Співвідношення рефлексивності, емоційного інтелекту та професійної самоідентифікації у старших школярів

  • Євген Валентинович Заїка
  • В’ячеслав Володимирович Сервінській
Ключові слова: рефлексивність особистості, емоційний інтелект, професійна самоідентифікація, структура особистості, старший підлітковий вік, молодший юнацький вік

Анотація

Розглядаються особливості особистісного розвитку старших школярів при переході від старшого підліткового віку до молодшого юнацького. Досліджені показники особистості за методикою дослідження рефлективності Карпова, методики М. Холла на визначення рівня емоційного інтелекту та теста Дж. Голланда на визначення професійного типу особистості. Показано, що гендерні та вікові відмінності між цими якостями, в цілому, невеликі. Виявлено дві різні тенденції формування співвідношень цих якостей: у дівчат – віз загальної малозв’язаності до більшої зв’язаності. А у хлопців розвиток іде від суперечливої структури (наявність і негативних, і позитивних кореляцій) до структури з малою кількістю зв’язків.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Карпов А.В. Рефлексивность как психическое свойство и методика ее диагностики / А.В. Карпов // Психологический журнал. 2003. Т. 24. № 5. С. 45-57.

Ильин Е. П. Эмоции и чувства / Е.П. Ильин. - СПб: Питер, 2001. - 752 с: ил. - (Серия «Мастера психологии»).

Карпов А.В. Психология рефлексивных механизмов деятельности / А.В. Карпов. — М.: Изд-во Института психологии РАН, 2004. — 424 с.

Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти [Текст] : П78 зб. наук. праць / за ред. Л.Л. Товажнянського, О.Г. Романовського. – Вип. 45 (49). Ч. 1 – Харків : НТУ «ХПІ», 2016. – 394 с.

Резапкина Г.В. Психология и выбор профессии: программа предпрофильной подготовки. Учебно–методическое пособие для психологов и педагогов/ Г.В. Резапкина. — М.: Генезис, 2005. — 208 с., ил.

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинштейн. — СПб.: Питер, 2002. — 720 с.

Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис/ Э. Эриксон. – М.: Прогресс, 1996. – 344с.

Boyatzis, R. Clustering competence in emotional intelligence: insights from the emotional competence inventory (ECI). In R. Bar-On & J.D.A. Parker (eds.): Handbook of emotional intelligence / R. Boyatzis, D. Goleman, & K. Rhee. – San Francisco: Jossey-Bass, 2000. p. 343–362

Norman H. N. The I/ H.N. Norman - Yale University Press, 1985.

Mayer, J.D Emotional intelligence as a standard intelligence. Emotion/ J.D. Mayer, P. Salovey, D.L. Caruso, G. Sitarenios, 2001. p. 232–242.

Petrides, K.V. On the dimensional structure of emotional intelligence. Personality and Individual Differences/ K.V. Petrides, A. Furnham, 2000. p. 313–320.

Reardon R.C Holland›s Theory and Career Assesment // Journal of Vocational Behavior/ R.C. Reardon, J.G. Lenz, 1999. p. 102-113.
Опубліковано
2017-10-18
Цитовано
Як цитувати
Заїка, Є. В., & Сервінській, В. В. (2017). Співвідношення рефлексивності, емоційного інтелекту та професійної самоідентифікації у старших школярів. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія Психологія, (62), 48-52. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/psychology/article/view/9412

Найбільш популярні статті цього автора (авторів)