ВІД ТРАДИЦІЇ ДО ІННОВАЦІЙ: ЕВОЛЮЦІЯ ОСВІТНІХ ПРАКТИК

  • Михайло Кузнєцов Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-3232-1792
  • Ярослава Шведова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-9592-3032
Ключові слова: педагогіка, Йоганн Песталоцці, Горацій Манн, Джон Дьюї, навчання орієнтоване на студента, інтеграція технологій, інклюзивна освіта

Анотація

Це есе досліджує внесок Йоганна Песталоцці, Горація Манна та Джона Дьюї, а також сучасні тенденції в педагогіці, з акцентом на студентоцентрованому навчанні, інтеграції технологій та інклюзивній освіті. Робота кожної історичної постаті заклала фундаментальні принципи, які резонують у сучасній освітній практиці.
Сучасна педагогіка, що виникла наприкінці 19-го - на початку 20-го століття, являє собою пе рехід від передачі знань до студентоцентрованої, технологічно-орієнтованої та інклюзивної освіти. У цій статті досліджується еволюція сучасних методів викладання, аналізуючи фундаменталь ний внесок Йоганна Песталоцці, Горація Манна та Джона Дьюї, а також їхній тривалий вплив на сучасну педагогічну практику. У ній досліджується, як цілісне, сенсорно-орієнтоване навчання Песталоцці, пропаганда Манном загальної державної освіти та прогресивний, емпіричний підхід Дьюї сформували студентоцентровану, технологічно-орієнтовану та інклюзивну освіту у 21-му столітті. У дослідженні також розглядаються сучасні тенденції, такі як диференційоване навчання, інтеграція технологій та інклюзивна педагогіка, підкреслюючи їхню відповідність історичним принципам та
їхню роль у вирішенні сучасних проблем, таких як нерівність в освіті та ізоляція учнів.
Мета цього дослідження полягає в тому, щоб надати освітянам всебічне розуміння того, як історичні педагогічні основи можуть формувати справедливі та ефективні стратегії навчання в глобалізованому, технологічно керованому світі. Синтезуючи інноваційні підходи Песталоцці, Манна та Дьюї із сучасними методологіями, стаття має на меті подолати розрив між традиційною та сучасною освітньою практикою, забезпечуючи актуальність та адаптивність у задоволенні різноманітних потреб учнів. Вона прагне підкреслити застосовність історичних принципів цілісного розвитку, універсального доступу та емпіричного навчання у сприянні динамічному навчальному середовищу, яке інтегрує практики, засновані на доказах, технології та інклюзивність, зрештою готуючи учнів до викликів 21-го століття.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Ainscow, M. (2020). Promoting Inclusion and Equity in Education: Lessons from International Experiences. Nordic Journal of Studies in Educational Policy. Vol. 6, No. 1. P. 7–16.

Cremin, L. A. (1980). American Education: The National Experience, 1783–1876. New York : Harper & Row, 607 p.

Darling-Hammond, L. (2013). Powerful Teacher Education: Lessons from Exemplary Programs. San Francisco : Jossey-Bass, 448 p.

Dewey, J. (1916). Democracy And Education: An Introduction to the Philosophy of Education. New York : Macmillan, 434 p.

Dewey, J. Experience and Education. (1997). New York: Free Press, 96 p.

Downs, R. B. (1974). Horace Mann: Champion of Public Schools. New York: Twayne Publishers, 163 p.

Duncan, A. (2018). How Schools Work: An Inside Account of Failure and Success from One of the Nation’s Longest-Serving Secretaries of Education New York : Simon & Schuster, 256 p.

Edwards, C., Gandini, L., Forman, K. (1998). Hundred Languages of Children: The Reggio Emilia Approach to Early Childhood Education Advanced reflections. 2nd ed. Stamford : Ablex Publishing, 520 p.

Ertmer, P., & Ottenbreit-Leftwich, A. T. (2010). Teacher Technology Change: How Knowledge, Confidence, Beliefs and Culture Intersect. Journal of Research on Technology in Education. Т. 42, № 3. P. 255–284.

Ferguson, R. et al. (2019). Innovating pedagogy 2019: Exploring new forms of teaching, learning and assessment, to guide educators and policy makers. Milton Keynes: Open University Innovation Report, No. 7. 36 p.

Florian, L., Black-Hawkins, K. (2011). Exploring inclusive pedagogy. British Educational Research Journal. Vol. 37, No. 5. P. 813–828.

Greene, M. (2018). The dialectic of freedom. New York : Teachers College Press, 168 p.

Gutek, G. L. (2010). Historical and Philosophical Foundations of Education: A Biographical Introduction. 5th ed. Boston: Pearson, 477 p.

Hattie, J. (2012).Visible Learning for Teachers: Maximizing Impact on Learning London : Routledge, 296 p.

Irgashev, M. U. (2020). Modern pedagogical technologies in a multidisciplinary institution of continuing education. Economy and society. No. 6 (73). P. 99–100.

Kohn, A. (2018). Punished by Rewards: The Trouble with Gold Stars, Incentive Plans, A’s, Praise, and Other Bribes. Boston: HarperOne, 480 p.

Kolb, D. A. (1983). Experiential Learning: Experience As The Source Of Learning And Development. Englewood Cliffs: Prentice-Hall, 256 p.

Kozol, J. (2012). Savage Inequalities: Children in America’s Schools. New York: Crown Publishers, 336 p.

Linnemanstons, K. A., Jordan, C. M. (2017). Learning through place: Evaluation of a professional development program for teachers. Journal of Sustainability Education. Vol. 12. P. 1-25.

Maenza, N. M., Gajic, T. (2024). Exploring student perceptions about enhancing English vocabulary with the WordUp mobile app. Research in Pedagogy. Vol. 14, No. 1. P. 16-27.

Meier, D. ( 2003). In Schools We Trust: Creating Communities of Learning in an era of Testing and Standardization. Boston : Beacon Press, 208 p.

Montessori, M. (1912). The Montessori method. New York : Frederick A. Stokes, 377 p.

Nind, M., Lewthwaite, S. (2018). Methods that teach: Developing pedagogic research methods, developing pedagogy. International Journal of Research & Method in Education. Vol. 41, No. 4. P. 398–410.

Noddings, N. (1986). Caring: A Feminine Approach to Ethics and Moral Education. Berkeley : University of California Press, 224 p.

Papert, S. (1993). Mindstorms: Children Computers And Powerful Ideas. New York : Basic Books, 252 p.

Piaget, J. (1952). The Origins of Intelligence in Children. New York : International Universities Press, 419 p.

Ravitch, D. (2011). The Death and Life of the Great American School System: How Testing and Choice Are Undermining Education. New York : Basic Books, 352 p.

Research.com. Pedagogy in education: Guide to frameworks & teaching methods for 2025. – URL: https://research.com/education/pedagogy-in-education (дата звернення: 22.06.2025).

Sattar F., Tamatea L., Nawaz M. (2017). Droning the Pedagogy: Future Prospect of Teaching and Learning. International Journal of Educational and Pedagogical Sciences. Vol. 11, No. 6. P. 1622–1627.

Schiro, M. S. (2012). Curriculum Theory: Conflicting Visions and Enduring Concerns. 2nd ed. Thousand Oaks: Sage Publications, 320 p.

Sharples, J. et al. (2019). Putting evidence to work: A school’s guide to implementation. London: Education Endowment Foundation, 48 p.

Shvedova, Ya. (2021). Pedagogical interaction in the “teacher-student” dyad in online learning conditions. Educological Discourse. Vol. 3, No. 34. P. 115–120.

Soëtard, M. (1994). Johann Heinrich Pestalozzi. Prospects. Vol. 24, No. 1–2. P. 297–310.

Thomas, J. W. A. (2000). Review of Research on Project-Based Learning. San Rafael, CA: Autodesk Foundation, 45 p.

Tomlinson, C. A. (2017). How to Differentiate Instruction in Academically Diverse Classrooms. 3rd ed. Alexandria : ASCD, 186 p.

Tough, P. (2009). Whatever It Takes: Geoffrey Canada’s Quest to Change Harlem and America. Boston : Mariner Books, 310 p.

Опубліковано
2025-07-03
Цитовано
Як цитувати
Кузнєцов, М., & Шведова, Я. (2025). ВІД ТРАДИЦІЇ ДО ІННОВАЦІЙ: ЕВОЛЮЦІЯ ОСВІТНІХ ПРАКТИК. Наукові записки кафедри педагогіки, (56), 81-94. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2025-56-09