Формування туристичного кластеру як шлях економічного зростання регіону.
Анотація
Н. І. Данько
к. е. н., доцент
Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна
danko_nataly@mail.ru
Мета статті – проаналізувати особливості формування кластерних об’єднань в туристичній галузі як основу підвищення інвестиційної привабливості регіону Аналізуючи, систематизуючи і узагальнюючи наукові праці багатьох учених, було розглянуто особливості створення кластерних об’єднань у туристичній галузі, їх відмінності від інших об’єднань (мереж) підприємств та вплив на інвестиційну привабливість регіону. У результаті дослідження було уточнено поняття туристичного кластеру та досліджено найбільш успішний досвід створення туристичних кластерів на перетині різних галузей: Каліфорнійського винного кластеру, кластеру Тропічного північного Квінсленду та Південно–африканського туристичного кластеру. Також зроблено висновок, що для Харківського регіону корисним є досвід створення туристичних кластерів у колишніх промислових регіонах: Долини Руру, Глазго та ін. відповідно до концепції «Креативної економіки: розширення шляхів місцевого розвитку», що запропонована ЮНЕСКО. Автором запропоновано процедуру створення туристичного кластеру та управління його розвитком за методикою, що враховує різні етапи еволюційного розвитку кластерів. Перспективами подальших досліджень у даному напрямі є адаптація методики створення та управління кластером ICM333 до особливостей туристичної галузі та українського законодавства.
Завантаження
Посилання
Кузьмін О. Кластери як чинник інноваційного розвитку підприємств і територіальних утворень / О. Кузьмін, В. Жежуха // Економіст. – 2010. – № 2. – С. 14–23.
Проскура Д. В. Теоретические аспекты формирования региональной кластерной политики [Электронный ресурс] // Д. В. Проскура, Е. М. Рогова, Е. А. Ткаченко. – Режим доступа : http://www.m–economy.ru/art.php3?artid=24929
Соколенко С. Проблеми і перспективи посилення конкурентоспроможності економіки України на основі кластерів / С. Соколенко // Економіст. – 2008. – № 10. – С. 31–35.
Шимакова В. Є. Роль кластеризації в розвитку туристичного бізнесу в регіонах / В. Є. Шимакова // Культура народов Причерноморья. Научный журнал. – 2008. – № 137. – С. 62–66.
Gumilar V. Methodology for R&D driven cluster development in construction sector / Vladimir Gumilar. – ASM (Poland), 2010. – 121 р.
Nordin S. Tourism Clustering & Innovation – Paths of Economic grows and development / S. Nordin // ETOUR (European Tourism Research Institute Mid–Sweden University) SE–831 25 Ostersund, Sweden. – 90 p.
Porter M. E. “Clusters and the New Economics of Competition” / M. E. Porter Harvard Business review. – Vol. 76. – Issue 6, Nov/Dec. – 1998.
Porter M. E. “Location, Competition, and Economic Development: Local Clusters in a Global Economy.” / Porter M. E. Economic Development Quarterly 14 (1), 2000.
Porter M. E. The California Wine Cluster” / M. E. Porter, G. C. Bond, Boston: Harvard Business School Publishing, 1999, revised October 2002.
Офіційний сайт Всесвітньої організації подорожей та туризму [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.wttc.org/
United Nations Creative Economy report 2013 Special Edition [Electronic resource]. Way of access : http://www.unesco.org/new/en/culture/themes/creativity/creative–economy–report–2013–special–edition/
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).