Зв'язок прокрастинації та особистісної зрілості у студентів старших курсів

  • Юлія Азгатівна Гімаєва Кафедра загальної психології Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, Харків, Україна. https://orcid.org/0000-0002-4366-307X
  • Анастасія О. Родіна Факультет психології Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, Харків, Україна
Ключові слова: ірраціональна прокрастинація, самоактуалізація, особистісна зрілість, студенти старших курсів, чоловіки, жінки, кореляції

Анотація

У статті подане дослідження зв’язку між особистісної зрілості з прокрастинацією в молодих чоловіків та жінок, що є студентами старших курсів. З’ясовано, що в половини чоловіків та 42 % жінок ірраціональна прокрастинація виражена на середньому рівні. Майже третина жінок і чоловіків мають середньо-високий та високий рівень прояву прокрастинації Молоді люди у середньому досягли задовільного загального рівня особистісної зрілості. Сумарно 86 % відсотків молодих чоловіків досягли прийнятного рівня особистісної зрілості (задовільного разом з високим), серед жінок така частка становить приблизно дві третини. Однак і частка студентів з незадовільним рівнем особистісної зрілості є відносно великою, серед жінок їх третина. Мотивація досягнення в чоловіків і почуття громадянського обов’язку в жінок представлені на рівні ближчому до високого. Отримані зворотні кореляції між ірраціональною прокрастинацією та рисами самоактуалізації як ознаки особистісної зрілості. Існують як спільні для чоловіків та жінок кореляції, так і специфічні. У цілому в студентів більша прокрастинація пов’язана з обмеженою орієнтацією на цінності самоактуалізації та слабкою синергією. В жінок ірраціональна прокрастинація зворотно пов’язана  з автономністю від зовнішніх впливів, гнучкістю поведінки, сенситивністю до себе, синергію. В чоловіків прокрастинація зворотно пов’язана  з самокерованістю.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1
Опубліковано
2023-12-29
Цитовано
Як цитувати
Гімаєва, Ю. А., & Родіна, А. О. (2023). Зв’язок прокрастинації та особистісної зрілості у студентів старших курсів. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія Психологія, (75), 1. https://doi.org/10.26565/2225-7756-2023-75-01