Принципи та методи організації навчального тренінгу
Анотація
У статті розглядається проблема організації навчального тренінгу в освітньому середовищі закладів вищої освіти. Автором визначено суть понять «навчальний тренінг» та виокремлено особливості організації навчального тренінгу в освітньому середовищі закладів вищої освіти. Схарактеризовано такі принципи організації навчального тренінгу: принцип діалогізації взаємодії, принцип добровільності, принцип активності, принцип психологічної події, принцип самодіагностики, принцип матеріалізації, принцип персоніфікації висловлювань, принцип акцентування мови почуттів, принцип довіри у спілкуванні, принцип конфіденційності, принцип дослідницької творчої позиції, принцип усвідомлення власної поведінки, принцип партнерського (суб’єкт-суб’єктного) спілкування. У процесі дослідження до базових методів організації і проведення навчального тренінгу традиційно віднесено групову дискусію, ігрові методи (рольову і ділову гру) і психогімнастику. В статті до ігрових методів в практиці роботи тренінгових груп віднесено такі: віртуаціонно-рольові, дидактичні, ворчі, організаційно-діяльні, імітаційні, ділові. Автором доведено, що тренінгові методи відносяться до навчальних методів, метою яких є опанування психолого-педагогічними знаннями, а також розвиток комунікативних та організаторських умінь.
Завантаження
Посилання
Перець О. Навчальний тренінг як ефективний засіб формування професійної компетентності майбутнього вчителя початкових класів. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. К., 2011. – Вип. 14. – С. 256–260.
Психогимнастика в тренинге / под ред. Н.Ю. Хрящевой. СПб.: Речь, Институт Тренинга, 2004. – 98 c.
Семерчак Л. Навчальний тренінг у системі професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів в умовах педагогічного університету. URL:
http://xn-- e1aajfpcds8ay4h.com.ua/files/image/konf%2011/doklad_11_3_2_17.pdf.
Сидоренко Е. В. Тренинг влияния и противостояния влиянию. СПб.: Речь, 2007. – 256 с.
Feltham C., Dryden W. Dictionary of Counselling. London, 2004. – 125 р.
Lewin K. Defining the «Field at a Given Time». Psychological Review, 1943. – Р. 50.
Lewin K.; Lippitt R.; White R. K. Patterns of aggressive behavior in experimentally created social climates. Journal of Social Psychology, 1939. – Vol. 10. – Р. 271-301.
Rogers C. A Theory of Therapy, Personality and Interpersonal Relationships as Developed in the Client-centered Framework. Psychology: A Study of a Science. New York: McGraw Hill, 1959. – Vol. 3.
Rogers C., Stevens B. Person to Person: The Problem of Being Human. Lafayette, CA: Real People Press, 1967. – 124 р.
Thorne B. Carl Rogers – Key Figures in Counselling and Psychotherapy series. Sage publications, 1992. – 96 р.