National identity of the individual and modern transformations in the historical field of secondary school knowledge

Keywords: content of school education, historical field of knowledge, textbooks, curricula, state standards, suistanable personal development

Abstract

The article deals with regulatory, scientific and practical issues related to the analysis of the processes of transformation of the historical educational field of school (curricula, textbooks), which are aimed at developing the national identity of the individual through new educational lines and rethinking the historical past and the activities of Ukrainian society in building the statehood.

We have come to the conclusion that the relevance of the problem of transforming historical education through content, updating metodological tools, rethinking and decolonising information about historical processes is not yet complete, it requires further research, analysis and adjustment of understandings.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Безена І. Проблеми державного управління стратегічним розвитком громади через міжкультурне порозуміння та розвиток освітньої сфери (регіональний аспект). Право та державне управління. Збірник наукових праць. Серія: Державне управління. 2020 р., №3. С. 150-156. DOI; https://doi.org/10.32840/pdu.2020.3.22
2. Безена І., Карпань І. Трансформації змісту шкільної історичної освіти: вивчення подій та суспільного розвитку. Актуальні питання гуманітарних наук. 2023. Вип. 66. Т. 1. С. 115-125. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/66-1-2
3. Всесвітня історія. Історія України. (Інтегрований курс). 6 клас. Всесвітня історія. 7–9 класи. Історія України. 7–9 класи. Всесвітня історія. 10–11 класи. Історія України. 10–11 класи. Навчальні програми для ЗЗСО. Київ: HREC PRESS, 2022. 260 с.
4. Грицак Я. Нарис історії України. Формування модерної нації ХІХ-ХХ століття. Київ: Yakaboo, 2019. 655с.
5. Лопацька Н. Нація, націоналізм та національна ідентичність: історіографічний аспект дослідження. Культурологічний альманах. Вип. 2, 2023. С. 89-94.
6. Міхно О. Деколонізація української педагогічної біографістики: теоретичні контури. Український педагогічний журнал. 2024. № 1. С.104-113.
7. МНП «Історія: Україна і світ. 7–9 класи (інтегрований курс)» (варіант 2) для ЗЗСО (автори: Власова Н., Желіба О., Кронгауз В., Секиринський Д., Щупак І.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ від 24.07.2023 №883). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2023/Model.navch.prohr.5-9.klas/Hromad.ta.istor.osv.hal.2023/Istoriya-Ukr.i.svit.7-9-intehr.kurs-variant.2-Vlasova.ta.in.13.09.2023.pdf
8. МНП «Історія: Україна і світ. 7–9 класи (інтегрований курс)» (варіант 1) для ЗЗСО. (автори: Секиринський Д., Власова Н., Желіба О., Кронгауз В., Щупак І.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ від 24.07.2023 № 883). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2023/Model.navch.prohr.5-9.klas/Hromad.ta.istor.osv.hal.2023/Istoriya-Ukr.i.svit.7-9-intehr.kurs-variant.1-Sekyrynskyy.ta.in.13.09.2023.pdf
9. Петлюра С. Розпочинаючи видання… Статті. Київ. Вид. худож.літер. «Дніпро». 1993. 341с.
10. Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти. Постанова КМУ від 30.09.2020 р. № 898. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#Text
11. Про схвалення Концепції Державної цільової програми з утвердження української національної та громадянської ідентичності на період до 2028 року. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2024 р. № 141-р. URL; https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-skhvalennia-kontseptsii-derzhavnoi-tsilovoi-sots-a141r
12. Про освіту. Закон України. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39, ст.380. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
13. Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року. Розпорядження КМУ від 14.12.2016 № 988-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-%D1%80#Text
14. Снайдер Тімоті. Чорна земля. Голокост як історія і застереження. Пер. З англ. П. Білак та ін. Київ «Медуза». 2017. 396с.
15. Сухомлинський В.О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості. Вибрані твори в п’яти томах. Т. 1. Київ. 1979. 686с.
16. Удод О. Історія для об’єднаної Європи: концепція історичної освіти 12-річної школи в Україні: Аналітична записка / Відп. ред. В. А. Смолій. Київ: Інститут історії України НАН України, 2023. 38 с. URL: file:///D:/%D0%97%D0%B0%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%B7%D0%BA%D0%B8/0017890.pdf
17. Удод О., Ясь О. Просторово-регіональна сегментація української історіографії: радянська спадщина, сучасний стан і перспективи: Аналітична записка / За ред. В. Смолія. Київ: НАН України. Ін-т історії України, 2020. 48 с. URL; file:///D:/%D0%97%D0%B0%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%B7%D0%BA%D0%B8/0015800.pdf
18. Українське суспільство в умовах глобальних змін: цивілізаційний вимір. Монографія/за заг. ред. проф. Панфілова О.Ю. Харків: ВД «Інжек», 2015. 210с.
19. Шпорлюк Р. Імперія та нації (з історичного досвіду України, Росії, Польщі та Білорусі). Київ 2000. URL: http://litopys.org.ua/sporl/sh.htm
20. Sahuichenko V. Shynkarenko V. Bezena I. Perederii O. Martynenko Olha. STATE POLICY ON THE FORMATION OF STUDENTS’ CIVIC AND SOCIAL COMPETENCES IN CONDITIONS OF EDUCATIONAL REFORM. Educacao&Formacao, Fortaleza. V.5, n.15. p.1-22, set./dez. 2020. Brazil. Educ. Form., Fortaleza, v. 5, n. 3, p. 1-22, set./dez. 2020 DOI: https://doi.org/10.25053/redufor.v5i15set/dez.3080
Published
2024-08-21
Cited
How to Cite
Ivan Bezena. (2024). National identity of the individual and modern transformations in the historical field of secondary school knowledge. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (54), 6-14. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/24156