Відкритість досвіду та саморегуляція поведінки в структурі особистого компоненту індивідуального досвіду

  • Павло Олександрович Севост`янов Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна. М. Харків, пл. Свободи, 4 http://orcid.org/0000-0003-3461-9920
Ключові слова: індивідуальний досвід, особистісний компонент індивідуального досвіду, відкритість досвіду, саморегуляція, студенти

Анотація

У статті коротко розглянуті етапи вивчення індивідуального досвіду, наведені сучасні моделі структурної організації індивідуального досвіду. Розглянуто окремі компоненти досвіду, наведені короткі характеристики кожного з компонентів. Зроблено акцент на дослідженнях в рамках трехфакторной моделі індивідуального досвіду А.Н. Лактіонова, в якій виділено особистісний, соціальний та мнемічний компоненти. Розглянуто динамічні аспекти взаємодії підструктур індивідуального досвіду. Коротко наведені результати попереднього аналізу, присвяченого проблемі вивчення особистісного компоненту індивідуального досвіду: описані результати дослідження відкритості досвіду з ціннісними і смисложиттєвими орієнтаціями. Розглянуто дослідження, присвячене Я-концепції в структурі особистісного компоненту індивідуального досвіду.

Безпосередньо в рамках предмета статті розглянуті поняття відкритості досвіду і саморегуляції, і обґрунтовано акцентування дослідницького уваги на них. Описано дослідження, присвячене вивченню відкритості досвіду і саморегуляції в структурі особистісного компоненту індивідуального досвіду, в рамках якого аналізувалися особливості взаємозв’язку даних феноменів. В ході дослідження на вибірці з 154 студентів було виявлено, що зв’язок між відкритістю досвіду і таким стилем саморегуляції поведінки, як програмування, відсутня. При цьому, були виявлені міцні взаємозв’язки відкритості досвіду з такими показниками саморегуляції, як планування, моделювання, оцінка результатів, гнучкість, самостійність, а також - із загальним рівнем саморегуляції.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.). (2004). Handbook of self-regulation: Research, theory, and applications. New York: Guilford Press.

Higgins, E. T. (1996). The “self digest”: Self-knowledge serving self-regulatory functions. Journal of Personality and Social Psychology, 71, 1062-1083.

Laktionov A. N. (1998). The Coordinates of individual experience. Kharkov: Business-Inform, 1998. - 492 p. [In Russian].

Laktionov, O. M. (2000). Structural and dynamic organization of individual experience. dis ... Doctor of Psychological Sciences: 19.00.01. K. - 374 p. [In Ukrainian].

Sevostianov P. (2018). The Self-concept in the Personal Component of Individual Experience Structure. Visnik of V. N. Karazin Kharkiv National University; A Series of «Psychology», 64, 51-55.

Sevostianov P. O. (2011) The relationship of value orientations and openness to the experience of students. Visnik of V. N. Karazin Kharkiv National University; A Series of «Psychology», 45, 259-261. [In Russian].

Sevostianov P. O. (2018) The Relationship Between the Openness of Experience and the Semantic-life Orientation of Students. Visnik of V. N. Karazin Kharkiv National University; A Series of «Psychology», 63, 12-16. [In Ukrainian].

Shvalb Yu. M. (2005). Psychological Forms of Life Experience Fixation. Actual problems of psychology: Psychological hermeneutics. N.V. Chepeva. (Ed.). K .: Milenium, 2 (3), 14-20. [In Russian].
Опубліковано
2019-01-18
Цитовано
Як цитувати
Севост`яновП. О. (2019). Відкритість досвіду та саморегуляція поведінки в структурі особистого компоненту індивідуального досвіду. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Психологія», (65), 42-45. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/psychology/article/view/12237