Особливості школярів, які утворюють «групу-лідер» в класах розвиваючого навчання

  • Євген Валентинович Заїка
Ключові слова: розвиваюче навчання, навчальний колектив, навчальна діяльність, група-лідерів, екстраверсія

Анотація

Описано психологічні особливості школярів 3-4-х класів, які утворюють «групу-лідер» - ядро   класного колективу, характерне для розвиваючого навчання за системою Ельконіна-Давидова та наявні більш ніж в половині таких класів. На основі опитувань вчителів, шкільних психологів і самих учнів, а також даних оцінки рівня сформованості навчальної діяльності, показано, що в «групу-лідер»  в більшості випадків входять хлопчики і дівчатка, що володіють вираженою екстраверсією, низькою тривожністю та високою якістю сформованості компонентів навчальної діяльності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Давыдов В.В. Проблемы развития обучения: Опыт теоретического и экспериментального психологического исследования / В.В. Давыдов. – М: Педагогика, 1986. – 240 с.

Дусавицкий А.К. Межличностные отношения в младшем школьном возрасте и их зависимость от способа обучения / А.К. Дусавицкий // Вопросы Психологии 1983. №1 с. 58-65.

Дусавицкий А.К. Группа-лидер как ядро учебного коллектива в развивающем обучении / А. К. Дусавицкий, Е. В. Заика // Практична психологія та соціальна робота 2013 №4 с. 21-24.

Дусавицкий А.К. Типология «групп-лидеров» в классах развивающего обучения / А.К. Дусавицкий, Е. В. Заика // Вісник Харківського. Національного Університету ім. В.Н. Каразіна Сер. Психологія. №1065 Х.,2013 с.139-143.

Дусавицкий О.К. Развиток особистості учня і вчителя у системі розвивального навчання / О.К. Дусавицкий, Е. В. Заика, І.О. Зуєва// Психологія і суспільство. 2012 №4 с. 147-153.

Заика Е.В. Структурно-уравновешенный подход к диагностике и простроению учебной деятельности / Е.В. Заика, В.В. Репкин, Г.В. Репкина// Вісник Харківського. Національного Університету ім. В.Н. Каразіна №959 Сер. Психологія Х., 2011 с. 34-41.

Заика Е.В. Учебная деятельность школьников: уровни форсированности ее компонентов / Е.В. Заика, В.В. Репкин, Г.В. Репкина / Практична психологія та соціальна робота. 2012 №1, с. 66-80; №2, с. 61-63.

Репкин В.В. Психология развивающего обучения/ В.В. Репкин, Н.В. Репкина. – Томск: Пеленг, 2003. – 205 с.

Репкин В.В. О системе психолого-педагогического мониторинга в построении учкбной деятельности / В.В. Репкин, Г.В. Репкина, Е. В. Заика // Вопр. Психологии 1995 №1 с. 13-24.

Репкина Г.В. Оценка уровня сформированности учебной деятельности: В помощь учителю начальніх классов/ Г.В. Репкина, Е. В. Заика. – Томск: Пеленг, 1993. – 63 с.
Опубліковано
2017-10-18
Цитовано
Як цитувати
Заїка, Є. В. (2017). Особливості школярів, які утворюють «групу-лідер» в класах розвиваючого навчання. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія Психологія, (62), 53-56. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/psychology/article/view/9413

Найбільш популярні статті цього автора (авторів)