemstv turystychnoi industrii v umovakh intehratsiinykh protsesiv : zbirnyk tez dopovidei Mizhn. nauk.-prakt. konf. Ternopil : TNEU, pp. 173–175.

Mokhova, Yu. A., Mokhov, H. A. (2009). Travel agency: where to start, how to succeed [“Turfyrma: s cheho nachat, kak preuspet”]. SPb. : Pyter.

Pravyk, Yu. M. (2008). Tourism Marketing [“Marketynh turyzmu”]. K. : Znannia.

Doyle, Ch. (2005). Collins internet-linked dictionary of marketing. Glasgow : HarperCollins Publishers.

Dev, C. S. & Schultz, D. E. (2005). A customer-focused approach can bring the current marketing mix into the 21 st century. Marketing Management, 14(1), pp. 18-24.

Lauterborn, R. (1990). New Marketing Litany: 4P Passes, C-Words Take Over. Advertising Age, October 1, p. 26.

Опубліковано
2018-11-26
Як цитувати
Davydova, O. (2018). Розробка комплексу концепції маркетинг-мікс 11Р на підприємствах готельно-ресторанного господарства. Соціальна економіка, 55, 89-96. https://doi.org/10.26565/2524-2547-2018-55-09
Розділ
СИСТЕМИ ТА МЕХАНІЗМИ УПРАВЛІННЯ Й АДМІНІСТРУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЮ ЕКОНОМІКОЮ