ІНФОРМАЦІЙНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА НОВА ГЛОБАЛЬНА ЕТИКА

  • Іван Толстов Український державний університет залізничного транспорту https://orcid.org/0000-0001-5511-1670
  • Вадим Даніл’ян Український державний університет залізничного транспорту https://orcid.org/0000-0003-3469-9887
Ключові слова: інформаційне суспільство, глобалізація, етика, креативний клас, покоління Z, комунікація

Анотація

Стаття присвячена аналізу соціокультурних та етичних змін, які відбуваються у сучасному інформаційному суспільстві під впливом процесів глобалізації. Головною метою дослідження виступає аналіз культурних трансформацій у сфері етики інформаційного суспільства. Аналізуючи ці зміни, автори використовують теоретичні концепції провідних дослідників інформаційного суспільства та етики: Д. Белла, Ж. Бодріяра, М. Кастельса, Р. Флориди та ін.

Стаття фокусується на змінах, що орієнтовані не лише на технологічні аспекти та зростання обсягів інформації, але й на складні аспекти людської взаємодії – здатності створювати та передавати етичні цінності від покоління до покоління з урахуванням екзистенціальних пріоритетів і моральних норм.

Автори розглядають інформаційне суспільство як нову соціокультурну реальність, яка потребує створення нової глобальної етики. Така етика повинна враховувати світовий досвід у сфері моралі та потреби демократизації інформаційного суспільства.

Основний акцент статті спрямований на інтерактивну, мережеву комунікацію як ключовий елемент спілкування, різноманітні форми суспільного діалогу та методи демократизації суспільних відносин за допомогою нових технологій. В контексті цього, автори висвітлюють значущість покоління Z як нового креативного класу в інформаційному суспільстві, як суб’єкта глобальної етики. Це покоління володіє новими комунікативними навичками й здатністю пропонувати нові стратегії та форми етичної поведінки для адаптації в мінливому інформаційному суспільстві.

У висновках статті автори підкреслюють, що нова глобальна етика потребує таких норм, які б змогли підпорядкувати національні, партикулярні цінності глобальним універсальним етичним цінностям, включаючи екологічні, гуманістичні й людиноцентричні, та забезпечити їхню доступність через демократизацію інформаційного суспільства. Методологічною основою такої етики може слугувати кантіанство, яке сприятиме гармонізації взаємодії між поколіннями у контексті розвитку інформаційного суспільства.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Іван Толстов, Український державний університет залізничного транспорту

Толстов Іван Вікторович

кандидат філософських наук, доцент

завідувач кафедри філософії та соціології

Український державний університет залізничного транспорту

майдан Фейєрбаха 7, Харків, 61050, Україна

Вадим Даніл’ян, Український державний університет залізничного транспорту

Даніл’ян Вадим Олегович

кандидат філософських наук,

доцент кафедри філософії та соціології

Український державний університет залізничного транспорту

майдан Фейєрбаха 7, Харків, 61050, Україна

Посилання

Baudrillard, J. (2016). The consumer society: Myths and structures. Sage. (In English).
Bauman, Z. (2013). Liquid modernity. John Wiley & Sons. (In English)
Bauman, Z. (2013). The individualized society. John Wiley & Sons. (In English).
Beck, U. (1992). Society of risk: on the way to another Modern. (Theory, Culture & Society Series). Sage Publication. (In English).
Beck, U. (2005). Power in the global age: A new global political economy. Polity. (In English).
Bell, D. (2020). Post-industrial society. In The information society reader (pp. 86-102). Routledge. (In English).
Bronnimann, A. (2017). Generation Z: Independent Study; Executive Summary. Montreux: Swiss Education Group. (In English).
Castells, M. (2002). The Internet galaxy: Reflections on the Internet, business, and society. Oxford University Press, USA. (In English).
Florida, R. (2002). The rise of the creative class. New York: Basic books. (In English).
Giddens, E. (2004). Unrestrained world. How globalization is transforming our lives. Kyiv: Alterpress. (In Ukrainian).
Kant, I. (2006). Kant: anthropology from a pragmatic point of view. Cambridge University Press. (In English).
Shapoval, V. M., & Tolstov, I. V. (2021). Quo Vadis: anthropological dimension of the modern civilization crisis. (In English).
Strauss, W., & Howe, N. (2009). The fourth turning: What the cycles of history tell us about America's next rendezvous with destiny. Crown. (In English).
Опубліковано
2023-06-26
Цитовано
Як цитувати
Толстов, І., & Даніл’ян, В. (2023). ІНФОРМАЦІЙНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА НОВА ГЛОБАЛЬНА ЕТИКА. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філософія. Філософські перипетії», (68), 39-44. https://doi.org/10.26565/2226-0994-2023-68-4
Номер
Розділ
Статті