Уявлення про поняття «кохання» молодих жінок і чоловіків
Анотація
У статті представлені результати емпіричного дослідження, присвяченого вивченню особливостей уявлень про поняття кохання у молодих жінок і чоловіків. Вибірку дослідження склали 63 людини віком від 18 до 22. Проведене дослідження дозволило виявити різницю в уявленнях одружених і неодружених чоловіків про кохання, а також встановити зв’язок між когнітивним та мотиваційним компонентами у чоловіків та жінок, що знаходяться у шлюбі. Отримані результати мають теоретичний інтерес і практичну значущість для проведення подальших досліджень почуття кохання в психотерапевтичних практиках, для побудови різноманітних психологічних тренінгів.
Завантаження
Посилання
Список посилань
Екимчик, О.А. (2011). Результаты адаптации методики «Треугольная шкала любви» Р. Стернберга. Вестник Костромского гос. университета имени Н.А. Некрасова. Серия Педагогика. Психология. Социальная работа. Ювенология. Социокинетика, 17(4), 216–221.
Куликов, Л.В. (Ред.). (2009). Психология личности в трудах отечественных психологов. Санкт Петербург: Питер. https://www.twirpx.com/file/121320/
Макарова, Е.Ю. & Цветкова, Н.А. (2014). Гендерные особенности представлений о любви в юношеском возрасте. Журнал Теория и практика общественного развития, 21, 318-322. https://www.elibrary.ru/item.asp?id=23049667
Перминова, И.В. (2017). Представления о любви и удовлетворенность жизнью и браком супругов. Научно-методический электронный журнал «Концепт», 6. http://e-kon-cept.ru/2017/170133.htm.
Петровский, А.В. (1991). Трехфакторная модель значимого другого. Вопросы психологии, 1, 7-18. http://www.voppsy.ru/issues/1991/911/911007.htm
Реан, А.А. (Ред.). (2017). Психология личности в трудах зарубежных психологов. Санкт Петербург: Питер, 286. https://library.bntu.by/rean-psihologiya-lichnosti
Рибалка, В.В. (2018). Почуття любові – духовна основа гуманістичної психології та педагогіки у працях Г.І. Челпанова, Я. Корчака, В.О. Сухомлинського, І.А. Зязюна, С.Д. Максименка та інших вітчизняних і зарубіжних вчених. Рибалка, В.В., Самодрин, А.П (Ред.). Школа – духовний осередок розвитку особистості, місцевої громади та держави. К.: Талком. http://ipood.com.ua/data/NDR/Psyhology/2018_Rybalka.pdf
Сотникова, А.Ю. (2013). Безответная любовь как причина психологических расстройств у подростков. Концепт, 8, 1-8. http://e-koncept.ru/2013/13164.htm
Фрейд, З. (2016). Психология масс и анализ человеческого «Я». М.: Азбука.
Эйдемиллер, Э.Г. & Юстицкис, В.В. (2008). Психология и психотерапия семьи. Санкт Петербург: Питер. https://www.studmed.ru/view/eydemiller-eg-yustickis-v-psihologiya-i-psihoterapiya-semi_50b47ab3758.html
Эриксон, Э. (1996). Детство и общество. Санкт Петербург: Ленато, ACT.
Hendrick, S.S. (1997). Love and Satisfaction. Satisfaction in close relationships. New York: Guilford Press, 57–78.
Sternberg, R. J. (1994). Love is a story. The General Psychologist, 30(1), 111.
References
Ekimchik, O.A. (2011). The results of adaptation of the methodology "Triangular scale of love" by R. Sternberg. Vestnik Kostromskogo gos. universiteta imeni N.A. Nekrasova. Seriya Pedagogika. Psihologiya. Sotsialnaya rabota. Yuvenologiya. Sotsiokinetika, 17(4), 216–221.
Makarova, E.Yu. & Tsvetkova, N.A. (2014). Gender characteristics of ideas about love in adolescence. Zhurnal Teoriya i praktika obschestvennogo razvitiya, 21, 318-322. https://www.elibrary.ru/item.asp?id=23049667
Perminova, I.V. (2017). Ideas of love and satisfaction with life and marriage of spouses. Nauchno-metodicheskiy elektronnyiy zhurnal «Kontsept», 6. http://e-kon-cept.ru/2017/170133.htm.
Petrovskiy, A.V. (1991). Three-factor model of the significant other. Voprosyi psihologii, 1, 7-18. http://www.voppsy.ru/issues/1991/911/911007.htm
Rean, A.A. (Red.). (2017). Personality psychology in the works of foreign psychologists. Sankt Peterburg: Piter. https://library.bntu.by/rean-psihologiya-lichnosti
Kulikov, L.V. (Red.). (2009). Psychology of personality in the works of domestic psychologists. Sankt Peterburg: Piter. https://www.twirpx.com/file/121320/
Ribalka, V.V. (2018). The feeling of love is the spiritual basis of humanistic psychology and pedagogy in the works of GI Chelpanov, Y. Korchak, VO Sukhomlinsky, IA Zyazyun, SD Maksimenko and other domestic and foreign scientists. Ribalka, V.V., Samodrin, A.P (Red.). Shkola – duhovniy oseredok rozvitku osobistostі, mіstsevoyi gromadi ta derzhavi. K.: Talkom. http://ipood.com.ua/data/NDR/Psyhology/2018_Rybalka.pdf
Sotnikova, A.Yu. (2013). Unrequited love as a cause of psychological disorders in adolescents. Kontsept, 8, 1-8. http://e-koncept.ru/2013/13164.htm
Freyd, Z. (2016). Mass psychology and analysis of the human self. M.: Azbuka.
Eydemiller, E.G. & Yustitskis, V.V. (2008). Psychology and psychotherapy family. Sankt Peterburg: Piter. https://www.studmed.ru/view/eydemiller-eg-yustickis-v-psihologiya-i-psihoterapiya-semi_50b47ab3758.html
Erikson, E. (1996). Childhood and society. SPb.: Lenato, ACT.
Hendrick, S.S. (1997). Love and Satisfaction. Satisfaction in close relationships. New York: Guilford Press, 57–78.
Sternberg, R. J. (1994). Love is a story. The General Psychologist, 30 1), 111.