Modern edukation technology as a condition for enhancing teacher skills future teacher
Abstract
In the article the modern educational technology as a condition for mproving the pedagogical skills of teachers. Reveals the purpose of the article –
to develop and review workshops on the use of modern pedagogical technologies that enhance the teaching skills of future teachers. Applying these concepts can
develop and adopt many workshops of modern pedagogical technologies that could increase the pedagogical skills of primary school teachers. Reveals the role
of educational technology specialists for future elementary school. Educational technology that enhance the teaching skills of future primary school teachers were
engaged and developed a number of Ukrainian and Russian scientists and teachers (N. P. Guzik, A. A. Zakharenko, M. A. Balaban, F. F. Slipchenko, A. N. Tubelskyy,
A. V. Khutorskoi, M. P. Shchetinin etc.). Designed and inspired by many master classes of modern pedagogical technologies that enhance the pedagogical skills of
teachers of primary school. Displaying variety classification of modern educational technology, is working teaching staff of primary school. The attention
is focused on the use of workshops to optimize the learning process. Much attention is given to leadership and leadership principles. The features of the
application of leadership skills of the teachers. Shown method of forming communicative competence of the future leader. The noted transformational play
as one of the most promising components of the educational process. Much attention is paid to the method increased interest and motivation of students to
learn, which is used when using educational technology «play professional reason». The attention to teaching materials and computer programs. Thus, based
on the analysis of the problem of research and synthesis of the results, we can state that the basis of pedagogical skills of primary school teachers make up modern
educational technologies and master classes that can be done with future specialists elementary level. Challenges in the study area can be a clarification
and disclosure of the conditions for successful interaction between future teachers through the use of modern pedagogical technologies.
Downloads
References
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : практикум: навч. посіб. / І. М. Дичківська. – Київ : Слово, 2013. – 447 с.
Надолінська Т. Ігрові педагогічні технології в професійній діяльності педагога– музиканта / Тетяна Надолінська // Мистецтво та освіта. – 2014. – № 1. – С. 8 – 12.
Нечипорук Л. І. Особистісно–орієнтовані педагогічні технології в навчально–-виховному процесі вищих навчальних закладів / Л. І. Нечипорук
// Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. праць / Рівнен. держ. гуманітар. ун–т. – Рівне : РДГУ, 2012. – Вип. 5. –
С. 20 – 30.
Рижкова М. С. Педагогічні технології : історичний аспект / М. С. Рижкова, Л. Р. Хасанова // Наук. скарбниця освіти Донеччини. – 2013. – № 1. – С. 14 – 17.
Сембрат А. Л. Методичні засади використання сучасних педагогічних технологій у вищій школі / А. Л. Сембрат, Ю. М. Багно. – Луганськ : Вид–во ДЗ «ЛНУ
ім. Тараса Шевченка», 2012. – № 22. – Ч. 3. – С. 200 – 211.
Страцинська В. Інноваційні педагогічні технології у підготовці висококваліфікованих робітників / В. Страцинська // Профтехосвіта. – 2013. –
№ 4. – С. 39 – 40.