Фактори соціально-психологічної адаптації до навчання в закладах вищої освіти в студентів з обмеженими можливостями здоров’я

  • Олена В. Гуляєва Кафедра прикладної психології, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Харків, Україна https://orcid.org/0000-0001-6134-3726
  • Олена В. Милославська Кафедра прикладної психології, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-9448-0193
  • Сергій Богдановський Кафедра прикладної психології, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Харків, Україна https://orcid.org/0009-0001-6341-6279
Ключові слова: соціально-психологічна адаптація, соціально-комунікативні компетентності, мотиви навчання, емоційні бар’єри, студенти з обмеженими можливостями здоров’я

Анотація

У статті представлені результати дослідження, присвяченого визначенню соціально-психологічних особливостей студентів з обмеженими можливостями здоров’я, що впливають на успішність процесу адаптації до навчання у закладах вищої освіти, а також визначено факторну структуру соціально-психологічної адаптації до навчання студентів цієї категорії. Порівнювались дві групи досліджуваних – адаптовані та дезадаптовані студенти. В результаті дослідження було встановлене, що адаптовані студенти з обмеженими можливостями здоров’я характеризуються сформованими соціально-комунікативними компетентностями, орієнтацією на професійне зростання та успіх у кар’єрних досягнень у майбутньому на тлі значного зниження інтелектуально-пізнавальних мотивів, що виражаються в прагненні до знань та оволодіння майбутньою професією. Факторна структура соціально-психологічної адаптації групи адаптованих студентів з обмеженими можливостями здоров’я являє собою адекватно розвинений особистісно-комунікативний потенціал, асимілятивне пристосування до навчальної групи з метою подолання екзистенційних потреб та специфічність прояву активності, спрямованої на підтримку Я-концептуальної цілісності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1
Опубліковано
2023-12-29
Цитовано
Як цитувати
Гуляєва, О. В., Милославська, О. В., & Богдановський, С. (2023). Фактори соціально-психологічної адаптації до навчання в закладах вищої освіти в студентів з обмеженими можливостями здоров’я. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія Психологія, (75), 4. https://doi.org/10.26565/2225-7756-2023-75-04