Принципи та методи організації навчального тренінгу

  • І. А. Прокопенко
Ключові слова: навчальний тренінг, принципи, методи, організація, освітнє середовище, заклад вищої освіти

Анотація

У статті розглядається проблема організації навчального тренінгу в освітньому середовищі закладів вищої освіти. Автором визначено суть понять «навчальний тренінг» та виокремлено особливості організації навчального тренінгу в освітньому середовищі закладів вищої освіти. Схарактеризовано такі принципи організації навчального тренінгу: принцип діалогізації взаємодії, принцип добровільності, принцип активності, принцип психологічної події, принцип самодіагностики, принцип матеріалізації, принцип персоніфікації висловлювань, принцип акцентування мови почуттів, принцип довіри у спілкуванні, принцип конфіденційності, принцип дослідницької творчої позиції, принцип усвідомлення власної поведінки, принцип партнерського (суб’єкт-суб’єктного) спілкування. У процесі дослідження до базових методів організації і проведення навчального тренінгу традиційно віднесено групову дискусію, ігрові методи (рольову і ділову гру) і психогімнастику. В статті до ігрових методів в практиці роботи тренінгових груп віднесено такі: віртуаціонно-рольові, дидактичні,  ворчі, організаційно-діяльні, імітаційні, ділові. Автором доведено, що тренінгові методи відносяться до навчальних методів, метою яких є опанування психолого-педагогічними знаннями, а також розвиток комунікативних та організаторських умінь. 

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Лук’янчук Н. Класифікація видів тренінгів. Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика. К., 2013. Вип. 10. – С. 272–279.

Перець О. Навчальний тренінг як ефективний засіб формування професійної компетентності майбутнього вчителя початкових класів. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. К., 2011. – Вип. 14. – С. 256–260.

Психогимнастика в тренинге / под ред. Н.Ю. Хрящевой. СПб.: Речь, Институт Тренинга, 2004. – 98 c.

Семерчак Л. Навчальний тренінг у системі професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів в умовах педагогічного університету. URL:
http://xn-- e1aajfpcds8ay4h.com.ua/files/image/konf%2011/doklad_11_3_2_17.pdf.

Сидоренко Е. В. Тренинг влияния и противостояния влиянию. СПб.: Речь, 2007. – 256 с.

Feltham C., Dryden W. Dictionary of Counselling. London, 2004. – 125 р.

Lewin K. Defining the «Field at a Given Time». Psychological Review, 1943. – Р. 50.

Lewin K.; Lippitt R.; White R. K. Patterns of aggressive behavior in experimentally created social climates. Journal of Social Psychology, 1939. – Vol. 10. – Р. 271-301.

Rogers C. A Theory of Therapy, Personality and Interpersonal Relationships as Developed in the Client-centered Framework. Psychology: A Study of a Science. New York: McGraw Hill, 1959. – Vol. 3.

Rogers C., Stevens B. Person to Person: The Problem of Being Human. Lafayette, CA: Real People Press, 1967. – 124 р.

Thorne B. Carl Rogers – Key Figures in Counselling and Psychotherapy series. Sage publications, 1992. – 96 р.
Опубліковано
2017-02-12
Цитовано
Як цитувати
Прокопенко, І. А. (2017). Принципи та методи організації навчального тренінгу. Наукові записки кафедри педагогіки, (40), 141-151. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/14875