Особливості хештегів-закликів періоду Революції Гідності

  • Катерина Вячеславівна Сопіна Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-8764-7418
Ключові слова: заклики, графіка хештегів, синтаксис хештегів-закликів, соціальні мережі, революційна комунікація, комунікація в соціальних мережах, Євромайдан

Анотація

У статті розглянуто особливості хештегів-закликів, що функціонували в соціальних мережах «Facebook» і «Twitter» у період Євромайдану. Визначено роль хештегів у часи революцій, зауважено, що хештеги допомагають революціонерам без цензури розповсюдити інформацію серед співвітчизників і світової спільноти, привернути увагу світових ЗМІ й закликати людей підтримати та приєднатися. Розглянуто синтаксичні особливості хештегів-закликів, указано, що в переважній більшості такі хештеги розташовані наприкінці допису, хоча є і такі, які розташовані в середині посту. Окремо зазначено і про публікації, що складаються з одних хештегів, серед яких наявні й хештеги-заклики. Вивчаючи хештеги-заклики як речення, авторка виділила такі їх типи: прості й складні, двоскладні та односкладні, поширені й непоширені, повні та неповні, ускладнені й неускладнені. До того ж, зауважено, що хештеги-заклики мають спонукальну модальність. Говорячи про особливості графіки хештегів-закликів, авторка вказує на різне написання однакових слів задля створення різного візуального ефекту. У зв’язку з тим, що в хештегах не можуть використовуватися прогалини, адресанти писали речення одним словом, а задля візуального відокремлення слів виділяли початок слова великою літерою або розмежовували слова за допомогою нижньої риски. Крім того, увагу зосереджено на знаках пунктуації та апострофах: їх автори дописів не використовували, адже вони «розривають» слова, після чого висловлювання перестає бути єдиним хештегом. З метою поширення хештегів-закликів не тільки в українськомовному просторі, а й серед світової аудиторії адресанти публікували хештеги-заклики як українською, так і англійською мовами, при цьому частотнішим залишається вживання хештегів-закликів українською мовою.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Катерина Вячеславівна Сопіна, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

аспірантка кафедри україніьсокї мови філологічного факультету

Посилання

Areshenkov, Yu. O. (2005). Syntaksys suchasnoyi ukrayins`koyi movy: navchal`nyj posibnyk dlya studentiv fakul`tetu ukrayins`koyi filologiyi. Kryvyj Rig: KrDPU, 88.

Baranov, A. N. (2007). Lingvisticheskaja jekspertiza teksta: teorija i praktika: Uchebnoe posobie. Moskva: Flinta: Nauka, 592.

Galjamina, Ju. E. (2014). Lingvisticheskij analiz heshtegov Tvittera. Sovremennyj russkij jazyk v internete. Moscow: Jazyki slavjanskoj kul'tury, 13–23.

Davydyuk, N. O. (2016). Gra u slova ta zi slovamy: politychni ocinni xeshtegy u franczuz`komu Tvitter-dyskursi (na prykladi xeshtegovysvitlennya peredvyborchoyi kampaniyi u Franciyi u 2014 roci). Naukovyj visnyk Mizhnarodnogo gumanitarnogo universytetu. Seriya: Filologiya, 24 (2), 17–20.

Davydyuk, N. O. (2017). Funkcional`nyj potencial xeshtegiv. Visnyk Kyyivs`kogo nacional`nogo lingvistychnogo universytetu. Seriya: Filologiya, 20, № 1, 32–44.

Singer, P. W., Brooking, E. T. (2019). LikeWar. The Weaponization of Social Media. Kharkiv: Knyzhkovy`j Klub “Klub Simejnogo Dozvillya”.

Slovnyk ukrayins`koyi movy online. Tomy 1-10 (A-ÓBMIL`). URL: https://services.ulif.org.ua/expl/Entry/index?wordid=1&page=0 (data zvernennia: 18.11.2020).

Teslenko, N. O. (2020). Xeshteg: movnyj fenomen i marker poshukovoyi systemy. Vcheni zapysky Tavrijs`kogo nacional`nogo universytetu imeni V. I. Vernads`kogo. Seriya: Filologiya. Social`ni komunikaciyi, 31 (70), № 1, 1, 135–141.

Bastos, B., Raimundo, R., Travitzki, R. (2013). Gatekeeping Twitter: Message diffusion in political hashtags. Media, Culture & Society. Vol. 35 (2). P. 260–270. URL: https://openaccess.city.ac.uk/id/eprint/16384/1/ (data zvernennia: 18.11.2020).

Papacharissi, Z., Oliveira, M. de F. (2012). Affective new and networked publics: The rhythms of news storytelling on #Egypt. Journal of Communication, 62, 266–282

Rauschnabel, P. A., Sheldon, P., Herzfeldt, E. (2019). What motivates users to hashtag on social media? Psychol. Mark. P. 1–16. DOI: https://doi.org/10.1002/mar.21191.

Wang, R., Liu, W., Gao, S. (2016). Hashtags and information virality in networked social movement: Examining hashtag co‐occurrence patterns. Online Information Review, 40, 7, 850–866.

Zappavigna, M. (2015). Searchable talk: the linguistic functions of hashtags. Social Semiotics, 25, № 3, 274–291.

Опубліковано
2021-01-04
Як цитувати
Сопіна, К. (2021). Особливості хештегів-закликів періоду Революції Гідності. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філологія», (87), 103-107. https://doi.org/10.26565/2227-1864-2020-87-15