Методика діагностики міжособистісних стосунків куратора та студентів

  • Світлана Германівна Яновська старший викладач кафедри прикладної психології Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 6, Харків, Україна, 61022 http://orcid.org/0000-0002-5439-5269
  • Римма Леонардівна Туренко старший викладач кафедри англійської мови Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 6, Харків, Україна, 61022
  • Сергій Сергійович Махновський старший викладач кафедри педагогіки Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 6, Харків, Україна, 61022
  • Лілія Миколаївна Зотова доцент кафедри прикладної психології Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 6, Харків, Україна, 61022 http://orcid.org/0000-0001-8568-148X
  • Людмила Олександрівна Базилевська студентка факультету психології Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, пл. Свободы, 6, Харьков, Украина, 61022
Ключові слова: куратор, студенти, міжособистісна взаємодія

Анотація

Пропонується авторська методика для вивчення міжособистісних стосунків кураторів та студентів. За допомогою методики визначається тип ставлення до куратора в самооцінці та взаємооцінці. Методика сконструйована за типом шкали Лайкерта.

Виділено шкали, які визначають тип ставлення до куратора. Міжособистісні стосунки куратора та студентів аналізується у трьох вимірному просторі, який створений осями: розуміння та демократичність – непорозуміння та деспотичність; уважність та передбачливість – неуважність та недалекоглядність; дієвість, ефективна командна робота – пасивність, непродуктивність командної роботи. Методику можна використовувати для оцінки поведінки куратора в оцінці студентами (зі сторони), для самооцінки куратора та опису ідеального куратора.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Буяльська, Т. Б., Прищак, М. Д., & Мацко, Л. А. (2010). Робота кураторів академічних груп у вищому навчальному закладі. Вінниця: ВНТУ. http://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/9316
Буянова, Г. В. (2014). Обязанности куратора академической группы в нормативных документах вузов. Современные проблемы науки и образования, 6, 23-45. URL: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=16691
Васильева, Л. М. (2011). Профессиональная деятельность кураторов студенческой группы в колледже. URL: https://superinf.ru/view_helpstud.php?id=1608.
Васильєва, М. О. (2014). Роль та значення куратора в організації виховної роботи у вищій школі. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, 42(43). URL: http://library.uipa.edu.ua/images/data/zbirnik/42-43/44.pdf..
Василюк, Ф. Е. (1984). Психология переживания. М.: МГУ. URL: http://psychlib.ru/mgppu/vas/vas-001-.htm#$p1
Гетьман, І. А. (2008). Місце і роль куратора в навчально-виховному процесі вищого технічного навчального закладу. Вісник Черкаського університету. Серія педагогіні науки. Черкаси, 125, 159-163.
Желябіна, Н. К. (2007). Інноваційні комунікативні технології в роботі куратора академічної групи. Методичні рекомендації. Запоріжжя: ЗДІА, 45-66. URL: http://www.zgia.zp.ua/gazeta/OVO_inovacii_kurator.pdf
Жукова, С. Ю. & Голенова, И. А. (2017). Роль куратора в профессиональном и культурном становлении студентов медицинского университета. Достижения фундаментальной, клинической медицины и фармации. Материалы 72-й научн. сес. сотр. ун-та, 25-26 янв. Витебск: ВГМУ, 375-377. URL: http://elib.vsmu.by/handle/123/12373
Ільченко, А. А. (2017). Роль куратора академічної групи у вищому навчальному закладі. Актуальні проблеми вищої педагогічної освіти. Серія Педагогічні науки,.144, 45-48. URL: http://VchdpuP_2017_144_13.pdf
Карташова, Е. А. & Шаповал, Г. Н. (2018). Профессиональное кураторство как неотъемлемая часть профессионального педагогического мастерства. Проблемы взаимодействия науки и общества, сборник статей Международной научно - практической конференции. Новосибирск: «Автерна». 185–189. URL: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=32511315
Омельченко, С. (2007). Куратор академічної групи – домінуюча фігура у процесі формування здорового способу життя студентської молоді. Гуманізація навч.-вих. процесу. Слов’янськ: СДПУ, 34,. 40-45.
Орлов, А. Б. (1995). Личность и сущность: внешнее и внутреннее Я человека. Вопросы психологии, 2, 5-19. http://www.voppsy.ru/issues/1995/952/952005.htm
Підбуцька, Н. В. (2011). Куратор у навчально-виховному процесі ВНЗ. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 27, 450-454. URL: http://Sitimn_2011_27_89%20(3).pdf
Резніченко, О. М. (2013). Умови ефективної позааудиторної роботи куратора у вищих технічних навчальних закладах. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, Х.: УІПА. URL: http://hdl.handle.net/123456789/3152
Романова, С. В. (2006). Організаційно-виховна робота куратора академічної групи у вищих технічних навчальних закладах (Автореф. дис. канд. пед. наук). Східноукраїнський національний ун-т ім. Володимира Даля, Луганськ.
Хриков, Є. М. (2002). Методичні рекомендації до роботи куратора студентської групи вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації. Луганськ: Луганський педагогічний ун-т ім. Тараса Шевченка.
Шакуров, Р. Х. (1995). Психология руководства педагогическим коллективом: Учебное пособие для педвузов. М.: ИЧП Изд-во Магистр.
Школьна, М. (2017). До питання готовності кураторів студентських груп до виховання соціальної зрілості у студентів аграрних коледжів. Молодь і ринок, 7(150), 165–169. URL: Mir_2017_7_32.pdf

Яновська, С.Г., Базилевська, Л.О. & Туренко, Р.Л. (2020). From Curatoring to Tutor: Features of Students’ Imagination. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна Серія Психологія, 67, 69–74. DOI: https://doi.org/10.26565/2225-7756-2019-67-10
Baruch, A. F., Gadot, R. (2018) Preservice Teachers Insights from a Social Curation Experience. 12th International Technology, Education and Development Conference (Inted). Valencia, Spain. S. 1658-1663.
Condie, J.M. Ayodele, I., Chowdhury, S., Powe, S., Cooper, A.M. (2018) Personalizing Twitter Communication: an Evaluation of 'Rotation-Curation' for Enhancing Social Media Engagement Within Higher Education. Journal of Marketing for Higher Education, Т: 28, V 2. S. 192-209. https:// doi.org/ 10.1080/08841241.2018.1453910
Sharok, V. (2018) Role of Socio-Psychological Factors of Satisfaction with Education in the Quality Assessment of University. International Journal for Quality Research, Т: 12, V 2. S. 281-296. https:// doi.org/ 10.18421/IJQR12.02-01
Tsybulsky, D. (2020) Digital Curation for Promoting Personalized Learning: a Study of Secondary-School Science Students’ Learning Experiences. Journal of Research on Technology in Education, T 52, V 3. S. 429-440. https:// doi.org/ 10.1080/15391523.2020.1728447
Опубліковано
2020-11-18
Цитовано
Як цитувати
Яновська, С. Г., Туренко, Р. Л., Махновський, С. С., Зотова, Л. М., & Базилевська, Л. О. (2020). Методика діагностики міжособистісних стосунків куратора та студентів. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія Психологія, (68), 62-68. https://doi.org/10.26565/2225-7756-2020-68-09